שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > החליקה באמבטיה בהשתלמות מקצועית במלון – ולא תוכר כנפגעת עבודה

חדשות

החליקה באמבטיה בהשתלמות מקצועית במלון – ולא תוכר כנפגעת עבודה, צילום: השופטת אילת שומרוני- ברנשטיין. צילום: אתר בתי המשפט
החליקה באמבטיה בהשתלמות מקצועית במלון – ולא תוכר כנפגעת עבודה
13/07/2016, עו"ד לילך דניאל

ביה"ד האזורי לעבודה דחה את תביעתה של עובדת בעיריית חיפה להכיר בנפילתה באמבטיה בעת השתלמות מקצועית כתאונת עבודה וקבע: "פעילות של רחצה לצרכי התרעננות אינה פעילות 'עקב העבודה' אלא פעילות פרטית שאינה קשורה אליה"

 

התובעת עבדה בעיריית חיפה בתפקיד של מזכירה ומנהלת חשבונות במחלקת החינוך בבית ספר. על פי התביעה, בנובמבר 2012 שהתה התובעת במלון "ליאונרדו פלאזה" בים המלח, במסגרת שתי השתלמויות מקצועיות שאורגנו על ידי העמותה לקידום מקצועי אליה היא משתייכת, המסובסדת על ידי עיריית חיפה. ימי ההשתלמות נחשבים כימי עבודה רגילים והתובעת קיבלה עבורם תשלום.

לגרסת התובעת, ביום הראשון להשתלמות נכנסה לאמבטיה בחדרה על מנת להתכונן למפגש הראשון בהשתלמות, אלא שאז החליקה, נפלה ונחבלה בכל חלקי גופה.

בעקבות התאונה פנתה התובעת לרופא המלון, אשר בדק אותה למחרת היום והמליץ לה על תרופות, קרח ומנוחה. בהמשך, הגישה התובעת תביעה למוסד לביטוח לאומי להכיר באירוע כ"פגיעה בעבודה", אולם המל"ל דחה את התביעה ועל כן פנתה התובעת לבית הדין לעבודה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

השופטת אילת שומרוני-ברנשטיין קבעה כי דין התביעה להידחות. תחילה, הזכיר בית הדין כי לפי סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי, "תאונת עבודה" היא תאונה שארעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו של העובד אצל מעסיקו או מטעמו, ועל כן יש לבדוק האם הפעילות הייתה הן תוך כדי העבודה והן עקב העבודה.

בעניין זה, ציין בית הדין כי בהתאם לפסיקה, לא כל פגיעה שבמהלכה נפגע עובד היא "פגיעה בעבודה" רק משום שהעובד נפגע כאשר היה בעבודה, ויש צורך בהוכחת הגורם לפגיעה.

כך למשל, כאשר אדם נופל בהיותו בעבודה עקב חולשה או סחרחורת מבלי שהייתה סיבה חיצונית לנפילה - התאונה לא תחשב כתאונה עקב עבודה.

בית הדין ציין כי התובעת לא טענה ובוודאי שלא הוכיחה כי היה גורם חיצוני שגרם לנפילתה ומעדותה עלה כי הנפילה ארעה עקב גורמים הקשורים בה בלבד. יתרה מכך, סבר בית הדין כי פעילות של רחצה לצרכי התרעננות אינה פעילות "עקב העבודה" אלא מדובר בפעילות פרטית שאינה קשורה לעבודה.

בהתאם לכך, נפסק בעבר בבית הדין הארצי כי עובד עצמאי שהחליק במקלחת בביתו הפרטי לאחר שהתלכלך במתחם העבודה המצוי בקומה התחתונה בביתו אינו נפגע עבודה, שכן הפעולה בגדרה ארעה התאונה אינה פעולה שניתן לראותה בצורה סבירה כפעולה הבאה "עקב" העבודה.

גם במקרה זה, לדעת בית הדין, רצונה של התובעת להתרענן לפני ההשתלמות אינה פעולה המבוצעת "עקב העבודה" אלא מדובר בפעולה פרטית שלה שאינה קשורה כלל לעבודתה.

 ב"ל 18584-06-14

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:137
קומיט וכל טופס במתנה