שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ועדה בראשות השופטת בדימוס עדנה ארבל תדון באמצעים להגנה מפני בריונות ברשת

חדשות

ועדה בראשות השופטת בדימוס עדנה ארבל תדון באמצעים להגנה מפני בריונות ברשת , צילום: צילום: Getty images Israel
ועדה בראשות השופטת בדימוס עדנה ארבל תדון באמצעים להגנה מפני בריונות ברשת
06/08/2015, עו"ד אורי ישראל פז

שרת המשפטים הגישה אתמול את כתב המינוי לחברי הוועדה, בהם פרופ' אסא כשר, הסנגור הציבורי עו"ד יואב ספיר, עו"ד נמרוד קוזלובסקי המומחה לדיני אינטרנט, עו"ד חיים ויסמונסקי, הממונה על משפט וטכנולוגיה בפרקליטות המדינה, שופטים ואנשי תקשורת

לאחר פרישתו הרועמת של תנ"צ יואב סגלוביץ' ממינויו כחבר בוועדת ארבל, שרת המשפטים איילת שקד הגישה אתמול (ד', 5.8) רשמית את כתב המינוי לחברי הוועדה לגיבוש אמצעים להגנה על הציבור, בהם נושאי משרה בשירות הציבור, מפני פעילות ופרסומים פוגעניים, כמו גם בריונות ברשת האינטרנט. בראשות הוועדה תעמוד שופטת בית המשפט העליון (בדימוס) עדנה ארבל, כך שהוועדה תישא כרגיל את שמה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

חברי הוועדה הם נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב השופטת דבורה ברלינר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים עו"ד רז נזרי, הסנגור הציבורי הארצי עו"ד ד"ר יואב ספיר, המומחה לאתיקה מקצועית פרופ' אסא כשר, חבר הכנסת לשעבר פרופ' אריה אלדד, העורך הראשי של העיתון "מקור ראשון" חגי סגל, השופט מיכאל קרשן מבית משפט השלום בכפר סבא, עו"ד ד"ר נמרוד קוזלובסקי שהוא מומחה לדיני האינטרנט וקניין רוחני, עו"ד ד"ר הדר דנציג המשלבת במחקריה הקדמיים בין הדין הפלילי למשפט הציבורי, עו"ד ד"ר חיים ויסמונסקי המשמש כממונה על משפט וטכנולוגיה ונושאי חקיקה בפרקליטות המדינה, ד"ר ענת פלג שהיא מנהלת מרכז מחקר משפט ותקשורת באוניברסיטת בר אילן ומחברת הספר "דלתיים פתוחות: השפעת התקשורת על המשפט בישראל" (בהוצאת מטר), והעיתונאית החרדית שרי רוט (רוטנברג) לשעבר כתבת בעיתון "בקהילה" ובאתר "בחדרי חרדים". עו"ד גאל אזריאל תרכז את עבודת הוועדה.

על פי העקרונות המובאים בכתב המינוי, "בשנים האחרונות מתרחשת תופעה הולכת וגוברת של פרסומים, בעיקר ברשת האינטרנט, הפוגעים קשות בשמם הטוב או בפרטיותם של מושאי הפרסום. כאשר מדובר בעובדי ציבור, בהם שופטים, שוטרים, עובדים בתחום הרווחה, מגייסים לצה"ל ועוד, קיים חשש נוסף, מלבד הפגיעה בזכויותיהם, כי עלולה להיפגע גם תקינות תפקודו של השירות הציבורי. תוצאות פרסומים אלו, לעיתים, הרות גורל. לא לשווא נכתב בספר משלי 'חיים ומוות ביד הלשון'".

"התופעה רחבת היקף, ואינה מצטמצמת אך לפרסומים האמורים, אלא כוללת פעילויות נוספות", נכתב בכתב המינוי של הוועדה הציבורית. "החל מחלוקה, הדבקה ופרסום של מודעות עם מסר פוגעני בשכונת מגוריו של מושא הפרסום וכלה בהפגנות בלתי פוסקות בסמוך לביתו וחשש לפגיעה בו. לשם התמודדות עם תופעה זו מתבקשת הוועדה לגבש אמצעים להגנה על הציבור, תוך שמירה על האיזון הנדרש בין המתחייב משמירה על חופש ביטוי, ובכלל זה השמירה על השיח החופשי המיוחד המאפיין את רשת האינטרנט, לבין ההגנה על הנפגעים מהפרסום כאמור".

הוועדה תזמן בפניה את הגורמים הרלוונטיים על פי שיקול דעתה ותשמע את עמדתם, אם בכתב ואם בעל פה. בכלל זה, תשקול הוועדה את קבלת עמדות משרדי הממשלה הנוגעים לעניין, וכן גם תשקול קבלת עמדות נציגי התקשורת, עמדות המגזר השלישי ואת עמדות הציבור.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:56
קומיט וכל טופס במתנה