שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > טוויטר נכנעה: חשפה את שמות המשתמשים שפרסמו ציוצים אנטישמיים

חדשות

טוויטר נכנעה: חשפה את שמות המשתמשים שפרסמו ציוצים אנטישמיים, צילום: לוגו: טוויטר
טוויטר נכנעה: חשפה את שמות המשתמשים שפרסמו ציוצים אנטישמיים
14/07/2013, עו"ד אנה נודל

רשת המיקרובלוגינג הגיעה להסדר פשרה בתביעת 50 מיליון אירו שהוגשה נגדה על ידי ארגון הסטודנטים היהודים ומסרה לרשויות צרפת את שמות המשתמשים שפרסמו ציוצים אנטישמיים

רשת המיקרובלוגינג טוויטר הסכימה למסור לממשלת צרפת את שמות המשתמשים שפרסמו ציוצים אנטישמיים והגיעה לפשרה בתביעה שהוגשה נגדה על-ידי ארגון הסטודנטים היהודים. הכחשת השואה היא עבירה פלילית בצרפת, והרשויות מנסות להילחם ביד קשה בביטוים של גזענות.

ממשלת צרפת פנתה לטוויטר בבקשה למסור את השמות כדי שהרשויות יוכלו להגיש כתבי אישום נגד המשתמשים שהפרו את חוקי צרפת. בעקבות התלונות נגד הציוצים המדוברים, טוויטר הסירה אותם מהרשת. עם זאת, טוויטר אשר דוגלת בחופש ביטוי נלחמה מספר חודשים בצו בית משפט שחייב אותה למסור את השמות של המשתמשים.

לפי הדיווח בעיתון ה"ניו יורק טיימס", טוויטר נכנעה ללחצים שהופעלו עליה והעבירה את פרטי המשתמשים לרשויות בצרפת. במקביל, החברה הגיעה להסדר פשרה בתביעה האזרחית בסך 50 מיליון אירו שהגישו נגדה ארגון הסטודנטים היהודים וארגון הנלחם בגזענות SOS Racisme.

התביעה הוגשה בעקבות סירובה של טוויטר לחשוף את זהות המשתמשים שכתבו ציוצים אנטישמיים תחת שמות בדויים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:36
קומיט וכל טופס במתנה