שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כל השיקולים שיש לקחת בחשבון לקראת קניית רכב חדש

חדשות

כל השיקולים שיש לקחת בחשבון לקראת קניית רכב חדש , צילום:
כל השיקולים שיש לקחת בחשבון לקראת קניית רכב חדש
26/05/2019, כתיבת מומחים

כל השיקולים שיש לקחת בחשבון לקראת קניית רכב חדש

קניית רכב חדש היא ההחלטה הכלכלית השנייה בחשיבותה לאחר רכישת בית. בשוק קיימות אופציות רבות: שוק יד שנייה פרטי ושוק רכבי הליסינג המציעים מבחר עשיר של רכבים משומשים לעומת שוק הרכב החדש, המציע את הדגמים החדישים ביותר בשוק בטכנולוגיות המתקדמות ביותר. מהם השיקולים שיש לקחת בחשבון לקראת רכישת רכב חדש?

חיסכון בעלויות שוטפות

עלות חודשית לרכב משפחתי הגומע בין חמש מאות קילומטרים לאלף קילומטרים עומדת על כ-2,000 שקלים חדשים. רכבים חדשים נהנים מאחריות לשלוש שנים או למספר קילומטרים (הנמוך מבניהם) וכך חוסכים רבות בעלויות התיקונים התקופתיים הנוספים.

בלאי
ברכב חדש, כמעט ולא קיים בלאי ברכיבים ולכן פרק הזמן בין תיקון אחד למשנהו מתארך, לעומת זאת צריכת הדלק ברכבים ישנים גבוהה מהמצופה בשל בלאי המערכות. כמו כן יש להתחשב בעלות השנתית לביצוע תיקונים וטיפולים תקופתיים- שאינם נכללים במחזור חייו של רכב חדש.

ביטוח לרכב ותנאי מימון

שני רכיבים נוספים, המשפיעים על העלויות השוטפות של הרכב, מתייחסים להלוואה שנדרשת על מנת לרכוש אותו וכן על עלות ביטוח לרכב ומערכות האבטחה. ביטוח לרכב מתייחס לסוג הביטוח – מקיף או צד ג', לנהגים, גילאי הנהגים, וותק הנהיגה והיסטוריית התביעות ולסוג הרכב. רכבים חדישים ויקרים דורשים כיסוי רחב יותר, אך החדשות הטובות הן: שכיום ניתן לבחור פוליסות ביטוח גמישות המתאימות לצרכים שלכם ומאפשרות חיסכון של אלפי שקלים בשנה. לעומת זאת, ברכב ישן אין דרישה לבצע ביטוח מקיף כי אם ביטוח חובה וצד ג' בלבד. גם עבור רכישת רכב ישן נדרשת לעיתים נטילת הלוואה ולכן תתכן עלות שוטפת גבוהה יחסית ביחס לתמורה.

סחירות וערך הרכב בשוק היד השנייה

רכב חדש הנמנה על הדגמים הנפוצים והנמכרים דרך חברות ההשכרה והליסינג, עלול לסבול מירידת ערך גבוהה ויכולת סחירות נמוכה יחסית. לעומת רכבים "מיוחדים", כאלה המצוידים עם מגדש טורבו או מאובזרים ביוקרתיות. חשוב לבחור ברכב אהוב שתמיד נמצא לו שוק, רכבים קטנים המגיעים מיצרנים עם מוניטין חיובי זוכים להיקף סחירות גבוה. כך גם רכבים הנחשבים לאמינים כמו הרכבים היפניים.
ישנם רכבי נישה כמו: רכבי שטח, רכבי ספורט רכבי שבעה מקומות ורכבי כביש- שטח "רך" שזוכים לביקוש גבוה ונחשבים לבעלי רמת סחירות גבוהה בשל הייחודיות שבהם.

ירידת ערך שנתית

ככלל הרכבים בישראל סובלים מירידת ערך גבוהה מאוד בשנים הראשונות בהן הרכב נמצא על הכביש. אך אם הכוונה לרכוש רכב חדש ולהחזיק בו מעל לחמש שנים, הרי שירידת הערך תיבלם ותוכלו למכור אותו במחיר משביע רצון. רכבים של נהג אחד שנשמרו היטב, עם מד אוץ נמוך, ללא פגיעות או תאונות ימכרו בדרך כלל במחיר הגבוה מעט ממחיר השוק.

בטיחות

רכבים חדשים מצוידים במערכות בטיחות מתקדמות, הכוללות: מניעת החלקה, כריות בטיחות רבות יותר, קשת התפכחות וסרנים המאפשרים בלימת זעזועים ומקנות לנהג שליטה טובה על הרכב.
בדגמים שירדו לכביש לפני שנת 2011 למשל – לא ניתן למצוא מנגנון המאפשר נעילה של כל גלגל בנפרד ומונע את החלקת הרכב ואובדן השליטה עליו. נהגים חדשים, שאינם מנוסים בנהיגה מתקדמת ונהגים שרק רוצים להבטיח את בטיחותם ובטיחות נוסעי הרכב ינטו לבחור רכבים חדשים. 

דרגת זיהום אוויר

מדי שנה, משנה המשרד לאיכות הסביבה את היקף ההנחה הניתנת לרכבים ירוקים חסכוניים באנרגיה. זאת בשל שיפורים טכנולוגיים, המעמידים אמות מידה חדשות בתחום. רכב חדש פולט פחות מזהמים ובהכרח תורם אף לחיסכון בדלק. זהו שיקול נוסף שלא רק תורם לעולם נקי ויפה יותר, כי אם לחיסכון כספי משמעותי.

האם לרכוש רכב חדש?
רכישת רכב חדש היא אכן החלטה משמעותית, שאם נעשית נכון עשויה להתברר כמשתלמת מבחינה כלכלית. שיקולים שבאים לידי ביטוי של חיסכון בעלויות שוטפות לרבות: צריכת דלק, עלויות אחזקה וביטוח רכב, לצד שיקולים - סביבתיים, בטיחותיים וסחירים, נדרשים להיבדק אל מול חלופות של שוק היד השנייה.
בחרו ברכבים מדגמים מוכרים ואהובים עם רמת סחירות גבוהה והחלו לראות היכן אתם מרוויחים והיכן אתם מפסידים? עברו בין הסעיפים השונים שמרכיבים את - העלויות שוטפות, ביטוח הרכב, הדלק, ירידת הערך, עלויות התיקונים (שיערוך) תכניות מימון, עלויות מימון ועסקאות רכישה, המבטיחות רכישת רכב בתום התקופה. חשיבה מעמיקה, תוכל להעמיד תמונת מצב נאותה לקבלת ההחלטה.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:45
קומיט וכל טופס במתנה