שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפניקס לנהג האאודי: גנבת את רכבך בעצמך

חדשות

הפניקס לנהג האאודי: גנבת את רכבך בעצמך, צילום: צילום: יחצ
הפניקס לנהג האאודי: גנבת את רכבך בעצמך
12/07/2018, כתיבת מומחים

רכב הפנאי היוקרתי אאודי  Q3 הוא רכב שעלותו מגיעה לכרבע מיליון שקלים. עם תג מחיר מכובד שכזה מובן שרובם המוחלט של הנהגים בוחרים לבטח את רכבם מפני גניבה או נזק שעלולים להגיע להפסד כלכלי משמעותי. מי שאכן חווה זאת על בשרו הוא תושב באר שבע שגילה יום בהיר אחד שרכבו נעלם מהמקום בו החנה אותו. כשפנה לחברת הביטוח כדי לממש את זכאותו מהפוליסה, במקום לקבל את תגמולי הביטוח קיבל לטענתו איומים מטעם החוקרים הפרטיים שניסו לשכנעו לחזור מדרישתו לקבלת הפיצויים מכוח הפוליסה. כעת הוא תובע את חברת הפניקס וטוען שנגרמה לו עוגמת נפש.

תושב באר שבע הגיע לפני חג פסח האחרון למתחם החנויות ביג שנמצא בעירו. לאחר שהחנה את רכבו בחניון המתחם, החל להסתובב במקום כדי לערוך קניות ולהתחדש במלתחה חדשה. בשעות הערב, בעודו נמצא באחת מחנויות האופנה, קיבל טלפון מנציג חברת איתוראן שביקש לברר עמו האם הוא נמצא בסמוך לרכבו. הנהג שהשיב בשלילה הבין מחברת האיתור שהתקבלו איתותים מחשידים לגבי מיקומו של הרכב. נציג איתוראן ביקש מהנהג לגשת לרכבו כדי לוודא שהוא עדיין בתחום החניון.

כאשר צעד המבטח לעבר הרכב באזור החניה גילה לדבריו שהרכב נעלם ממקומו ולמעשה נגנב. הנהג המופתע ניסה לטענתו ליצור קשר עם חברת הביטוח הפניקס שביטחה את רכבו, אך לא הצליח להשיגם בטלפון. כשעה לאחר מכן קיבל שיחה נוספת מחברת איתוראן בה דווח לו כי על פי הנתונים המופיעים בידיהם הרכב נגנב ונמצא כעת ברשות הפלסטינית.

בהתאם להנחיות של חברת האיתור פנה הנהג עוד באותו ערב לתחנת המשטרה, הציג את מפתחות רכבו ודיווח על גנבת הרכב מסוג אאודי Q3, שנת ייצור 2016. למחרת בבוקר הצליח הנהג ליצור קשר עם נציגי הפניקס ודיווח על הגניבה. לדבריו, חברת הביטוח החלה מאותו רגע לחקור אותו לפרטי פרטים לגבי האירוע ואף ביקשה להיפגש עמו באזור החניון ממנו נגנב הרכב.

המבוטח שיתף פעולה עם החקורים מטעם חברת הביטוח ולאחר מספר תשאולים הובהר למבוטח שחברת הביטוח איננה מאמינה לו ושהוא מאשם  כי הוא היה מעורב בגניבת רכבו. לטענתו החקורים הפרטיים העבירו לו מסרים ברורים של איומים והפחדות ובין היתר טוען המבטח כי קיבל "המלצה" מטעם החוקרים הפרטיים של הפניקס, לפיה מוטב לו למחוק את תביעתו לתגמול ביטוח בגין גניבת רכבו וזאת בטרם  תפנה חברת הביטוח למשטרה ותגיש נגדו תלונה על הונאת חברת הביטוח.

המבוטח שהכחיש כל קשר לגניבה סירב לחזור מדרישתו. חברת הביטוח לא אהבה שמבוטח סירב "לרדת" מתביעתו ובחרה לנסות להפעיל עליו לחץ נוסף באמצעות הגשת תלונה למשטרה. 

המבטח זומן לתחנת המשטרה שם הודיעו לו כי הוא עצור בחשד להונאה. המבטח שחש לטענתו מושפל, הועבר כבול באזיקים לתא המעצר ושוחרר בתום חקירתו לביתו. לדבריו חברת הביטוח ניסתה להפחיד, להטריד  ולאיים עליו באמצעות הגשת התלונה למשטרה וזאת לאור התעקשותו לקבל את תגמולי הביטוח המגיעים לו מכוח הפוליסה. לאחר כחודשיים ממועד אירוע היעלמות האודי מהחניון, חברת הפניקס החליטה להודיעה למבוטח על דחית דרישתו.

המבטח החליט שלא לוותר לחברת הביטוח והגיש תביעה נגד הפניקס באמצעות עורך דין רועי לייכטמן המתמחה בתביעות ביטוח ונזיקין. במסגרת התביעה נטען שמבוטח זכאי לתשלום עבור שווי רכבו שנגנב בסך של 196,000 שקלים- בתוספת ריבית והצמדה. כמו כן, צורף לתביעה גם דרישת לפיצוי על סכום של כ-54,000 שקלים עבור עוגמת הנפש שנגרמה למבוטח והוצאות על שכירת רכב חלופי. בהתאם לחוק חוזה הביטוח ובנסיבות אלה, דרש לחייב את הפניקס בתשלום ריבית מיוחדת בשיעור של עד פי עשרים מן הריבית הקבועה בשל התנהגותה בחוסר תום לב כלפי המבוטח.

לדברי עו"ד לייכטמן "כולנו מבטחים בחברות הביטוח ומצפים שבעת צרה נקבל פיצוי ולא איומים בפני הגשת תלונה במשטרה. טענות הדחיה של חברת הביטוח מאוד מגוונות אך כאן מדובר לשיטת מרשי במקרה מצער בו חברת הביטוח התנהלה באופן מקומם, חמור ופסול  פעם אחת כאשר דחתה את התביעה שלא כדין ופעם נוספת שהגדילה וניסתה להפחיד, להטריד ולאיים על המבטח באמצעות חוקרים פרטיים שמסרו למבטח שמוטב לו להסיר את דרישתו מחברת הביטוח אחרת יגישו כנגדו תלונה במשטרה. מדובר בעליית מדרגה נוספת של חברות הביטוח שמצאה לנכון לאיים על מבוטח על מנת לנסות לחמוק ממתן תשלומי הביטוח להם התחייבו מכוח פוליסת הביטוח ויש לדאוג שבתי המשפט ימנעו הישנות של מקרים דומים ויחסו עוגמת נפש רבה מציבור המבטחים" 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:7
קומיט וכל טופס במתנה