שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > גנבו לי את האוטו מה עושים? מדריך צעד אחר צעד

חדשות

גנבו לי את האוטו מה עושים? מדריך צעד אחר צעד, צילום: Shutterstock
גנבו לי את האוטו מה עושים? מדריך צעד אחר צעד
29/05/2018, כתיבת מומחים

קשה להיות מוכן לרגע בו מתגלה העובדה שרכבך נגנב, אך בהחלט ניתן להיות מוכנים היטב לרגעים ולימים שיבואו לאחר מכן. איך לפעול לאחר שרכבך נגנב, שלב אחר שלב

זה קורה לאלפי בעלי רכב מדי שנה ובדרך כלל מלווה בתחושת חוסר אונים ובלבול. למרות מלחמת החורמה שמנהלת המשטרה על גנבי הרכב, בשורה התחתונה מספר כלי הרכב הנגנבים מדי שנה לא פוחת. הרכבים הנגנבים ביותר הם לאו דווקא רכבי היוקרה היקרים בשוק, אלא דווקא רכבים שפשוט נמצאים במספר גדול על הכבישים, דהיינו רכבים משפחתיים שיש דרישה גבוהה יותר לחלקי החילוף שלהן. מצד שני, אין זה אומר שאם בחנייה הביתית שלך חונה מכונית או אופנוע שונים מהנ"ל אז אינך בקבוצת סיכון כלשהי לגניבה. אז כדי שלא תגידו שלא אמרנו קודם, הנה המדריך השימושי לדקות הקריטיות לאחר שרכבך נגנב. שני הצעדים הראשונים אמורים להיעשות במקביל אחד לשני ובמהירות האפשרית. כמו כן, יש להקפיד לתייק, לצלם ולשמור כל צעד, שיחה או מסמך מעתה והלאה. אז מה עושים לאחר היציאה מההלם הראשוני?

צעד ראשון: לדווח לדווח לדווח

במידה ויש לך מינוי באחת מחברות האיתור, יש להודיע לחברה על גניבת הרכב. לכן מומלץ מאוד שפרטי ההתקשרות לחברת האיתור יהיו בהישג ידך ולא בתוך הרכב, שכן במקרים של גניבה לא נוכל להגיע לאותם מסמכים. ההודעה לחברה תאפשר להם לנסות ולאתר את הרכב במידה והדבר עדיין אפשרי. בד בבד, יש להתקשר למשטרה ולהודיע על דבר גניבת הרכב. הדיווח למשטרה צריך לכלול את פרטי הרכב, מקום ושעת הגניבה. יש לוודא קבלת אישור דיווח מהמשטרה בכתב, איתו יש לגשת לחברת הביטוח.

צעד שני: לעדכן את חברת הביטוח

לאחר היציאה מתחנת המשטרה יש ליצור קשר עם חברת הביטוח וליידע אותם בדבר הגניבה. באופן טבעי, הטיפול של חברת הביטוח בנושאי גניבת רכב נעשה בתנאי לכך שיש ברשותך פוליסת ביטוח מקיף לרכב. חברת הביטוח תבקש ממך להציג את אישור המשטרה בדבר הגניבה, רשיונות הרכב (במידה וישנם), את מפתחות הרכב החלופיים, הסכם הביטוח והצהרת הנהג. חברת הביטוח עשויה לברר גם את היסטוריית הטיפולים של הרכב בחודשיים שקדמו לגניבה, או כל צעד אחר שנעשה בנוגע לרכב וזאת כדי לוודא מעבר לכל ספק סביר שאין חשש לאי כשרות בנושא הגניבה.

הפעלת הפוליסה: דעו היטב ומראש מהם הכיסויים שלכם

הכיסוי עבור גניבת רכב משתנה בין פוליסה לפוליסה וחברה לחברה. ההבדלים, לא תופתעו לשמוע, יכולים להגיע לסכומים דמיוניים קל וחומר אם מדובר ברכבים יקרים. לכן אין להתעצל ותמיד להקפיד לקרוא את האותיות הקטנות בכל הצעה על ביטוח רכב. כאן יקבע בעצם מתי תקבלו את סכום הפיצויים, כמה תקבלו, האם תקבלו רכב חלופי מיד לאחר הגניבה ולאיזה פרק זמן. מיותר לציין כי בשלב זה כל עזרה מחברת הביטוח תהיה כמו חמצן, אך יש לקחת בחשבון שההסכם עליו חתמתם הוא זה שינחה את השתלשלות האירועים מעתה.

צעד אחרון: התארגנות לחיים ללא רכב

החיים ללא רכב אינם פשוטים למי שכבר רגיל להתנייד במכונית, במיוחד באיזורים בהם התחבורה הציבורית אינה סדירה או תכופה. באיזורים שכאלה לא תהיה ברירה אלא לשכור רכב לתקופה היעודה, עד אשר יעלה בידך לרכוש רכב מכספי הביטוח. כדי לחסוך, ניתן לעיתים להשאיל רכב ממכרים או בני משפחה אם זה אפשרי, אך זהו לא פיתרון עליו ניתן לבנות לאורך זמן. בשורה התחתונה, החיים שלאחר החזרת הרכב החליפי מחברת הביטוח אינם פשוטים כלל ותרונות יצירתיים יהיו מנת חלקך לתקופה זו.

סיכום: נסו לרכך את המכה כמה שיותר עבור עצמכם

אלמנט ההפתעה ותחושת החדירה לפרטיות תורמים גם הם לתחושה הקשה שחווה אדם שזה עתה רכבו נגנב. יחד עם זאת, לשבת לצד הכביש בהלם לא יעזור במאום. יש לדבוק בתוכנית ולדווח, לשמור, לתייק ולצלם, הכל כפי שתוכנן מראש, זאת כדי לייעל את התהליך ולגרום לכספך לחזור אליך במהירות האפשרית. בהצלחה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:111
קומיט וכל טופס במתנה