שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חוקים מסביב לעולם

חדשות

חוקים מסביב לעולם, צילום:
חוקים מסביב לעולם
14/05/2018, כתיבת מומחים

כל עוד אתם חיים בישראל ונשמעים לחוקים שהוכתבו על ידי הרשויות, הרי שאתם נורמליים ונורמטיביים, אך מה יקרה אם יציץ זר להתנהלותכם, האם גם הוא יחשוב שאתם נורמליים ונורמטיביים? לא תמיד ולא בכל מקרה. חוקים הם תלויי תרבות, כך שביקור במדינה זרה מעבר לים, מפגישה אותנו עם חוקים מעניינים, מוזרים ומשעשעים. בכתבה הבאה נסרוק מספר חוקים הנהוגים ביפן כך שאם גם אתם מתכננים טיול מאורגן ליפן, תדעו למה לצפות ואם יפן היא לא היעד שלכם, יש סיכוי לא מבוטל שכתבה זו תכניס את יפן לרשימת היעדים שאתם חייבים לטוס אליהם וכמה שיותר קרוב יותר טוב.

מספר עובדות משעשעות מוזרים ומעניינים ביפן

טיול מאורגן ליפן יפגיש אתכם עם מספר עובדות, קבלו הקדמה לטיול כדי שההכרות תהיה מוכרת לכם.

•     פירות או לא להיות - אם אתם אוהבים פירות ובעיקר מלון, צפו לא לנגוס בהם במהלך השהות שלכם ביפן. הפירות הזולים ביפן הם פירות הים אך פירות שאתם מכירים כמו אבטיח מלון בננה ושות, הם יקרים ולעיתים עד מאוד ולדוגמא עבור מלון אתם עתידים לשלם כ- 200 דולר.

•     חוק איסור עישון במקומות סגורים לא הגיע ליפן ועל כן כל מעשן יכול ליהנות מהסיגריה שאחרי כמעט בכל מקום להוציא נמלי תעופה.

•     הגברים לפני הנשים – על אף שנדמה כי הקדמה הגיעה לכל מדינה ולכל שכבות האוכלוסייה, ביפן עדיין מכבדים קודם את הגברים ורק אחר כך מתייחסים לנשים, כך לדוגמא שזוג נכנס למסעדה, קודם יתייחסו לגבר באומרם שלום ואת האוכל יגישו קודם לו ורק אחר כך לאישה

•     מחזירים חובות לטבע בהנאה צרופה – אם הגעתם ליפן ואתם חייבים ללכת לשירותים, תופתעו לגלות כי האסלות בכל המקומות מחוממות כך שאין שום סיכוי שיהיה לכם לא נעים או קר מידי לשבת ולהחזיר לטבע חובות. ועוד באותו עניין, בכל השירותים ביפן תלווה את מעשיכם מוזיקה נעימה כדי שתוכלו לשחרר ברוגע את הלחצים שמכבידים לכם על הבטן.

•     מגיעים חולים לטיול? חשבו פעמיים אם לא ארבע פעמים על הכנסת תרופות ליפן. לתיירים של יפן אסור להכניס תרופות המכילות מורפיום או קודאין כך שאת הסירופ נגד שיעול השאירו מחוץ למזוודה.

•     יחסי מין בהסכמה מותרים כבר מגיל 13 וזה עוד טוב, כי עד שנת 1999 לא היה כלל חוק האוסר על קיום יחסי מין בכל גיל.

•     סרטים כחולים ופורנוגרפיה כן בבית ספרם – ביפן ניתן למצוא סרטים כחולים ואף חומרי פורנוגרפיה בכל מקום – מחוץ לבתי הספר, בבתי הקפה, בקניונים ואם תסתירו את עטיפת החוברת, תוכלו לקרוא ולראות חומרים פונוגרפים גם בתחבורה הציבורית.

אלו הם כמובן רק חלק קטן מכל המקרים המצחיקים, המזעזעים והמוזרים כאחד שתפגשו בתרבות היפנית וכיאה לתרבויות שאינן שלכם, המפגש הוא שהופך את הטיול למהנה מאתגר ומלמד.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:78
קומיט וכל טופס במתנה