שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שחור עם שני סוכר - איך הישראלים שותים קפה?

חדשות

שחור עם שני סוכר - איך הישראלים שותים קפה?, צילום: pexels
שחור עם שני סוכר - איך הישראלים שותים קפה?
25/12/2017, כתיבת מומחים

קפה הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית: זה מתחיל אצלנו מוקדם בגלל הצבא, ממשיך על בסיס יום יומי לאור המצב הביטחוני ונכנס למטבח בזכות מחירי המכונות והקפסולות. חוץ מזה, בבתי קפה אנחנו מעדיפים אספרסו או קפוצ'ינו אבל בבית שותים בעיקר נמס וקפה שחור

לפי הערכות של גורמים רשמיים בענף הקמעונאות משנת 2012, 10 רשתות הקפה הבולטות בישראל מגלגלות יחד 2 מיליארד ש"ח בשנה. מחזורי המכירות המכובדים מתכתבים עם שינויים בהרגלי צריכת הקפה ועם מודעות גבוהה יותר של הצרכנים לזני קפה משובחים, מכונות משוכללות ומתכונים מעניינים.

אבל האמת היא שהחיבור בין ישראלים לקפה ממש לא חדש. תרבות שתיית הקפה בישראל מתקדמת מאוד ביחס לגילה הצעיר של המדינה, והיא אפילו עוד יותר מרשימה אם מביאים בחשבון את המרחק שלנו מאירופה וארצות הברית. לכן מעניין לבדוק איך הישראלים שותים את הקפה שלהם ובעיקר מה מאפיין אותנו.

תרבות שתיית הקפה בישראל: קווים לדמותה

קודם כל, רוב הישראלים נחשפים לקפה בצבא. זה אומר שכבר מגיל 18 אנחנו יודעים איך להכין קפה בפינג'אן, מה לעשות בשביל לשתות קפה שחור ובאיזה שלב להוסיף את הסוכר. זה אמנם נראה טריוויאלי למי שחונך וגדל בארץ הקודש, אך מדובר בתופעה יוצאת דופן: צעירים בארצות הברית ובאירופה בכלל לא נחשפים לסוג כזה של קפה, או מקסימום טועמים אותו במנות קטנות בבתי קפה צבעוניים ונגישים.

אחרי הצבא כבר יש לנו ניסיון משמעותי בשתיית קפה ואנו צורכים אותו על בסיס יומי. ישראלים מעדיפים לשתות קפה נמס או קפה שחור בבית, אך כאשר הם יושבים במסעדה או בבית קפה הם מזמינים רק קפוצ'ינו ואספרסו. כמו כן, הרבה ישראלים מעידים על כך שהתמכרות לקפה קשורה אצלם למצב הביטחוני ולחשש מפני אזעקות ופיגועים.

האם לכל ישראלי יש מכונת קפה בבית?

עוד תופעה שמאפיינת את צרכן הקפה הישראלי היא פופולאריות של מכונות ביתיות. קשה לתאר בית ישראלי מסורתי וסטנדרטי בלי מכונת קפה אחת לפחות, שמעניקה לו אפשרות להכין את הכוס המועדפת עליו בכל רגע נתון. בעוד בעבר נחשבו מכונות מן הסוג הזה לפריבילגיה של בעלי ממון, כיום הן מקשטות כל מטבח ביתי ומשרדי.

על אף המאפיינים הדומים של ציבור צרכני הקפה בישראל, יש גם מספר נקודות שוני. הצריכה היומית הופכת בשנים האחרונות להיות מגוונת יותר והיא בעיקר מותנית שעה, מקום ואירוע חברתי. יש כאלה ששותים קפה ספציפי עד השעה 12:00 ולאחר מכן עוברים לקפה אחר, לעומת גברים ונשים שממשיכים עם הקפה המועדף עליהם 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע. מהבחינה הזו, צריכת קפה היא חלק מעידן תזזיתי שמשפיע על כל היבט בחיינו ומטבע הדברים גם על הרגלי פנאי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:114
קומיט וכל טופס במתנה