שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התנועה לאיכות השלטון לשקד: להקים ועדת בדיקה בפרשת רות דוד

חדשות

התנועה לאיכות השלטון לשקד: להקים ועדת בדיקה בפרשת רות דוד, צילום: איילת שקד. צילום: חיים צח, לע"מ
התנועה לאיכות השלטון לשקד: להקים ועדת בדיקה בפרשת רות דוד
02/10/2017, עו"ד לילך דניאל

במכתב שנשלח אתמול לשרת המשפטים דרשה להורות על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית שתבחן לעומק את אופן טיפולה של מערכת אכיפת החוק בפרשה: "חשש שהמערכת מנסה להפחית מחומרת ההאשמות נגדה, בין אם בשל הרצון להגן על גורמים כאלה ואחרים ובין אם מחשש לרעידות אדמה"

התנועה לאיכות השלטון שלחה אתמול (א') מכתב לשרת המשפטים איילת שקד, בו דרשה להקים ועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט בדימוס שתבחן לעומק את אופן טיפולה של מערכת אכיפת החוק בפרשת רות דוד, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר החשודה כי במהלך כהונתה התערבה באופן פסול בהליכים פליליים ולא אפשרה מיצוי הליכים בפרשות שעל פניו צריכות היו להיחקר ולהגיע לבית המשפט, בין היתר בשל קרבתה לרונאל פישר: "דווקא משום שמדובר בפרקליטת מחוז לשעבר מן הראוי שתנוהל חקירה מעמיקה ומקיפה לחשיפת האמת כולה ולמיצוי מלא של הדין".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

"למרות שהועלו חשדות קשים ביותר כנגד גב' דוד", נאמר במכתב התנועה, "מערכת אכיפת החוק פועלת בעניינה באופן תמוה ובלתי ממצה, ומסתפקת בהגשת כתב אישום בנוגע לתקופה שלאחר פרישתה מהפרקליטות. נוכח העובדה כי גב' דוד שימשה כפרקליטת המחוז, תפקיד מרכזי במערכת אכיפת החוק, עולה לצערנו החשש שאותה המערכת מנסה להפחית מחומרת ההאשמות נגדה, בפרט בתקופת כהונתה, בה השפעתה על המערכת הייתה גדולה יותר, ולא ממצה את החקירה בעניינה. זאת, בין אם בשל הרצון להגן על גורמים כאלה ואחרים ועל החלטות שהתקבלו, ובין אם מחשש לרעידות אדמה ופגיעה נוספת באמון הציבור במערכת אכיפת החוק".

כך, צוין במכתב, בחודש יוני 2016 התפרסמה החלטת היועץ המשפטי לממשלה לגנוז את תיק החקירה של גב' דוד בעבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים, עת שימשה כפרקליטת המחוז. בהחלטה זו קבע היועמ"ש כי "לא נמצאה מעורבות של רות דוד בתיקים בהם פישר שימש כמייצג". לגבי התיקים בהם נמצא כי הייתה מעורבת, נקבע בהחלטה כי אין "אינדיקציה לקבלת החלטות מוטות או לא סבירות בעקבות התערבות של רות דוד". לדברי התנועה, החלטה זו אינה עולה בקנה אחד עם הממצאים בשטח, באופן המחייב בחינה חיצונית ועצמאית של התנהלות הפרקליטות בימי כהונתה של דוד וכן של הליכי החקירה בעניינה.

לעמדת התנועה, ראוי לחקור כל תיק ותיק בו ייצג פישר באופן יסודי ומעמיק, כדי להבטיח שכלל ההחלטות שנתקבלו בתיקים אלו נקיות משיקולים פסולים: "אין להסתפק בבדיקה השטחית והמצומצמת אשר לצערנו נדמה כי נערכה עד כה. יודגש כי רשימת התיקים המפורטת איננה בהכרח ממצה, וייתכן וקיימות פרשות נוספות בהן התנהלה הפרקליטות באופן תמוה, לכאורה, בשל מעורבותה של גב' דוד".

עוד מוסיפה התנועה כי מערכת אכיפת החוק פועלת באופן תמוה אף בניהול התיק נגד פישר בבית המשפט: "התנהלות מח"ש ו/או הפרקליטות עלולה לאפשר למעורבים לחמוק מעונש ולהביא לפגיעה אנושה במערכת אכיפת החוק, בלגיטימיות שלה ובאמון הציבור בה. יתר על כן, לתנועה מגיעות ידיעות על כך, שמערכת אכיפת החוק לכאורה אינה אוכפת מגבלות שהוטלו על גב' דוד, ומעניקה לה יחס מיוחד".

"דווקא משום שמדובר בפרקליטת מחוז לשעבר, ובחשדות חמורים הנוגעים להתנהלותה במהלך תפקידה", נכתב לסיכום, "ובשל כך שמדובר בתפקוד מערכת חיונית ורגישה מאד, מן הראוי שתנוהל חקירה מעמיקה ומקיפה לחשיפת האמת כולה ולמיצוי מלא של הדין. זאת כדי להבטיח שלא תישארנה פינות חשוכות וכדי לאפשר את שיקום אמון הציבור במערכת, שנפגע קשות בשנים האחרונות, בין היתר בשל החשדות המיוחסים לגב' דוד".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:96
קומיט וכל טופס במתנה