שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עסקה בקליק: מהיום עסקאות מכר או חכירה בבתים משותפים - גם באינטרנט

חדשות

עסקה בקליק: מהיום עסקאות מכר או חכירה בבתים משותפים - גם באינטרנט, צילום: צילום: גטי ישראל
עסקה בקליק: מהיום עסקאות מכר או חכירה בבתים משותפים - גם באינטרנט
11/09/2017, עו"ד לילך דניאל

סוף לבירוקרטיה בטאבו? משרד המשפטים משיק היום פיילוט חדשני במסגרת מהפכת השירות המקוון, במסגרתו יתאפשר לראשונה ביצוע עסקאות מכר/חכירה לדירות בבתים משותפים באופן מקוון. השירות צפוי לקצר בכ- 60% את משך זמן הטיפול בבקשות

מדי שנה מוגשות ללשכות רישום המקרקעין כ-110 אלף בקשות לרישום זכויות מכר וחכירה. במסגרת מהפכת השירות המקוון בטאבו, ועל מנת לייעל את הטיפול בבקשות אלה, הושק היום פיילוט חדשני במסגרתו יתאפשר לראשונה לבצע עסקאות אלו באופן מקוון, מבלי להתייצב בלשכות רישום המקרקעין. לפי הודעת משרד המשפטים, השירות החדש צפוי לקצר בכ-60% את משך זמן הטיפול בבקשות. שרת המשפטים שקד: "אנו פועלים למימושם ויישומם של הפיתוחים הטכנולוגים על מנת להקל על קבלת שירותים ומיצוי זכויות".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

השירות מיועד לעו"ד המחזיקים בכרטיס חכם, ובשלב הפיילוט יתאפשר ביצוע עסקאות בדירות בבתים משותפים, ללא שעבודים ומשכנתאות בלבד. בהמשך, השירות יורחב לפעולות ולסוגי נכסים נוספים. הפעולה תתבצע באתר האינטרנט של האגף לרישום והסדר מקרקעין (הטאבו) באמצעות הגשה מקוונת של שטר חתום על ידי הצדדים לעסקה, סרוק ומאומת בחתימה אלקטרונית. בשלב ראשון, השירות החדש צפוי לקצר בכ- 60% את משך זמן הטיפול בבקשות מסוג זה.

השקת השירות החדש מצטרפת לשורה של צעדים בהם נקט הטאבו, על מנת לשפר ולייעל את השירות הניתן על ידו לאזרח, כגון פיתוח שירותים מקוונים באמצעות יצירת ממשקי עבודה מקוונים מול הבנקים וגופים ממשלתיים, קידום תיקוני חקיקה בשיתוף מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים (בהם תיקון חוק חתימה אלקטרונית כדי לאפשר עבודה בסביבה מקוונת ותיקונים שונים ומקלים בנושאי אגרות), הגשת בקשה לרישום הערת אזהרה באופן מקוון, שיתוף פעולה עם משטרת ישראל במטרה למנוע תרמיות בנדל"ן ועוד.

שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, אמרה כי "השירות החדש הוא בבחינת בשורה של ממש עבור כל אדם אשר מבקש למכור או לרכוש דירה, והוא מהווה דוגמה מצוינת למאמצינו להסיר את נטל הבירוקרטיה ולטיוב תהליכים. אנו פועלים למימושם ויישומם של הפיתוחים הטכנולוגים על מנת להקל על קבלת שירותים ומיצוי זכויות, והטאבו הוא דוגמה מצוינת למה ניתן להשיג כאשר מפנים משאבים לביסוס שירותים אונליין."

מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור: "לפני שנתיים הגדרנו את שיפור השירות והפחתת הבירוקרטיה כיעד מרכזי של משרד המשפטים. היום מהפיכת השירות המקוון בטאבו היא כבר עובדה קיימת. מעבר לשיפור השירות, מדובר במהפכה מהותית בטווח הארוך, שתייצר ודאות משפטית בעסקאות במקרקעין, תצמצם את ההתדיינות המשפטית ותשנה את הפסיקה בתחום".

לקריאה נוספת ראו:

שיפור השירות? מהיום הגשת כתבי בי דין לבית המשפט העליון גם דרך "נט המשפט"

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:92
קומיט וכל טופס במתנה