שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עורכי דין- ככה לא תטעו בראיון עבודה

חדשות

עורכי דין- ככה לא תטעו בראיון עבודה, צילום: עוה"ד מינה פיליג. צילום: באדיבות חברת מחשבות SmartJOB
עורכי דין- ככה לא תטעו בראיון עבודה
17/05/2017, מערכת תקדין

כולנו מתרגשים לפני ראיונות עבודה, אבל אפילו כשאנחנו מכינים את עצמנו היטב, לא תמיד פשוט להתגבר בקלות על ההתרגשות והמתח. מטרת הראיון היא לאפשר למשרד לבדוק ידע, יכולות, אופי, יצירתיות, ביטחון עצמי ולתאם ציפיות – בתקדין ישבנו עם המומחים של מחשבות SmartJOB בכדי לתת כלים להצלחה בריאיון העבודה ובקרירה בכלל

לצלוח ריאיון עבודה בכל מקצוע זה לא פשוט בוודאי כאשר מדובר בעריכת דין. בכדי להצליח בריאיון ולהימנע מטעויות נפוצות פגשנו את עורכת דין מינה פיליג, סמנכ"לית חברת מחשבות SmartJOB אשר סיפרה לנו כיצד להתכונן לראיון עבודה, להלן 12 עצות שיכולות למנוע טעויות נפוצות:

1. באים מוכנים - איסוף מידע אודות המשרד

בטרם תגיעו לראיון העבודה רצוי לאסוף אינפורמציה בסיסית אודות המשרד אצלו הנכם מתראיינים. בין היתר: תחומי הפעילות של המשרד, זהות השותפים ועורכי הדין הבכירים, תיקים גדולים או משמעותיים אשר התפרסמו בכלי התקשרות. בנוסף, ככל וידועה לכם זהות המראיין רצוי וחשוב לאסוף אינפורמציה ספציפית על פועלו. הפגנת בקיאות במהלך הראיון אודות המשרד יכולה להציג אתכם כבעלי עניין מיוחד במשרד בו אתם מתראיינים וכן כמועמדים רציניים ויסודיים המוכנים להשקיע עבודה נוספת כדי לזכות בעבודתכם.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

2. בצעו סימולציה לראיון

שאלות המראיין אומנם אינן צפויות מראש אך להלן מספר דוגמאות של שאלות הנשאלות לעיתים תכופות , קראו אותם והתאמנו במענה בעל פה על תשובות אלו (מומלץ לעשות זאת מול המראה על מנת לבחון את שפת הגוף במהלך הדיבור או עם חבר על מנת שהתשובות ישלפו בצורה פחות צפויה):

•     מדוע הנכם מעוניינים לעבוד דווקא במשרד זה?

•     אילו תכונות אישיותיות יעזרו לכם בביצוע התפקיד?

•     עם אילו קשיים התמודדת בעבר וכיצד?

•     פירוט אודות הישגיכם המקצועיים.

•     אילו חסרונות קיימים לכם?

•     אם לפי קורות חייכם ניתן לראות כי עברתם בין מספר עבודות תוך טווחי זמן קצרים , סביר להניח כי המראיין ירצה לדעת את הסיבה לחילופי העבודה המהירים. התכוננו לתשובות מתאימות.

3. שאלות משפטיות

התכוננות לשאלות מקצועיות צריכה להתבצע בשני מישורים , ככל והנכם מתראיינים למשרד אשר עוסק בתחום צר, לימדו נושא זה ותרגלו שאלות ועבודות אשר נשאלתם בנושא בעבר, מומלץ  לעבור על הסוגיות המשפטיות הבולטות בתחומי העיסוק של המשרד ולדעת את הנושאים המרכזיים ופסקי הדין המובילים. כך, למשל, אם הנכם מתראיינים במשרד המתמחה בנזיקין, חשוב שתדע לענות על רכיבי עוולת הרשלנות חשוב מאד שלא להראות תסכול באם נשאלת שאלה שאינכם יודעים את התשובה עליה. היה והמשרד עוסק במגוון רחב של תחומים מומלץ להתמקד בנושא אשר הנכם שולטים בו ולהפנות את כיוון השיחה לתחום זה ככל והנכם מתבקשים לדבר על נושא משפטי.

4. הגיעו בזמן לראיון

הימנעו מאיחורים, חשוב שתגיעו כ- 10ד' לפני מועד הראיון על מנת שתוכל להירגע מהפקקים, לעבור בשירותים, לזרוק את המסטיק לפח, להכניס את משקפי השמש לתיק, לכבות את הטלפון הנייד, להתרשם מתנאי המשרד ומהאווירה. שיחה קלה ולכאורה זניחה עם המזכירה מחוץ לדלתו של המראיין יכולה להשפיע על ההחלטה אם לקבלכם למשרה אם לאו. כאן המקום להוסיף כי אף על פי שנקבעה לכם שעת הראיון, יתכן ותיאלצו להמתין מס' דקות נוספות. בשלב זה חשוב שתיאזרו בסבלנות ותנצלו את הזמן להיפטר מהלחץ ולבחון האם אתם מתאימים לעבוד בסביבת העבודה כפי שהיא מוצגת לכם.

5. כבו טלפונים סלולאריים

במהלך הראיון הקפידו להימנע מהסחות דעת, אחת העיקריות שבהן הינה הטלפון הסלולארי, לפני הכניסה לחדר המראיין דאגו לכבותו!

6. לבוש

הקפידו להתלבש בהתאם, אך לא בצורה מוגזמת. לבוש משדר מסר פנימי לא פחות, אז לבוא בבגדים מקצועיים ומתאימים למשרד- אם לא בדקת את הלבוש המקובל במשרד, לבוא בבגדים קצת שמרניים.אל תבוא בכפכפים, מכנסיים קצרים טי-שירט, בבגדים לאנוחיםאו בבגדים שצריכים לסדר במשך הראיון.

7. התחלת הראיון והצגה עצמית

חשוב להיכנס לחדר המראיין רגועים ובטוחים בעצמכם, ליצור קשר עין עם המראיין, לחייך חיוך קל, ללחוץ לו את היד, להניח את החפצים האישיים בצד ולהתיישב בנינוחות.

לרוב, הראיון יתחיל בשאלה 'ספר לי על עצמך'. מדובר בשאלה לא פשוטה, שכן היא פתוחה ולא ממוקדת בעודה מזמינה אתכם לענות עליה כרצונכם, כאשר המראיין מעוניין לשמוע אתכם מספרים על עצמכם ולבחון את האופן שבו אתם בוחרים להציג את עצמכם תוך הבחנה  בין עיקר לטפל. פרטי המידע צריכים להיות ממוקדים וענייניים כאשר לא מומלץ לכם להיכנס לחוויות אישיות וחושפניות יתר על המידה.

שתפו פעולה עם המראיין: בעצם, המראיין התרשם מקורות החיים שלך ומהישגיך, אך לצורך קבלת למשרה, הוא צריך להתרשם גם מאישיותכם ובמילים אחרות, צריכה להיווצר כימיה טובה בין המראיין למרואיין. המראיין מחפש עובד חרוץ ויעל, אך הוא בהחלט מחפש גם אישיות נעימה איתה הוא יוכל לעבוד.

8.לא משמיצים מקומות עבודה קודמים

אם נשאלתם: למה עזבת את מקום העבודה?(בפועל היה ריב עם הבוס והוא טרם שילם לך פיצויים).

במיוחד כשהתחושה השלילית עדיין חזקה וטרייה, יש נטייה להשמיץ את מקום העבודה הקודם כתירוץ למעבר. תיזהר כי המראיינת עלולה לחשוב שמי שמשמיץ את המקום הקודם גם ישמיץ את המקום החדש ועלול לגרום לרכילות ואי שביעת רצון בתוך הצוות.

עדיף למצוא דרך יצירתית להסביר את העזיבה ואם אין, פשוט לענות בקצרה.

9. הבליטו הישגים באופן ענייני

הימנעו מחזרה מדויקת על מה שכתבתם בקורות החיים. המראיין קרא את הפרטים, התרשם וזימן אתכם לראיון. בשלב הזה הוא מעוניין לבדוק את התאמתכם למשרה מבחינת אישיותכם. יש להתמקד בהישגים שצברתם במשך השנים, כך שתכונות האופי הבולטות והחיוביות שלך אכן יבואו לידי ביטוי בראיון. עליכם להבליט את פועלכם בכל מה שעשוי להיות קשור לתפקידכם העתידי. זכרו, ראיון אינו המקום להיות שקט, צנוע ומופנם.

ספרו על פועלכם במשך השנים בסדר כרונולוגי מסוים וברור, כאשר עליכם להשתדל להיות ענייניים וממוקדים. עליכם להתמקד בהישגים שצברתם במשך השנים, כך שתכונות האופי הבולטות והחיוביות שלך אכן יבואו לידי ביטוי בראיון.

חשוב שתוכלו לאמת ולגבות את כל מה שנכתב בקורות החיים. כך, למשל, אם כתבתם כי אתם מצטיינים בכל תחום, תתבקשו לתת לזאת דוגמאות מהחיים. תשובותיכם צריכות להיות עקביות והגיוניות. הדבר האחרון שהמראיין רוצה הוא עובד הסובל מחוסר אמינות.

10. תכונות חיוביות ושליליות

תכונות חיוביות: חשוב שתתמקדו בשתי תכונות חיוביות בולטות אצלכם ותנמקו אותן מאשר שתזרקו לחלל האוויר רשימת תכונות ללא כיסוי.

תכונות שליליות: זאת שאלה מלחיצה ולכן חשוב שתהיו ערוכים אליה ותענו בביטחון. לא כל השלילי בעינכם ימנע מכם לקבל את המשרה. רבים מהמראיינים כבר מנוסים ולכן הם מכירים את התשובות הנפוצות בהן המרואיינים מציינים תכונות אשר נחשבות כחיוביות כאשר הן לא מוקצנות, למשל: 'אני יותר מדי פרפקציוניסט'…..

11. ברק בעיניים ומוטיבציה

הביעו רצון ומוטיבציה גבוהה לתפקיד הספציפי במשרד הספציפי. חשוב להפגין ביטחון עצמי ואמונה כי אתם המועמדים המתאימים ביותר למשרה.

12. הקפידו על שפתכם

הקפידו על עברית תקינה , כושר הביטוי הינו גורם בעל משמעות עבור המראיינים , נסו להימנע מטעויות לשוניות כגון זכר ונקבה , הבדל כדוגמה משכיר מול שוכר, או שימוש מוגבר בסלנג .

אז שיהיה הרבה בהצלחה לכולם.

הכתבה נכתבה בשת"פ עם מחשבות SmartJOB, חברת ההשמה ופורטל הדרושים המשפטי המובילה בישראל

למשרות פתוחות לחצו כאן על לינק זה: http://bit.ly/2aIVxfI

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:164
קומיט וכל טופס במתנה