שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פשרה: רוכשי הכרטיסים למופע של ריהאנה שהחל באיחור יקבלו הנחה למופע עתידי

חדשות

פשרה: רוכשי הכרטיסים למופע של ריהאנה שהחל באיחור יקבלו הנחה למופע עתידי , צילום: צילום: Getty images Israel
פשרה: רוכשי הכרטיסים למופע של ריהאנה שהחל באיחור יקבלו הנחה למופע עתידי
08/02/2016, עו"ד לילך דניאל

ביהמ"ש אישר הסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגד החברות שהפיקו את המופע של הזמרת ריהאנה בישראל, שהחל רק בשעה 22:00 במקום 19:30 כפי שצוין על הכרטיס. במסגרת הפשרה הוסכם כי המפיקות יעניקו לחברי הקבוצה זיכוי בגובה 10% ממחיר הכרטיס למופע של ריהאנה או הנחה של 10% למופע עתידי של אמן מהארץ או מחו"ל

בית המשפט המחוזי אישר הסכם פשרה במסגרת תובענה ייצוגית נגד החברות שהפיקו את המופע של הזמרת ריהאנה בישראל שנערך באוקטובר 2013. בתביעתם טענו המבקשים כי המופע החל רק בשעה 22:00 בעוד שעל הכרטיסים צוין כי שעת תחילת המופע היא 19:30. במסגרת הפשרה הוסכם כי המפיקות יעניקו אחת משתי הטבות לחברי הקבוצה, שעניינן זיכוי או הנחה של 10% למופע עתידי שיופק על ידן של אמנים מהארץ או מחו"ל. השופטת אביגיל כהן קבעה כי מדובר בהסכם ראוי והוגן בהתחשב בעניינם של חברי הקבוצה, וכי מתן פיצוי בדרך של הנחה או זיכוי הוא פתרון הגון בנסיבות העניין. עוד נקבע כי אף שהמבקשים ייצגו אינטרסים שונים, הגמול ושכר הטרחה יחולק ביניהם באופן שווה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

באוקטובר 2013 התקיימה בפארק הירקון בתל אביב הופעתה של הזמרת ריהאנה. בעקבות המופע, הגישו המבקשים בקשה לאשר תובענה ייצוגית נגד החברות המפיקות ובעלי תפקידים בטענה כי המופע החל באיחור ניכר. לדברי המבקשים, בעוד שעל גבי הכרטיסים שנמכרו להם צוין כי המופע יחל בשעה 19:30, הרי שעד לשעה 21:00 הופיעה על הבמה להקת חימום, ומשעה זו המתין הקהל במשך שעה עד לעלייתה של ריהאנה לבמה. לפיכך, טענו המבקשים כי רוכשי הכרטיסים לא קיבלו תמורה לכספם וכי נגרמו להם מפח נפש, אכזבה ועוגמת נפש. בתגובה לבקשות טענו המשיבים כי המופע נערך בסטנדרטים גבוהים ובדומה למקובל בהופעות אחרות של הזמרת ריהאנה בעולם.

לימים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה, בו הסכימו החברות להעניק לחברי הקבוצה אחת משתי הטבות לבחירתם: האחת, הנחה בשיעור של 10% על המחיר הרגיל של כרטיס למופע אחד מתוך מבחר המופעים שיופקו על ידן, הן של אמנים מחו"ל והן של אמנים ישראליים, אשר יתקיימו במהלך שנתיים מאישור ההסכם. ההטבה השנייה היא קבלת שובר זיכוי בשיעור של 10% ממחיר כרטיס שרכש חבר הקבוצה למופע של ריהאנה, אותו ניתן יהיה לממש בעת רכישת כרטיס למופע אחד כאמור לעיל במהלך שנתיים מאישור ההסכם. עוד הוסכם, כי ההנחה או הזיכוי יינתנו ביחס למחיר הרגיל שיידרש על ידי המפיקות עבור כרטיס למופע הרלוונטי, וכי אם המפיקות יציעו הנחה כלשהי לציבור אזי חברי הקבוצה יהיו זכאים ליהנות גם מההנחה המיוחדת וגם מההנחה על פי הסכם הפשרה במצטבר. על פי המוסכם, יזכה להטבה רק מי שיחתום על תצהיר מאומת וכי כל כרטיס שנרכש למופע של ריהאנה יקנה זכאות לקבלת הנחה או זיכוי של כרטיס אחד שיהיו אישיים ובלתי ניתנים להעברה (למעט לבן משפחה).

השופטת אביגיל כהן אישרה את הסכם הפשרה וקבעה כי המקרה מעלה שאלות מהותיות המשותפות לחברי הקבוצה וכי סיום ההליך בדרך של הסכם פשרה הוא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת כשלדעת השופטת מדובר בהסכם ראוי, הוגן וסביר בהתחשב בעניינם של חברי הקבוצה. עוד הוסיפה השופטת כי סיכויי התובענות להתקבל לא היו גבוהים לכאורה, שכן לנתבעות היו טענות ראויות ואף למעלה מכך בנוגע לסוגיית הנזק, וההסכמה למתן ההטבה לא נבעה מהודאתן בדבר חובתן לפצות מי מחברי הקבוצה אלא מהסכמה אשר ניתן לכנותה כהסכמה "לפנים משורת הדין". משכך, מתן פיצוי בדרך של הנחה או זיכוי הוא פתרון הגון בנסיבות העניין. בכל הנוגע לתנאי קבלת ההטבה, ציין בית המשפט כי כיוון שההטבה ניתנת רק למי שמצהיר כי נגרם לו נזק, אזי הדרישה לחתום על תצהיר במשרד בא כוח הנתבעים, ללא עלות כלשהי ומבלי שתוכן הצהרתו נבדק, היא דרישה סבירה, הגם שיש בה חוסר נוחות מסוים עליו הצביע בא כוח היועץ המשפטי לממשלה.

השופטת התייחסה להצעת בא כוח היועמ"ש לפיה אם שיעור חברי הקבוצה שיממשו את זכותם יהיה נמוך במיוחד, יועבר שווי סכום הפיצוי הנותר לעמותה בלתי תלויה. בעניין זה נקבע כי ההסכמה לא הייתה להקצות סכום מסוים כפיצוי בגין פרשיית המופע אלא הסכמה למתן הטבה שוות כסף למי שנגרם לו נזק. לפיכך, אין הצדקה לחייב את הנתבעות לתרום תרומה לעמותה אשר אין לה כל קשר לעניין. זאת ועוד, בנסיבות אלו אין גם צורך במינוי בודק לצורך אישור הסכם הפשרה.

השופטת קבעה כי סכום הגמול ושכר הטרחה שעליו הסכימו הצדדים הוא סביר והגון, והוא אינו "נוגס" בסכום ההטבה של מי מחברה הקבוצה. אשר לחלוקת הגמול, קבע בית המשפט כי אף ששלושת המבקשים ייצגו אינטרסים שונים (למשל, לקוח שקנה כרטיס VIP), הרי שחלקם של כל המבקשים שהוביל להסכם הפשרה הוא שווה בעיקרו ועל כן יש לחלק הן את הגמול והן את שכר הטרחה בחלקים שווים. לפיכך, כל תובע ייצוגי יקבל גמול על סך 10,000 שקל (סה"כ 30 אלף שקל). שכר הטרחה הכולל יהיה כמוסכם בסך של 170 אלף שקל + מע"מ ויתחלק בחלקים שווים בין באי כוח התובעים.

 

ת"צ 58097-10-13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:208
קומיט וכל טופס במתנה