שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > יו"ר בנק הפועלים לשעבר שלמה נחמה יועמד לדין פלילי בגין עבירות מס חמורות

חדשות

יו"ר בנק הפועלים לשעבר שלמה נחמה יועמד לדין פלילי בגין עבירות מס חמורות, צילום: צילום: Getty images Israel
יו"ר בנק הפועלים לשעבר שלמה נחמה יועמד לדין פלילי בגין עבירות מס חמורות
01/02/2016, עו"ד אורי ישראל פז

הפרקליטות הודיעה לנחמה ולעורכי הדין גבע חביב ואורית קוך כי נשקלת העמדתם לדין פלילי בכפוף לשימוע, בגין שימוש במרמה ותחבולה כדי לקבל פטור ממס שבח מקרקעין עבור מכירת מעטפת דירה בשווי 45 מיליון שקל במגדל היוקרה ברחוב רוטשילד 1

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה אתמול (א', 31.1) ליו"ר בנק הפועלים לשעבר, שלמה נחמה, ולעורכי הדין גבע חביב ואורית קוך, כי נשקלת העמדתם לדין פלילי, בכפוף לשימוע, בגין שימוש במרמה ותחבולה בכדי לקבל פטור ממס שבח מקרקעין עבור מכירת נכס בשווי עשרות מיליוני שקלים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בהודעת הזימון להליך שימוע נכתב כי בשנת 2013 החזיק נחמה, ביחד עם בת זוגו נירה, במעטפת דירת מגורים במגדל יוקרה ברחוב רוטשילד 1 בתל אביב. על פי החוק, מעטפת דירה שאינה ראויה למגורים אינה מזכה את המוכר בפטור ממס מקרקעין.

לאחר משא ומתן עם רוכש פוטנציאלי, תושב חוץ, התקשר נחמה בהסכם למכירת מעטפת הדירה תמורת 45 מיליון שקל. בעקבות המכירה פעלו החשודים לשיפוץ ארעי וזמני בנכס, בעודם מודעים לכך שרוכש הנכס יהרוס את השיפוץ כשיקבל חזקה בנכס, ומבלי שהשיפוץ השפיע על מחירו, שנקבע עבור מכירת המעטפת בלבד. בנוסף, בדיווח שהוגש למנהל מיסוי מקרקעין בגין המכירה השמיטו החשודים פרטים מהותיים על מנת להסתיר את התחבולה שבה נקטו.

על פי החשד, ביצוע השיפוץ הארעי והדיווח החלקי והמטעה למנהל מיסוי מקרקעין מהווים שימוש במרמה ותחבולה, במטרה להתחמק מתשלום מס עבור מכירת הנכס.

החשודים הוזמנו להשמיע את טענותיהם בהליך שימוע, שיתקיים בפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ככל שיחפצו בכך. התיק נחקר על ידי רשות המיסים – חקירות מס הכנסה תל אביב.

הוויכוח העיקרי בין רשות המסים לבין נחמה, המיוצג בידי עו"ד רם כספי, הוא על מצב הדירה בעת מכירתה. בעוד שנחמה טוען כי הדירה שופצה ונמכרה במצב של דירת מגורים – הרשות סבורה כי הדירה נמכרה במצב שאינו ראוי למגורים, ולכן היא צריכה להיחשב כנכס – עסקה שאינה מזכה בפטור ממס שבח.

על פי הפרסומים, נחמה השיג בעסקה תשואה של עשרות אחוזים, שכן הוא רכש את הדירה שנים ספורות קודם לכן מחברת חבס תמורת 25-30 מיליון שקל.

דובר מטעמו של נחמה מסר בזמנו לעיתון "גלובס" כי "הליך מכירת דירת המגורים במגדל ברוטשילד 1 בתל אביב נעשה בליווי משפטי צמוד וחוות דעת של אנשי המקצוע הרלוונטיים. יש להתפלא כי אירוע זה התגלגל כך. אנו מקווים כי באמצעות דיאלוג מקצועי עם הרשות, נושא זה יוסדר. נחמה משתף ושיתף פעולה עם הרשויות... במסגרת הערר הציג נחמה, באמצעות עורכי דינו, את מכלול הקריטריונים המזכים בפטור, תוך הצגת ראיות ותקדימים המוכיחים זאת".

שלמה נחמה נחשב לאחד האנשים החזקים ומקורבים ביותר במשק. הוא יו"ר בנק הפועלים לשעבר, תפקיד שבו כיהן במשך שבע שנים, וכיום מבעלי השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל, המשקיעה בתחנות פוטו-וולטאיות באירופה ובתחנת הכוח הפרטית דוראד באשקלון. לאחרונה נחשף כי נחמה החזיק כ-104 מיליון דולר בחשבון בבנק HSBC השווייצרי בשנת 2007. נחמה אישר את הפרסום ומסר כי החשבון הוחזק כחוק.

עו"ד גבע חביב, ממשרד רם כספי ושות', מסר בתגובה לפורטל תקדין כי אין בכוונתו להגיב.

עו"ד אורית קוך, ממשרד זיו שרון ושות', טרם מסרה את תגובתה לפנייתנו.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:176
קומיט וכל טופס במתנה