שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > גזר דין תקדימי: 4 שנות מאסר למורה בבי"ס יסודי בחורה שניסה להצטרף לדאעש

חדשות

גזר דין תקדימי: 4 שנות מאסר למורה בבי"ס יסודי בחורה שניסה להצטרף לדאעש , צילום: צילום: Getty images Israel
גזר דין תקדימי: 4 שנות מאסר למורה בבי"ס יסודי בחורה שניסה להצטרף לדאעש
07/01/2016, ליאור שדמי שפיצר

הנאשם הקים חוליה סודית שבה שימש מורה רוחני, הביע תמיכה בדאעש וניצל את הדרשות שנשא בתפילות יום שישי במסגד כדי לשכנע בלגיטימיות של הארגון. הפרקליטות ביקשה להחמיר בעונשם של המעורבים בפרשה וטענה כי יציאתם של ערבים ישראלים להילחם בסוריה וחזרתם ארצה תייבא אידיאולוגיות ג'יהאדיסטיות קיצוניות ותעודד פעולות נגד ישראל

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ה', 7.1) עונש של ארבע שנות מאסר בפועל על מורה בבית הספר היסודי בחורה, אשר הקים חוליה סודית שערכה מפגשים חשאיים, ממושכים ואינטנסיביים במסגרתם שימש כמורה רוחני והעביר תכנים הקשורים לארגון דאעש. עוד נקבע כי הנאשם, מוחמד אבו אלקיעאן, שהוא הנאשם המרכזי בפרשה זו, הביע תמיכה בארגון, נאם במסגד אודות הלגיטימיות שלו ובשלב מסוים ניסה יחד עם חבריו לצאת לסוריה ולהצטרף לדאעש.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

אבו אלקיעאן הורשע בביצוע עבירות של קשירת קשר, השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת, ניסיון ליציאה שלא כדין ועוד.

על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש על ידי  עו"ד מסעד מסעד מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), הנאשם, אזרח ישראלי, שימש לעתים קרובות כנואם במסגד ביישוב חורה, ולקח חלק במפגשים סודיים אשר נערכו במקומות מסתור, בהם השתתפו תושבים מחורה, ושימש בהם כ"מורה רוחני" שהעביר תכנים הקשורים לארגון דאעש, הסביר אודות הארגון והשקפותיו, סיפר על הדרך של הארגון והלחימה בסוריה ונהג יחד איתם לצפות בסרטונים ונאומים של מנהיג הארגון. בנוסף, במהלך תפילות יום שישי במסגד, נשא הנאשם דרשה במסגד והיה מנצל במה זו על מנת לשכנע את קהל המתפללים שפעולות הארגון הן לגיטימיות.

בשלב מסוים, החליט הנאשם יחד עם חבריו לצאת לסוריה ולהצטרף לארגון דאעש. לשם כך, הוציאו הנאשמים דרכונים, נרשמו לעומרה ותכננו לעבור משם לארגון. תכניתם של חברי החוליה סוכלה בשל מעצרם.

בפרשה זו הוגשו כתבי אישום נגד חוליה של חמישה נאשמים שתמכו בדאעש ותכננו להצטרף לארגון, כולם תושבי חורה, אשר חלקם עבדו כמורים בבתי הספר בחורה וברהט,

הפרשה נחקרה באמצעות שירות הביטחון הכללי ויחידת פח"ע דרום ולוותה על ידי פרקליטות מחוז דרום (פלילי). 

עו"ד מסעד מסעד מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) ביקש מבית המשפט בשלב הטיעונים לעונש להחמיר עם הנאשמים ש"נוטשים את צלם האלוהים ומבקשים למסור את נפשם לארגון טרור דאעש, ארגון שהשיל מעליו את גלימת האנושיות ועטה מעליו את גלימת הרצחניות והבריונות". לטענת עו"ד מסעד, "יציאתם של ערבים ישראלים להילחם בסוריה וחזרתם ארצה, תגרום ל'יבוא' אידאולוגיות ג'יהאדיסטיות קיצוניות לישראל, 'יבוא' יכולות וניסיון צבאי מצטבר, ביסוס צירי קשר בין היוצאים לבין ארגוני הג'יהאד, ועידוד לביצוע פעולות נגד ישראל". 

השופט יואל עדן קיבל את עמדת הפרקליטות בנוגע לפגיעה בערכים החברתיים ומידת הפגיעה בהם, וציין כי " אין מדובר במעידה חד פעמית, אלא בהטפה, מפגשים, הצגת סרטונים וניהול שיחות, אשר מטרתם תמיכה בארגון, אשר הינו ארגון טרוריסטי שהוכרז כהתאחדות בלתי מותרת, אשר הסיכון הביטחוני העולה ממנה גבוה והינו בעל רמת איום גבוהה כלפי ישראל".

הנאשמים האחרים בפרשה, אכרם אבו אלקיעאן ובשיר אבו אלקיעאן, הודו והורשעו בעבירות של השתתפות באסיפה של התאחדות בלית מותרת וגזר דינם טרם ניתן. משפטם של עיסא ושריף אבו אלקיעאן עודנו מתנהל.

 

ת"פ 58803-06-15

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

כתב אישום: מורים בבי"ס יסודי בחורה וברהט תמכו בדאעש ותכננו להצטרף אליו

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:206
קומיט וכל טופס במתנה