שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושר בטרומית: בעילה אסורה בהסכמה בניצול יחסי מרות – גם לאנשי דת ומיסטיקה

חדשות

אושר בטרומית: בעילה אסורה בהסכמה בניצול יחסי מרות – גם לאנשי דת ומיסטיקה, צילום: צילום: Getty images Israel
אושר בטרומית: בעילה אסורה בהסכמה בניצול יחסי מרות – גם לאנשי דת ומיסטיקה
03/01/2016, ליאור שדמי שפיצר

הצעת החוק שיזמה ח"כ מיכל רוזין מציעה להוסיף לרשימת הנסיבות שבהן בעילה או מעשה סדום בהסכמה יהיו אסורים על פי החוק גם יחסי מרות או תלות של כהן דת או של מי שמציע עצמו כבעל סגולות רוחניות מיוחדות. התיקון לחוק נועד בין היתר לטפל בתופעה של אלימות מינית מצד מנהיגי כתות המציגים עצמם ככוהני דת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון – בעילה אסורה בהסכמה ומעשה סדום במסגרת הדרכה או ייעוץ של כהן דת), התשע"ו–2015 של ח"כ מיכל רוזין וקבוצת חברי הכנסת. הצעת החוק מוסיפה לרשימת החריגים שבהם על אף הסכמת הגבר או האישה, בוצעה בהם בעילה או מעשה סדום אסורים תוך ניצול יחסי מרות, גם יחסי מרות או תלות של כהן דת או של מי שהתחזה להיות כהן דת או הציע עצמו כבעל סגולות רוחניות מיוחדות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "בשנים האחרונות נודע כי נשים וגברים בישראל סובלים מאלימות במסגרת של כתות המובלות על ידי אנשים המציגים עצמם ככוהני דת או כבעלי סגולות רוחניות מיוחדות. אנשים אלו מנצלים לעיתים את מרותם על מנת לפגוע מינית בנשים וגברים הנקלעים לכתות אלו. עד כה, המחוקק הישראלי לא הסדיר את הנושא בחוק ולא הגדיר את הכלים הלגיטימיים למאבק בתופעה."

לדברי ח"כ רוזין, "הצעת החוק הזו תיתן למערכת המשפטית את האפשרות לפעול נגד כהני דת שמנצלים את מעמדם ולשים גבולות"

42 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק ללא מתנגדים. ההצעה תעבור לוועדת חוקה, חוק ומשפט להמשך טיפול.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:218
קומיט וכל טופס במתנה