שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > סופית: הזכאות לרכישת דירה ציבורית לא תיפגע עקב עזיבתה בשל אלימות בן הזוג

חדשות

סופית: הזכאות לרכישת דירה ציבורית לא תיפגע עקב עזיבתה בשל אלימות בן הזוג, צילום: צילום: רון פז
סופית: הזכאות לרכישת דירה ציבורית לא תיפגע עקב עזיבתה בשל אלימות בן הזוג
29/12/2015, ליאור שדמי שפיצר

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הדיור הציבורי (זכויות רכישה) שנועדה לתקן את המצב המעוות שבו נשים היוצאות למקלט לנשים מוכות מפסיקות בעל כורחן את רציפות תקופת המגורים או השימוש בדירה הציבורית. שמירת הזכאות מותנית בהחלטה שיפוטית המעידה על האלימות או באישור כי העניין מטופל על ידי שירותי הרווחה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הדיור הציבורי (זכויות רכישה) (תיקון מס' 6), התשע"ו-2015, הקובעת כי הזכאות לרכישת דירה ציבורית לא תיפגע עקב עזיבת הדירה למקלט לנשים מוכות או עזיבתה בעקבות אלימות של בן הזוג – ובלבד שניתנה החלטה שיפוטית המעידה על האלימות או שניתן אישור מהמחלקה לשירותים חברתיים כי הדייר מטופל בשירותי הרווחה על רקע אלימות בן הזוג.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

מדובר בהצעה של ח"כ דוד צור שעברה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת וח"כ יעקב מרגי המשיך את הליך החקיקה בכנסת זו.

חוק הדיור הציבורי (זכויות רכישה), קובע את תנאיי הזכאות לרכישת דירה ציבורית ובין השאר את התנאי של תקופת מגורים רציפה בדירה. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מי שמתגורר בדירה ציבורית במשך תקופה של חמש שנים לפחות זכאי להגיש בקשה לרכשה. כמו כן, תקופת המגורים בדירה הציבורית מזכה את הרוכש בתנאים והטבות ביחס לרכישה. בסעיף 6 לחוק מפורטות תקופות הבאות בחשבון לעניין חישוב תקופות המגורים המזכות לפי החוק.

"נשים היוצאות למקלט לנשים מוכות, מפסיקות בעל כורחן את רציפות תקופת מגורן או שימושן בדירה הציבורית. למעשה הן נפגעות פעמיים – גם מהאלימות וגם מהעובדה שהתקופה בה הן שוהות במקלט לא נחשבת להן לצורך רצף תקופתי בדירה. לפיכך, מוצע להביא בחשבון גם תקופות אלה לצורך חישוב תקופות הזכאות הקבועות בחוק."

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומא סלימאן, אמרה כי "על מנת לתת פתרון למצוקה של אותן נשים הונהג נוהל של משרד השיכון, והצעת החוק מבקשת לעגן את הנוהל הזה בחקיקה ואף להרחיבו. ההצעה באה לתקן מצב מעוות שבו האישה שסבלה מאלימות גם מאבדת את קורת הגג שלה. אני מקווה שההצעה התחזק את אותן נשים במשימה הקשה של שיקום חייהם וחיי ילדיהן".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

תיקון לחוק בתי המשפט: דיון בדלתיים סגורות במקרי אלימות במשפחה

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:223
קומיט וכל טופס במתנה