שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לבנת פורן תשלם 35 אלף ש' על כל שירות משפטי המסיג את גבול המקצוע

חדשות

לבנת פורן תשלם 35 אלף ש' על כל שירות משפטי המסיג את גבול המקצוע , צילום: צילום: Getty images Israel
לבנת פורן תשלם 35 אלף ש' על כל שירות משפטי המסיג את גבול המקצוע
10/11/2015, ליאור שדמי שפיצר

ביהמ"ש קיבל את בקשת לשכת עוה"ד נגד החברה למימוש זכויות רפואיות וקבע כי החברה הפרה את פסק הדין של העליון וממשיכה להעניק ייעוץ משפטי מובהק ולא רק סיוע טכני. עו"ד אפי נוה: "אם הם חושבים, שלאחר מתן פסקי דין נגדם הם ימשיכו בפעילותם הבעייתית באין מפריע – טעות בידיהם"

בית המשפט המחוזי קיבל את בקשתה של לשכת עורכי הדין נגד החברה למימוש זכויות רפואיות של לבנת פורן וקבע כי החברה הפרה את פסק הדין של בית המשפט העליון וממשיכה להעניק שירותים משפטיים שלא כדין ולהסיג את גבול מקצוע עריכת הדין. השופט עודד שחם חייב את החברה למימוש זכויות רפואיות לשלם קנס של 35 אלף שקל על כל הפרה נוספת בעתיד.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בקשת לשכת עורכי הדין הסתמכה על חקירה שערכה הוועדה להגנת המקצוע בלשכה, ממנה עלה כי החברה ממשיכה לתת שירות שנאסר עליה, כגון בירור זכויות ובחירה בין מסלולי תביעה בביטוח הלאומי.

בית המשפט השתכנע כי הייעוץ שהעניק נציג החברה לחוק מטעם הלשכה מהווה ייעוץ משפטי מובהק בסוגיות שונות ולא רק סיוע טכני, ולפיכך נאסר עליה לספקו ללקוחותיה. בית המשפט אף לא השתכנע כי מדובר במקרה בודד וחריג, והוסיף כי לא ניתן לקבוע שהחברה נקטה פעולות מהותיות לתיקון ההפרות.

הלשכה יוצגה על ידי עורכי הדין אסף פוזנר ואתי ליבמן עפאים, ממשרד עורכי הדין קמחי, פלד, פוזנר, שילה ושות'.

לדברי ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, "אני מברך על פסיקת בית המשפט, המהווה נדבך חשוב נוסף במאבק בהסגת גבול המקצוע. הלשכה בראשותי מעמידה את המאבק במסיגי גבול המקצוע בראש סדר העדיפויות, ומשגרת להם מסר ברור: אם הם חושבים, שלאחר מתן פסקי דין נגדם הם ימשיכו בפעילותם הבעייתית באין מפריע – טעות בידיהם. אנו נמשיך לעמוד על המשמר כדי לוודא שפעילותם חוקית, ואם לא – נשוב וננקוט נגדם הליכים משפטיים, לרבות עונשיים, כדי להגן על הציבור ולדאוג לכך ששירותים משפטיים יינתנו רק על ידי עורכי הדין, שהם אלה שהוכשרו והוסמכו על פי חוק לתיתם".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

לשכת עוה"ד טוענת לביזיון ביהמ"ש: חברת לבנת פורן ממשיכה לתת שירותים משפטיים

 

הערעור של לבנת פורן התקבל חלקית - תוכל לסייע במילוי טפסים ובניסוח מכתבים

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:67
קומיט וכל טופס במתנה