שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ישראלית תושבת גרמניה ניסתה להתנער משכר טרחה לעו"ד והסתבכה בחובות

חדשות

ישראלית תושבת גרמניה ניסתה להתנער משכר טרחה לעו"ד והסתבכה בחובות , צילום: צילום: Getty images Israel
ישראלית תושבת גרמניה ניסתה להתנער משכר טרחה לעו"ד והסתבכה בחובות
09/11/2015, ליאור שדמי שפיצר

עורך הדין שזכה בתביעה וקיבל את שכר טרחתו עתר לפיצוי בגין לשון הרע לאחר שהלקוחה כינתה אותו גנגסטר ופושע, אך שלח את התביעה במכוון לכתובת הוריה, בידיעה שזו לא תימסר לה. כעבור שנתיים כשהגיעה לארץ לביקור משפחתי, גילתה כי הוצא נגדה צו עיכוב יציאה מהארץ בשל חוב של 180 אלף שקל

ישראלית תושבת גרמניה שרצתה להעביר לבעלותה את בית הוריה ביקשה את עזרתו של איש תקשורת ותיק, אשר הפנה אותה לעורך דין המיודד עימו. עיסקת המכר בין הבת להורים התבצעה, לאחר שכל המסמכים נחתמו בין הצדדים, אך האישה סירבה לשלם את שכר טרחתו של עורך הדין בטענה שזה לא השלים את עבודתו.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

עורך הדין הגיש נגד האישה תביעה לתשלום שכר טרחתו, והיא הגישה כתב הגנה, שבו תיארה אותו כ"גנגסטר", "פושע שישב שלושה חודשים בכלא" ועוד ביטויים מבישים.

עורך הדין זכה בתביעה והאישה שילמה לו את כספו, אך הוא לא הסתפק בכך והגיש נגדה תביעה בגין לשון הרע, שאותה שלח לכתובת הוריה בראשון לציון, לאחר קבלת אישור בית המשפט לכך. זאת, אף שידע כי היה עליו לשלוח את התביעה ישירות אליה לגרמניה, כיוון שהוריה אינם פותחים כל דואר המיועד לבתם. במקביל שלח עורך הדין את התביעה גם לכתובת מייל שלא ברור אם היא פעילה או לא.

האישה לא קיבלה כל רמז כי תלויה ועומדת נגדה תביעת לשון הרע על סך של 100 אלף שקל, ועל כן לא התגוננה ולא הופיעה למשפט. בית המשפט קיבל את התביעה במעמד צד אחד וחייב את האישה, שלא בפניה, בפיצוי בסכום הנתבע.

כעבור כשנתיים הגיעה האישה לבקר את הוריה, וכאשר ביקשה לעלות למטוס חזרה לגרמניה, התגלה לה כי הוצא נגדה צו עיכוב יציאה מהארץ, וזאת עקב תיק הוצאה לפועל שנפתח נגדה על חוב של כ-180 אלף שקל שכלל לא ידעה על קיומו.

האישה פנתה לעו"ד צבי וישנגרד, אשר שכנע את רשם ההוצאה לפועל לאפשר לה להפקיד סכום ערבות של 15,000 שקל לקופת בית המשפט, שיחולט במקרה ולא תשוב ארצה. כמו כן, חתמו הוריה על ערבות מתאימה. במקביל, הגיש עו"ד וישנגרד בשמה של האישה בקשה דחופה לביטול פסק הדין בתביעת לשון הרע, שניתן לטענתו ללא מסירה כדין.

בית משפט השלום הפחית במשפט החוזר את סכום הפיצויים שהושת על האישה ב-70%. השופט בתל אביב רחמים כהן קבע כי אין ספק שההשמצות הנטענות בתביעתו של עורך הדין אכן נאמרו על ידי לקוחתו, אולם ביטויים אלה נכתבו בכתב הגנה המוגן מפני תביעות לשון הרע. מאידך, פסק השופט, מאחר שהדברים הקשים נאמרו גם בשיחת טלפון עם הידיד המשותף, במהלך ניסיונותיו לפשר בין הצדדים, הרי שהאישה אכן עברה על חוק איסור לשון הרע והוציאה את דיבתו של עורך הדין. השופט כהן חייב אותה לשלם לעורך הדין פיצוי בסך של 21 אלף שקל בתוספת 10,000 שקל שכר טרחת עורך דין.

לדברי עו"ד וישנגרד, "שכר טירחת עורכי דין יש לשלם, והלקח למי שלא משלם אותו עלול לכאוב. מאידך, כתב תביעה יש למסור כדין – וכאשר הוכח כי הדבר לא בוצע, נשמטה מתחת רגליו של התובע רוב עילת תביעתו".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

גרושתו של איש עסקים אמיד תפצה אותו על הוצאת צו עיכוב יציאה ללא הצדקה

 

המחוזי: צו עיכוב יציאה מהארץ לחייב מזונות לא יוצא ללא דיון במעמד הצדדים

 

נדחתה תביעת עו"ד לקבלת שכר ראוי עבור הליכים שהתארכו מעבר לקבוע בהסכם

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:130
קומיט וכל טופס במתנה