שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד אפי נוה: "המכללות למשפטים נוהגות בחוסר אחריות כלפי הסטודנטים"

חדשות

עו"ד אפי נוה: "המכללות למשפטים נוהגות בחוסר אחריות כלפי הסטודנטים", צילום: עו"ד אפי נוה. צילום: עידן מילמן
עו"ד אפי נוה: "המכללות למשפטים נוהגות בחוסר אחריות כלפי הסטודנטים"
04/11/2015, ליאור שדמי שפיצר

ראש לשכת עורכי הדין התייחס לכתבה ב"כלכליסט" לפיה המכללות הורידו את תנאי הקבלה במטרה להתמודד עם הירידה בביקוש ובה תקף בחריפות את תעשיית לימודי המשפטים: "להצפה הבלתי מבוקרת וההרסנית אחראית תעשיית המכללות הנוהגת בחמדנות חסרת מעצורים, וכעת גם פוגעת באיכות המקצוע"

"תעשיית המכללות למשפטים נוהגת בחוסר אחריות כלפי הסטודנטים למשפטים שנידונים לאבטלה וכלפי הציבור שנפגע מירידה באיכות השרות המשפטי המסופק לו. כל בר דעת מבין שיש בעיה קשה של הצפה בשוק עורכי הדין. מי שסובל מכך הם בראש ובראשונה אלפי עורכי הדין החדשים המוסמכים מדי שנה". כך התבטא הבוקר (ד',4.11) ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, בעמוד הפייסבוק שלו, על רקע הפרסום בעיתון "כלכליסט" לפיו המכללות למשפטים מורידות את תנאי הקבלה ללימודים על מנת להתמודד עם הירידה הקשה בביקוש ללימודי משפטים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

"כולנו מבינים שלהצפה הבלתי מבוקרת וההרסנית אחראית תעשיית המכללות הנוהגת בחמדנות חסרת מעצורים, שאינה יודעת שובע מבחינת כמות הסטודנטים למשפטים וכעת גם פוגעת באיכות המקצוע בכך שהמכללות הולכות ומורידות את סף הקבלה ללימודי משפטים", כתב עו"ד נוה בדף הפייסבוק שלו. "הלשכה בראשותי אינה יוצאת נגד האקדמיה והפקולטאות למשפטים, אך המכללות חייבות להתחיל לנהוג באחריות כלפי הסטודנטים אותם הן דנות לאבטלה בטוחה. ראוי שתהיה לאקדמיה גם אחריות חברתית מעבר לאינטרס הכלכלי".

בכתבה שפורסמה תקף נוה בחריפות את תעשיית המכללות, וטען כי "בשנים האחרונות המכללות הפכו למסחטת כספים. כל עשרה סטודנטים שווים למכללה מיליון שקל, וכך הגענו לשנתונים של 500—700 סטודנטים, כלומר מחזור כספי של 50—70 מיליון שקל. אני מכיר דקאנים שמשתכרים 180 אלף שקל לחודש... ברוב המכללות אין דרישה לפסיכומטרי, וממוצע הבגרות הנדרש ירד מ־10 ל־8.5. ולמה? כי הם חייבים לעמוד במכסות, חייבים להמשיך ולהדפיס כסף... אם המכללות מסרבות להבין שהחגיגה המטורפת חייבת להסתיים, אנחנו כגילדה חייבים לוודא שמי שמצטרף למקצוע יעשה התמחות אמיתית, כי לימודים אמיתיים הוא לא עשה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:22
קומיט וכל טופס במתנה