שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לראשונה: דרג ישראלי בכיר משתתף במפגש ועידת המדינות לאמנת האו"ם נגד שחיתות

חדשות

לראשונה: דרג ישראלי בכיר משתתף במפגש ועידת המדינות לאמנת האו"ם נגד שחיתות, צילום: מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור צילום: יח"צ
לראשונה: דרג ישראלי בכיר משתתף במפגש ועידת המדינות לאמנת האו"ם נגד שחיתות
04/11/2015, עו"ד אורי ישראל פז

עימות בתחילת המפגש בין מנכ"לית משרד המשפטים לבין הנציג הפלסטיני, שהקדיש דקות ארוכות מנאומו לטענות קשות נגד ישראל. עו"ד אמי פלמור: "רוב אירועי הדקירה בירושלים מתרחשים במרחק הליכה ממשרדי. בפעם הבאה שתשמעו על אירוע בירושלים תשאלו את עצמכם אם מדובר בי הפעם, או במי מעובדי"

מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור, השתתפה אתמול (ג', 3.11) במושב הדרג הבכיר של מפגש ועידת המדינות לאמנת האו"ם נגד שחיתות ונשאה נאום שהתייחס להיבטים שונים הנוגעים למעורבות ממשרד המשפטים ומדינת ישראל במאבק בשחיתות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

הנציג הפלסטיני לוועידה הקדיש דקות ארוכות מנאומו לטענות קשות כלפי ישראל על רקע האירועים האחרונים, לרבות שריפת ילדים ופגיעה במקומות הקדושים. בעקבות דברים קשים אלה, פתחה מנכ"לית משרד המשפטים את נאומה בפניה באי הועידה, ואמרה את הדברים הבאים: "אזרחי ישראל נתונים לטרור יומיומי, לדברי הסתה ודיסאינפורמציה מצד הפלסטינים. אני מבקשת כי תביטו בי – הגעתי הבוקר מירושלים ואני חוזרת לשם מחר – רוב אירועי הדקירה בירושלים מתרחשים במרחק הליכה ממשרדי. בפעם הבאה שתשמעו על אירוע בירושלים תשאלו את עצמכם אם מדובר בי הפעם, או במי מעובדי".

נציג כוויית שניהל את הדיון קם וירד מבמת הנשיאות בעקבות דבריה של המנכ"לית, וחזר אל הבמה רק לאחר שסיימה. מחיאות כפיים נשמעו מידידי ישראל באולם ומשלחות גרמניה ואיטליה הביעו תמיכתן בהעלאת הדברים על סדר היום.

אמנת האו"ם נגד שחיתות מהווה את הכלי המשפטי המקיף ביותר למאבק הבינלאומי בשחיתות כיום. מפגש ועידת המדינות לאמנת האו"ם נגד שחיתות מתכנסת אחת לשנתיים לסבב דיונים. השנה מתכנסת הועידה בסט. פטרסבורג, רוסיה ומשתתפות בה כ-170 מהמדינות החברות באמנה ונציגים רבים מארגוני חברה אזרחית העוסקים במאבק בשחיתות.

מנכ"לית משרד המשפטים עומדת בראש משלחת ישראל לדיונים, הכוללת נציגים ממשרד המשפטים וממשרד החוץ. זו הפעם הראשונה שבוועידה משתתפים דרגים בכירים מטעם משרד המשפטים ומדינת ישראל.

בנאום בפני המושב הבכיר של המפגש הדגישה עו"ד פלמור את החשיבות הרבה שרואה ישראל בנטילת חלק פעיל במאבק של הקהילה הבינלאומית בתופעות השחיתות, ואת המאמצים הרבים שנוקטות הרשויות בישראל בהקשר זה. פלמור ציינה בדבריה כי ההצלחה של המלחמה נגד השחיתות תלויה במידה רבה בשיתוף הפעולה בין הרשויות הממשלתיות אך גם בעבודה יעילה מול ארגוני חברה אזרחית והמגזר העסקי ובקיום רגולציה אפקטיבית על פועלן. בהתייחסה לצורך במאמץ בין-לאומי רצוף ומתמשך למאבק בשחיתות חוצה-גבולות, קראה פלמור לנציגי המדינות לנצל את המעמד המיוחד של מפגש הועידה כדי לאמץ החלטות שיקדמו בצורה משמעותית את יישום המחויבויות של הקהילה הבינלאומית לקידום ערכים של טוהר המידות ושלטון החוק.

בהתייחסה למאמצים של ישראל במלחמה בשחיתות ציינה עורכת הדין פלמור את מדיניות אפס הסבלנות של רשויות האכיפה בישראל בנושא, את חשיבות השקיפות וחופש המידע וחקיקת חוקים. פלמור הדגישה את החשיבות שממשלת ישראל ומשרד המשפטים רואים בנושא ואת המאמצים לפתח פלטפורמות לגיבוש דיאלוג עם הציבור הרחב במטרה להבטיח חברה המבוססת על ערכים ויושרה, מקום בו לשחיתות אין מקום להתקיים והנוגעים בשחיתות יועמדו לדין.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:63
קומיט וכל טופס במתנה