שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מנהל בתי המשפט ליו"ר הכנסת: "ח"כ יוגב התיר את דמו של השופט עוזי פוגלמן"

חדשות

מנהל בתי המשפט ליו"ר הכנסת: "ח"כ יוגב התיר את דמו של השופט עוזי פוגלמן" , צילום: מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר. צילום: דוברות בתי המשפט
מנהל בתי המשפט ליו"ר הכנסת: "ח"כ יוגב התיר את דמו של השופט עוזי פוגלמן"
26/10/2015, ליאור שדמי שפיצר

השופט שפיצר מתח ביקורת על ח"כ מוטי יוגב, שהאשים את השופט פוגלמן בהגנה על רוצחים, וטען כי הוא הרחיק לכת באמירה קיצונית ומסיתה. ח"כ יולי אדלשטיין: "תמוה בעיני ולא ראוי שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יפנה ליושב ראש הכנסת שלא באמצעות הממונים עליו תוך מתקפה אישית נגד חבר כנסת נבחר"

מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, מתח ביקורת נוקבת על ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) שהאשים את שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן בהגנה על זכויות רוצחים והזדהות עם האויב, בעקבות עמדתו בנוגע להריסת בתי מחבלים. "מערכת המשפט פתוחה לביקורת, גם במקרים בהם הביקורת מנוסחת באופן בוטה ופוגעני", כתב השופט שפיצר במכתב שהופנה ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין. "אלא שח"כ יוגב, כחבר כנסת במדינת ישראל, הרחיק לכת באמירה קיצונית ומסיתה כלפי שופט בישראל, אמירה שבימים אלו, יש בה משום התרת דמו של השופט פוגלמן (ודי לעיין בתגובות לפוסט כמו 'כעת ממילים למעשים' כדי להבין עד כמה הרחיק לכת ח"כ יוגב בדבריו)".

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

דבריו של ח"כ יוגב פורסמו בעמוד הפייסבוק שלו, שם תקף את עמדתו של השופט פוגלמן בעתירה למניעת הריסת בתי מחבלים, במעמד הצדדים. בין היתר, כתב ח"כ יוגב: "שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, בפסק דינו מהיום, שעיכב הרס בתי מחבלים רוצחים, שם את עצמו בצד של האויב. על זכויות רוצחים הוא מגן, ובכך מונע ענישה מרתיעה ומסכן חיים". ח"כ יוגב תקף אישית את  השופט פוגלמן בהקשר לפסקי דין נוספים של בית המשפט העליון שהיה שותף להם, וסיכם את המלצתו במילים: "אני קורא לשופט פוגלמן לפשוט את מדי השופט ולהצטרף לרשימה המשותפת שפסיקותיו כדעותיה".

לדברי מנהל בתי המשפט, "דבריו אלו של ח"כ יוגב, המתווספים לאמירה קודמת שלו בדבר הצורך לעלות על בית המשפט העליון ב-D-9, מביאים אותנו למסקנה שאין אנו יכולים להחשות וכי קיים חשש של ממש לעידוד מצדו של ח"כ יוגב להרמת יד על בית המשפט העליון ושופטיו – ובכך על מערכת המשפט כולה".

בתגובה למכתב תקף ח"כ אדלשטיין את השופט שפיצר ואמר: "תמוה בעיני ולא ראוי שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יפנה ליושב ראש הכנסת שלא באמצעות הממונים עליו תוך מתקפה אישית נגד חבר כנסת נבחר וייתן פומבי לדברים בטרם יזכה לתגובה כלשהי".

עם זאת, אדלשטיין התייחס גם לדברי ח"כ יוגב ואמר כי הוא חרד מהמתקפות הבוטות נגד בתי המשפט והשופטים, וקרא לשמור על כבודה ועל עצמאותה המוחלטת של מערכת המשפט.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

מידתיות מול הרתעה: שופטי בג"ץ מטילים ספק בחוקתיות הריסת בתי מחבלים

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:22
קומיט וכל טופס במתנה