שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שבעה צעירים מואשמים בהקמת חוליית דעאש בישראל ובתכנון פיגועי טרור

חדשות

שבעה צעירים מואשמים בהקמת חוליית דעאש בישראל ובתכנון פיגועי טרור, צילום: דאעש. צילום: Getty images Israel
שבעה צעירים מואשמים בהקמת חוליית דעאש בישראל ובתכנון פיגועי טרור
01/10/2015, עו"ד אורי ישראל פז

שבעת הצעירים, בהם רוצח נהג המונית יפים ויינשטיין, יצרו קשר עם ישראלי בנמצא בסוריה ולוחם בשירות ארגון דאעש, וזה עודד אותם לבצע אימוני נשק במטרה להילחם בשירות הארגון ולבצע פיגועים בישראל. הנאשמים תכננו להשליך בקבוק תבערה על משטרה ולפגוע בבתי עסק המוכרים אלכוהול

הותר לפרסום: כתבי אישום הוגשו היום (ה, 1.10) לבתי משפט השלום והמחוזי בנצרת נגד חשודים בעבירה ביטחונית חמורה של מגע עם סוכן זר וחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, בעקבות קשרים שניהלו עם ארגון דאעש.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד עידית עמיר מפרקליטות מחוז צפון, הנאשמים מחמד איהאב שריף (22) מנצרת, אחמד עומד מחאגנה (20) ומוחמד חמד גזאלה (23) מיפיע חשודים בעבירה ביטחונית חמורה של מגע עם סוכן זר וחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, בעקבות קשרים שניהלו עם ארגון דאעש. זאת, לצד עבירות נוספות של קשירת קשר לפשע ועבירות בנשק המיוחסות גם לשאר הנאשמים.

בדיון שנערך היום בבית המשפט המחוזי בנצרת, בפני נשיא בית המשפט השופט תאופיק כתילי, הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משולבת של משטרת ישראל - ימ"ר צפון ושירות הביטחון הכללי ולהב 433, ובתום חקירה מסועפת הוגש כתב אישום כנגד שבעה חשודים.

נגד ארבעה מהנאשמים יוגש כתב אישום בגין התארגנות טרור והקמת חוליית דאעש (המדינה האיסלאמית) בישראל במטרה לבצע פעולות טרור. ונגד שלושה נאשמים נוספים בגין עבירות נשק וקשירת קשר לביצוע פשע.

בין הנאשמים בהתארגנות טרור והקמת חוליית דאעש גם אחמד אחמד (26) תושב נצרת, אסיר עולם ברצח נהג המונית יפים ויינשטיין.

החשודים בגין עבירות נשק וקשירת קשר לביצוע פשע הם אברהים אלג'ואברה (35) תושב פארדיס, עלי אלג'ואברה (32) תושב פארדיס (אחיו של איברהים), ובהא אלדין נעארן (22) תושב יפיע.

הנאשמים בהתארגנות טרור והקמת חוליית דאעש  המוכרים כפעילי הסאלפיה ג'יהדיה, מזדהים עם האידיאולוגיה של המדינה האיסלאמית (דאעש), אלו יצרו קשר עם ישראלי שנמצא בסוריה ולוחם בשירות המדינה האיסלאמית. זה עודד אותם ותמך בהם לבצע אימוני נשק וזאת במטרה ללחום בשירות דאעש ולבצע פיגועים בתוך מדינת ישראל.

הנאשמים בהתארגנות טרור והקמת חוליית דאעש אספו מודיעין על בסיס צה"ל סמוך למגדל העמק ותחנת המשטרה במגדל העמק. הפעילים תיכננו להשליך בקבוק תבערה על ניידת תחנת מגדל העמק שעומדת קבוע בכניסה לעיר.

עוד מסרו החשודים בחקירתם על כוונתם לפגוע בבתי עסק בנצרת וביפיע על רקע מכירת אלכוהול וזאת מאחר והדבר מנוגד לדת ואף אחד הנאשמים קשר עצמו  להשלכת בקת"ב לעבר בית עסק להימורים ומכירת אלכוהול ביפיע במהלך שנת 2012 ללא נפגעים אך עם גרימת נזק.

הנאשמים בהתארגנות טרור והקמת חוליית דאעש חברו לאחמד אחמד המרצה כאמור עונש מאסר עולם על רצח נהג המונית יפים ויינשטיין ז"ל בשנת 2009. האסיר פנה לחברי החוליה וביקש מהם לרכוש נשק מסוג M16

חברי החוליה חברו לנאשמים תושבי פרדיס וביקשו מהם לסייע ברכישת הנשק, אך בשל מחלוקת כספית, הנשק לא נקנה, אך אחד מהם סיפק עשרות כדורים עבור אקדח אשר היה כבר ברשותם.

במהלך החקירה בפעילות ימ"ר צפון, שנעשתה בשיתוף פעולה עם שירות הביטחון הכללי נתפס אקדח אשר שימש את שלושת חברי החוליה באימוני ירי כהכנה להתארגנות בכוונתם לבצע פיגועי טרור.

מבקשת המעצר עד תום ההליכים עולה כי בידי הפרקליטות ראיות טובות להוכחת ההאשמה המיוחסת לנאשמים הכוללות, בין היתר, הודאות מפורטות, תפיסת אקדח, תוצרי עמדות האזנות סתר ועוד.

שריף, מחאגנה וגאזלה פעלו לאורך זמן כהתאחדות בלתי מותרת, קשרו קשר לבצע פיגועים בישראל וערכו אימוני ירי על מנת להיות כשירים לבצע פעילות צבאית, כל זאת על רקע עמדותיהם הקיצוניות. ואילו חליל אחמד מרצה מאסר עולם בגין רצח שבוצע ממניע ביטחוני. הוא ביקש מגאזלה שישיג עבורו רובה מסוג אם 16 וגאזלה פנה למחאגנה כדי שיפעל להשגת הנשק. 

בכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת מדגישה הפרקליטות כי האידיאולוגיה של ארגון דאעש הינה סלפית ג'יהאדית והוא ממצב עצמו כארגון המיליטנטי הקיצוני ביותר הפועל כיום. חזונו של הארגון הינו גלובלי ועניינו בניית חברה המושתתת על ההלכה האיסלמית –השריעה, והחזרת ימי הזוהר של האסלאם הקדום, והוא רואה כאויב את ה"כופרים פנימיים" מקרב המוסלמים וכן את המערב וישראל.

 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:140
קומיט וכל טופס במתנה