שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > האם תוכל להגר עם ילדיה חרף התנגדות האב: "כל אופציה אחרת פחות טובה"

חדשות

האם תוכל להגר עם ילדיה חרף התנגדות האב: "כל אופציה אחרת פחות טובה" , צילום: צילום: Getty images Israel
האם תוכל להגר עם ילדיה חרף התנגדות האב: "כל אופציה אחרת פחות טובה"
25/08/2015, עו"ד רונן שיכמן

בית המשפט לענייני משפחה קיבל תביעת אם להגר לחו"ל עם ילדיה חרף התנגדות האב למהלך, וקבע כי הילדים קשורים קשר בל יינתק לאמם ובסופו של דבר עליהם ללכת באשר תלך, מאחר שכל אופציה אחרת היא פחות טובה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

התובעת, בת לאב יהודי ואם נוצרייה, נולדה וגדלה בחו"ל, התגיירה ועלתה ארצה. הנתבע הוא יליד ארץ זרה ואינו יהודי. השניים הכירו בחו"ל, נישאו ונולדו להם שני ילדים. בשנת 2003 עלו ארצה, כשיחסיהם כבר מצויים במשבר. בשנת 2005 הותרו נישואי הצדדים והם הגיעו להסכם שאושר וקיבל תוקף של פסק דין, בו נקבע בין היתר כי משמורת הילדים תהיה בידי האם ונקבעו הסדרי שהות עם האב.

ב-2011 עתרה התובעת לאפשר לה להגר עם ילדיה לחו"ל. מומחית מטעם בית המשפט המליצה בחוות דעתה שלא להתיר את הגירת הילדים, ובית המשפט אימץ אותה ודחה את התביעה. התובעת ערערה לבית המשפט המחוזי וזה הורה על הגשת חוות דעת עדכנית. בחוות הדעת השנייה שהוגשה בשנת 2015, המליצה המומחית להתיר את ההגירה, ובית המשפט המחוזי הורה להחזיר את התיק לבית המשפט לענייני משפחה.

השופט שמואל בר יוסף ציין כי השינוי בהמלצת המומחית מטעם בית המשפט נעוץ בשינוי נסיבות דרמטי במהלך השנים שחלפו מאז הוגשה חוות הדעת הראשונה. ההמלצה בחוות הדעת הראשונה נשענה על ההנחה שהיתר להגירת הילדים יגרום לניתוקם מאביהם. הנחה זו אינה תקפה עוד, שכן המומחית שוכנעה, ועמדתה זו לא קועקעה בחקירתה הנגדית, כי חלה תמורה אמיתית בתפיסת עולמה של התובעת בנוגע לחשיבות האב בעולמם של הילדים, וכן כי בתודעת הילדים התקבעה דמות אב שאיננה ניתנת להשחרה וניתוק, כך שהם עצמם יבקשו להיות עמו בקשר. לאור האמור, נקבע כי השינוי בהמלצת המומחית עומד במבחן וככזה אין סיבה שלא לאמץ את המלצתה.

השופט הבהיר כי יש לתת את הדעת גם על רצונם של הילדים, שהם גדולים יחסית ובגרותם ניכרת. השופט קבע כי אין לילדים זיקה עמוקה לארץ, נהפוך הוא – שורשיהם של הילדים בארץ לא העמיקו, אף שחיו וגדלו כאן, ולכן אין לדבר על קריעתם ממנה. מבחינות רבות הילדים כבר מצויים בדרכם לארצם החדשה וחפצים כי מסעם לשם יסתיים. לסיכום קבע השופט כי לילדים יש את הכלים הפרקטיים וכוחות הנפש הדרושים להתגבר על קשיי הקליטה.

עוד קבע השופט בר יוסף כי אם נגזר להכריע אם להתיר לילדים להגר עם אמם או שמא לאסור זאת, אין מנוס מהמסקנה שהיענות לעתירה עולה בקנה אחד עם טובת הילדים, וזאת למרות התוצאה שתהא לכך מבחינת הקשר שלהם עם האב. הילדים, למרות גילם, קשורים קשר בל יינתק לאמם ובסופו של דבר עליהם ללכת באשר תלך, מאחר שכל אופציה אחרת היא פחות טובה, קבע השופט

תמ"ש 18024-03-11  

לקריאה נוספת, ראו:

חפשו את האב: משמורת משותפת מפחיתה את הפגיעה בילדים

 

העליון אישר: העלייה לישראל עם המשפחה היתה תרגיל מתוכנן לחטיפת הילדה 

 

אמנת האג לא תחול על בנות שהוריהן נדדו איתן בעולם כדי לזכות ביתרונות מס 

 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:68
קומיט וכל טופס במתנה