שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המדינה ביקשה וביהמ"ש הורה להקפיא 8.6 מיליון שקל מרכושו של עו"ד רונאל פישר

חדשות

המדינה ביקשה וביהמ"ש הורה להקפיא 8.6 מיליון שקל מרכושו של עו"ד רונאל פישר, צילום: עו"ד רונאל פישר. צילום: רונן פדידה
המדינה ביקשה וביהמ"ש הורה להקפיא 8.6 מיליון שקל מרכושו של עו"ד רונאל פישר
12/08/2015, עו"ד אורי ישראל פז

השופטת תמר בזק רפפורט קבעה כי יוקפא רכוש בשווי כ-8.6 מיליון שקל מרכושו של פישר, תימנע דיספוזיציה בזכויות בנכסים ויינתנו צווי הקפאה זמניים בנוגע לרכוש הכולל בין היתר זכויות בנדל"ן, רכב, כלי שייט, כספים בחשבונות בנק ומזומנים. סנגוריו של פישר: מדובר בענישה כפולה האסורה בחוק

בית המשפט הקפיא רכוש בשווי כ-8.6 מיליון שקל מרכושו של עו"ד רונאל פישר, העומד לדין פלילי בפרשת שחיתות חמורה. שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, תמר בזק רפפורט, קיבלה את בקשת פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) במלואה להקפיא באופן זמני רכוש השייך לרונאל פישר, למעט 363 אלף שקל שלא יחולטו בחילוט זמני.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן 

 

עוד קבע בית המשפט כי תימנע דיספוזיציה בזכויות של פישר בנכסים, ויינתנו צווי הקפאה זמניים בנוגע לרכוש הכולל בין היתר זכויות בנדל"ן, רכב, כלי שייט, כספים בחשבונות בנק ומזומנים.

כפי שסוקר בפורטל חדשות תקדין, כתב האישום המתוקן מייחס לפישר עבירות שוחד בהיקף של 4.4 מיליון שקל וביצוע עבירות הלבנת הון בכספי השוחד שקיבל. הקפאת הרכוש נתבקשה על מנת לחלטו, בסוף ההליך, בגין עבירות השוחד המיוחסות לפישר, והלבנת ההון שביצע לכאורה בכספים אלו, אם יורשע.

סנגוריו של פישר טענו כי יש לדחות מכל וכל את טענת הפרקליטות שניתן לחלט בגין שוחד סכום שייקבע שיש לחלטו בגין הלבנת הון, ולהיפך. לטענתם, מדובר בענישה כפולה שאסורה בחוק, ומכל מקום בענישה מופרזת החותרת תחת זכויות יסוד. סנגוריו טענו עוד כי גרסת הפרקליטות בדבר חומרת מעשיו של פישר למעשה כבר נדחתה לאחרונה על ידי השופט יצחק עמית מבית המשפט העליון, שהחליט לשחרר את פישר עם אזוק אלקטרוני למעצר בית ממושך.

רעייתו של פישר התייצבה לדיון בבית המשפט וטענה כי בקשת החילוט כוללת רכוש שמצוי בבעלותה. בתגובה לכך הבהירה הפרקליטות כי החילוט לא יחול על מחצית מהכספים בחשבון הבנק המשותף לפישר ולרעייתו.

"גם במניעת דיספוזיציות באורח זמני יש בה כדי לפגוע בזכות הקניין", קבעה השופטת בזק רפפורט. "אולם כאשר הדבר נחוץ לתכלית ראויה, אין מנוס מפגיעה זו".

בית המשפט המחוזי קבע כי קיימות ראיות לכאורה לעבירות המיוחסות לפישר, באופן המקים אפשרות סבירה שהכספים יחולטו בסופו של ההליך הפלילי נגדו. עוד קבעה השופטת בזק רפפורט כי רכוש שהתקבל כשוחד, ואשר נעשתה בו עבירת הלבנת הון, מקים שתי עילות חילוט נפרדות: אחת בגין עצם קבלת הרכוש כשוחד (לפי סעיף 297 לחוק העונשין), ואחת בגין העבירה הנפרדת של הלבנת ההון (לפי חוק איסור הלבנת הון). 

בנוסף, בית המשפט דחה את טענותיו של פישר לפיהן יש להפחית מן הסכומים שקיבל לכאורה כשוחד, סכומים שהעביר לאחרים. זאת, לאור העובדה שעם קבלת הכסף, ביצע פישר לכאורה עבירה מוגמרת של תיווך לשוחד, אשר מקימה עילת חילוט.

השופטת בזק רפפורט קבעה כי בשלב הזה של ההליך, קיימות ראיות המקימות תשתית ראייתית לכאורית לכך שסכומים ששולמו למשרד עורכי הדין שניהל פישר עד להגשת כתב האישום נגדו, על ידי חלק מן החשודים בפרשה כ"שכר טרחה", הם כספים שניתנו בגין השירות העברייני שנתן לכאורה לאותם חשודים, וקיימת אפשרות סבירה כי סכומים אלו יחולטו בסופו של הליך. 

את המדינה ייצגו בהליך החילוט הזמני עורכי הדין נעם עוזיאל ואלעד פנחס מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה). את פישר ייצגו עורכי הדין פרופ' רון שפירא ונטלי שטרול.                                                                                         

 

צ"א 46113-07-15 

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

פרשת רונאל פישר: אלון חסן זומן לשימוע, ערן מלכה הודה בהסדר טיעון והורשע

 

כתב האישום נגד רונאל פישר: כך התבצע הסחר במידע מתוך חקירות המשטרה

 

איש העסקים עופר נמרודי ומנכ"ל מע"צ לשעבר נעצרו לחקירה בפרשת רונאל פישר

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:30
קומיט וכל טופס במתנה