שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הנשיאה נאור: אי מינוי שופטים בשנה האחרונה גרם לאובדן אלפי ימי שיפוט

חדשות

הנשיאה נאור: אי מינוי שופטים בשנה האחרונה גרם לאובדן אלפי ימי שיפוט, צילום: הוועדה לבחירת שופטים. צילום: דוברות השרה איילת שקד
הנשיאה נאור: אי מינוי שופטים בשנה האחרונה גרם לאובדן אלפי ימי שיפוט
10/08/2015, עו"ד אורי ישראל פז

הוועדה למינוי שופטים התכנסה אתמול לאחר תשעה חודשי קיפאון ובחרה 13 שופטים חדשים לבתי המשפט המחוזי והשלום. השופט ג'ורג' אזולאי מונה לנשיא ביהמ"ש המחוזי בנצרת והשופטת דפנה בלטמן קדראי מונתה לנשיאת ביהמ"ש המחוזי מרכז. השופט בני שגיא קודם לשיפוט בביהמ"ש המחוזי בת"א

הוועדה למינוי שופטים, שהתכנסה אתמול (יום א', 9.8) בלשכת שרת המשפטים איילת שקד, מינתה את שופט בית משפט השלום ישראל פבלו אקסלרד ואת רשם בית המשפט המחוזי אריאל חזק לשופטים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. השופט ג'ורג' אזולאי מונה לנשיא בית המשפט המחוזי בנצרת והשופטת דפנה בלטמן קדראי מונתה לנשיאת בית המשפט המחוזי מרכז שבלוד.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לבית המשפט המחוזי מרכז קודם גם השופט צבי ויצמן, שעד כה שפט בענייני משפחה ברמת גן ונחשב לשופט מוערך בקרב עורכי הדין. לצדו מונתה למחוזי בלוד גם השופטת ריקי שמולביץ. השופט בני שגיא, המפורסם כשופט יעיל בתיקים פליליים מבית משפט השלום בתל אביב, קודם לשיפוט בבית המשפט המחוזי בתל אביב. השופטת עירית כהן קודמה לשיפוט בבית המשפט המחוזי בירושלים.

לבית משפט שלום במחוז דרום מונה לשיפוט עו"ד יהודה לייבלין, ואילו עו"ד דוד שאול גבאי ריכטר מונה לשיפוט בבית משפט השלום בירושלים, לצידה של הרשמת הבכירה מאיה אב גנים וינשטיין, שמהיום תיקרא שופטת.

הרשם אריה ביטון מונה לשיפוט בבית משפט השלום במחוז תל אביב, והשופט יהושע ( שוקי) צימרמן מונה לשיפוט בבית משפט השלום לענייני תעבורה במחוז המרכז. בחירתם של שופטי שלום מחוז מרכז, צפון וחיפה תדחה לישיבה הבאה.

"כבר כמעט שנה שלא נבחרו שופטים במדינת ישראל, והעומס והלחץ על בתי המשפט מורגשים", אמרה בפתח הישיבה שרת המשפטים איילת שקד. "הנשיאה, אני ומנהל מערכת בתי המשפט מנסים להיטיב עם המערכת ולשפר היכן שאפשר".

השרה שקד הוסיפה כי בעיניה, "אני מתייחסת לתפקידי כיו"ר הוועדה בחרדת קודש. בחירת שופטים בישראל היא עניין משמעותי מאוד – שופטים משפיעים על חיי אדם, חורצים וקובעים גורלות. אני מאמינה שזה אחד התפקידים המשמעותיים שיש לשר משפטים – הזכות לעמוד בראש הוועדה הזאת. אני מאחלת לשופטים שייבחרו שיהיו אנשי אמת, שיבחרו במשימתם לעשות צדק, שלא יאבדו את הענווה והחתירה לעשיית טוב" .

השופטת מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון החברה בוועדה למינוי שופטים ביחד עם המשנה לנשיאה ד"ר אליקים רובינשטיין והשופט סלים ג'ובראן, ציינה בפתח הישיבה כי "מערכת בתי המשפט מברכת על כך שלאחר תשעה חודשי קיפאון הורכבה הוועדה לבחירת שופטים והיא יוצאת לדרך".

בשנת 2014 נפתחו במערכת בתי המשפט ברחבי הארץ 744,630 תיקים. עד ל-2 באוגוסט השנה כבר נפתחו 457,928 תיקים. על כמות עצומה זו של תיקים מופקדים 689 שופטים ו-65 רשמים, ומטבע הדברים, "העומס המוטל על כתפיהם הוא קשה ביותר", ציינה הנשיאה נאור.

ועדת המינויים בהרכבה הקודם אמורה היתה להתכנס ב-3 בדצמבר 2014. לדברי נאור, "אי-מינוי שופטים בחודשים שחלפו מאז מועד זה ועד היום גרם לאובדן אלפי ימי שיפוט. שרת המשפטים נענתה לבקשתנו לכנס את הוועדה מיד בסמוך לאחר שכל חבריה נבחרו, וזאת על בסיס רשימת המועמדים של הוועדה שלא התקיימה".

הנשיאה נאור הוסיפה כי "ישיבת הוועדה לבחירת שופטים היא, לגבי המועמדים שייבחרו, סיומו המוצלח של הליך מורכב סדור ומובנה של בחירה, הכולל בין היתר איסוף נתונים והשתתפות בקורס הערכת מועמדים למשרת שיפוט, שכמוהו אין למיטב ידיעתי בעולם. הקורס הוא אמצעי סינון מרכזי. אחד מיתרונותיו החשובים של הקורס הוא מתן הזדמנות לאנשים שאינם מוכרים להתבלט ולהציג את יכולותיהם. לקראת כינוס הוועדה לבחירת שופטים מתבצע שוב תהליך של קבלת המלצות מהנשיאים של בתי המשפט הרלוונטיים, קבלת חוות דעת מוועדי המחוז של לשכת עורכי הדין ומתן אפשרות לציבור להגיש הסתייגויות".

עוד ציינה נאור כי "הוועדה המתכנסת היום לראשונה בהרכבה החדש למלא את תפקיד בחירת השופטים בחרדת קודש, מתוך שאיפת אמת לבחור את הטובים ביותר, ורק אותם, תוך מתן משקל גם לעיקרון השיקוף החברתי, כשהבחירה כפופה תמיד לשיקולים של רמה מקצועית ואיכות אישית של המועמד (דין וחשבון של הוועדה לסדרי הבחירה של שופטים ברשות השופט זמיר, אפריל 2011). על הוועדה לפעול לשם בחירה עניינית של השופטים לטובת אזרחי המדינה ותושביה הזכאים לקבל שירותי משפט, וזאת בלי הבדל דת, גזע, מין ולאום. למטרה זו התכנסנו היום לראשונה. מי ייתן ונצליח במשימתנו זו".

בוועדה לבחירת שופטים חברים מלבד השרה שקד, הנשיאה נאור והשופטים רובינשטיין וג'ובראן, גם שר האוצר משה כחלון, חברי הכנסת נורית קורן ורוברט אילטוב, עורכי הדין אילנה סקר וחאלד חוסני זועבי.

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:170
קומיט וכל טופס במתנה