שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > יו"ר הוועדה למאבק בסמים בכנסת: "המאבק בסמי הפיצוציות הוא צחוק מהחוק"

חדשות

יו"ר הוועדה למאבק בסמים בכנסת: "המאבק בסמי הפיצוציות הוא צחוק מהחוק", צילום: צילום: Getty images Israel
יו"ר הוועדה למאבק בסמים בכנסת: "המאבק בסמי הפיצוציות הוא צחוק מהחוק"
04/08/2015, ליאור שדמי שפיצר

הוועדה למאבק בסמים ערכה אתמול סיור ברחוב אלנבי בתל אביב, לבקשת תושבי האזור, ושמעה מקציני המשטרה על מלחמת החורמה הסיזיפית בסוחרים ועל הפרצה בחוק המאפשרת להפוך את הסם המסוכן לחוקי. המשטרה: "מתבצעת אכיפה מוגברת אך היא לא מובילה לכתבי אישום"

הוועדה למאבק בסמים, בראשות חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) ערכה אתמול סיור ברחוב אלנבי בתל אביב, לבקשת תושבי האזור שהלינו בפני חברי הוועדה על המציאות היום יומית שאיתה הם נאלצים להתמודד, לאחר שהרחוב וסביבתו הפכו למוקד פעיל לסחר בסמי פיצוציות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לטענת קציני המשטרה שליווו את הסיור, במשך שנים המשטרה מבצעת באזור מלחמת חורמה סיזיפית נגד סמי הפיצוציות. "אנחנו מכירים את כל הסוחרים ברמה האישית וגם את כל אזורי החסר, הממכר ופינות ההסלקה", אמרו השוטרים. "אנחנו מתייחסים לסמי הפיצוציות בצורה המחמירה ביותר מאחר שמדובר בסם מסוכן הרבה מעבר למה שחושבים. הבעיה היא שהסוחרים משנים לעתים קרובות את תרכובת הסם, ובכל פעם שהתרכובת עוברת שינוי, למעשה היא הופכת לחוקית עד שמוגדר אחרת". לטענת קציני המשטרה, מתבצעת אמנם אכיפה מוגברת, אך הפעילות אינה מובילה לכתבי אישום ולכן אין הרתעה.

תושבי האזור שהצטרפו לסיור הלינו על הקלות הבלתי נסבלת, לטענתם, שבה ניתן למכור ולסחור בסמי פיצוציות באין מפריע. התושבים הלינו על כך שאין מספיק אכיפה והסוחרים פועלים באופן גלוי, מה שהופך לדבריהם את שגרת היום לבלתי אפשרית. "בסופו של דבר, אסור לשכוח שמדובר בשכונת מגורים, גם אם מדובר ברחוב אלנבי, על כל מקומות הבילוי שבו", אמרו.

יו"ר הוועדה למלחמה בסמים, ח"כ תמר זנדברג, אמרה בסיכום הסיור כי גם היא כתושבת תל אביב לא ידעה עד כמה המצב הוא חמור. "המציאות יוצרת צחוק מהחוק", אמרה ח"כ זנדברג. "לא ייתכן שבתי עסק יהיו תחנת ממכר ללא כל חשש. יש כאן פרצה בחוק שיוצרת לקונה ומחייבת שינוי. נקיים בנושא דיון נוסף בכנסת כדי לקדם שינוי בחקיקה, שיאפשר לסגור את הפרצה המסוכנת הזו".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

אושר בכנסת: רוב סמי הפיצוציות הנמכרים כיום ייאסרו בפקודת הסמים המסוכנים 

 

 

נו מור מיסטר נייס גאי: 35 סמי פיצוציות ו"משפחות" של חומרים הוצאו מחוץ לחוק 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:233
קומיט וכל טופס במתנה