שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שקד: "נשקלת העלאת תקופת ההתמחות לשנתיים לאלה שעוד לא התחילו ללמוד"

חדשות

שקד: "נשקלת העלאת תקופת ההתמחות לשנתיים לאלה שעוד לא התחילו ללמוד", צילום: צילום: Getty images Israel
שקד: "נשקלת העלאת תקופת ההתמחות לשנתיים לאלה שעוד לא התחילו ללמוד"
28/07/2015, עו"ד אורי ישראל פז

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון חוק לשכת עורכי הדין, הכוללת בין היתר את ביטול הוועד המרכזי של הלשכה, הפחתת מספר חברי המועצה הארצית במחצית ועריכת שינויים במבחן ההסמכה

"אנחנו שוקלים בכובד ראש להעלות את תקופת ההתמחות לשנתיים לאלה שעוד לא התחילו ללמוד", כך הצהירה אמש (ב', 27.7) פומבית במליאת הכנסת שרת המשפטים איילת שקד, במסגרת הצבעה שבה אושר בקריאה ראשונה חוק שמכניס שינויים במבנה לשכת עורכי הדין.

מליאת הכנסת אישרה כאמור בקריאה ראשונה את הצעת חוק לשכת עורכי הדין (תיקון מס' 39), התשע"ה-2015.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

מוצע לתקן את חוק לשכת עורכי הדין, השינויים מתייחסים למבנה הלשכה, פעולותיה, מוסדותיה, ניהולה הכספי, ובעלי התפקידים בה. בנוסף לכך מוצעים שינויים בנושא ההסמכה לעריכת דין שעוסקים בפיקוח ההתמחות ובבחינה שלאחר מכן.

על פי הצעת החוק, יבוטל הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין. יו"ר הלשכה יוגדר כיושב ראש המועצה הארצית, שתהפוך לגוף היחיד בעל הסמכויות בלשכה. המהלך יהיה בניגוד למציאות הקיימת כיום, לפיה לכל אחד מחמשת המחוזות בלשכה יש ועד פעיל משל עצמו. למעשה, הצעת החוק מבטלת את המחוזות בלשכת עורכי הדין. עוד מוצע בחוק כי מספר חברי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין יופחת במחצית: מ-48 חברים ל-24 חברים בלבד. סעיפים אחרים של הצעת החוק החדשה נוגעים להסדרת תקציב לשכת עורכי הדין והגברת השקיפות בכל הנוגע לפעילות הלשכה.

כמו כן, מוצע לערוך שינויים במבחן ההסמכה לעורכי דין, כך שיישאלו שאלות מהותיות ולא רק טכניות, וכן להקים גוף של נציב קבילות לבחינת תנאי ההעסקה של המתמחים במשרדי עורכי הדין. הצעת החוק גם מעניקה סמכות לשר המשפטים להורות על הליכה לבחירות לראשות לשכת עורכי הדין, לפי שיקול דעתו, כמו גם להורות ללשכת עורכי הדין למלא את התפקיד המוטל עליה אם יימצא כשל חמור בתפקודה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "הצעת חוק זו, בעיקרה, באה בעקבות דין וחשבון של ועדה ציבורית אשר מונתה ביום כ"ד בשבט התשע"ג  4 בפברואר 2013  בידי שר המשפטים הפרופ' יעקב נאמן, ובראשה עמדה שופטת בית המשפט העליון איילה פרוקצ'יה. ועדת פרוקצ'יה, אשר הוקמה על רקע משבר חריף בדרכי התנהלותה ותפקודה של לשכת עורכי הדין, התבקשה לבחון את הרקע למשבר החריף הפוקד את לשכת עורכי הדין והפוגע בתפקודה ובדרכי התנהלותה, ובהמשך לכך להציע תיקונים בחוק לשכת עורכי הדין".

29 חברי כנסת תמכו בשינוי החוק, ורק חבר כנסת אחד התנגד.

הצעת החוק תועבר לוועדת חוקה, בראשות ח"כ ניסן סמילנסקי, להמשך טיפול והכנה לקריאה שנייה ושלישית.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

עו"ד נוה: רק במחוז ת"א יש כרגע 3,500 עורכי דין מובטלים, והם לא אשמים

 

הצעת החוק לשינוי מקיף בלשכת עורכי הדין עברה בוועדת השרים לענייני חקיקה

 

שרת המשפטים: לקבל רישיון עורך דין זו לא זכות, צריך לעבוד קשה בשבילו

 

דוח פרוקצ'יה: בעתיד יבוטל המונופול של לשכת עורכי הדין ויהפוך לוולונטרי

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:31
קומיט וכל טופס במתנה