שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > האישומים נגד ראש עיריית אור יהודה: עבריין מין סדרתי שחילק הטבות מקופת העירייה

חדשות

האישומים נגד ראש עיריית אור יהודה: עבריין מין סדרתי שחילק הטבות מקופת העירייה, צילום: צילום: Getty images Israel
האישומים נגד ראש עיריית אור יהודה: עבריין מין סדרתי שחילק הטבות מקופת העירייה
16/07/2015, עו"ד אורי ישראל פז

ראש עיריית אור יהודה דוד יוסף מואשם בשורה ארוכה של עבירות מין בעובדות הכפופות לו, בקידום הנשים שנעתרו לו, על חשבון עובדים אחרים שפוטרו ללא הצדקה, ובמתן הטבות וטובות הנאה למקורביו מתקציב העירייה. בין היתר, קרא יוסף רחוב על שם המאהבת שלו, לאחר שביטל את ועדת השמות בעירייה

ראש עיריית אור יהודה מואשם בשורה ארוכה של עבירות מין עם נשים שהיו כפופות לו ושעל שם כינויה של אחת מהן הוא אף כינה שם של רחוב בעירו. כתב האישום, המתאר את מסכת מעלליו של ראש העיר דוד יוסף לאורך 45 עמודים, מייחס לו גם עבירות של גניבה בידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי כתב האישום, לאחר שנבחר יוסף בשנית לראשות עיריית אור יהודה בשנת 2013 הוא החליט לבטל את ועדת השמות, ומאז בחירת השמות בעירייה בוצעה על ידי הצבעה של חברי מועצת העיר.

ביום 26.6.13 כינס יוסף ישיבת מועצת העיר והציע מספר שמות לאזור תעשייה חדש. כל השמות שהציע נבחרו מיד ברוב קולות, ללא דיון מהותי. השמות שהציע יוסף היו: שירת הזמיר, משה גניש, אופק וגם רחוב באלי. יוסף לא הסביר מדוע בחר בשמות אלו ולא נשאל על כך.

"באלי" היה כינוייה של ח"ח בפיו של יוסף, ושם החיבה שבו קרא לה. במהלך תקופת הקשר המיני ביניהם נהג יוסף לומר לח"ח כי "ייתן לה את החיים שלו וכי יקרא רחוב על שמה".

המתנות וההטבות שנתן יוסף לח"ח כללו מחשב נייד מסוג טושיבה ששוויו 4,500 שקל, שניתן לה בינואר 2015 מתוך תקציב שי לתלמידי כיתות י"ב, ביטול דו"ח חנייה שהיא קיבלה בזמן ששהתה עמו בעירייה, ביטול דו"ח חנייה בסך 500 שקל שניתן לאחותה ותלושי שי שנתן יוסף לחברתה בסך 1,000 שקל.

כתב האישום החמור שהגישה שלשום (ג', 14.7) פרקליטות מחוז תל אביב נגד יוסף מייחס לו 25 סעיפי אישום הכוללים שורה ארוכה של עבירות, ובהן גניבה בידי עובד ציבור, בעילה אסורה בהסכמה, מעשה מגונה ללא הסכמה, מעשה מגונה תוך ניצול יחסי מרות, מעשה מגונה תוך שימוש בכוח, עבירות על החוק למניעת הטרדה מינית, עבירות מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה, ועבירות שיבוש הליכי משפט וחקירה. כתב האישום הוגש באישור פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רחלי חזן-פלדמן, החל ממאי 2007 ועד ליוני 2015, במשך למעלה משתי קדנציות, כיהן הנאשם כראש העיר אור יהודה. בתקופה זו, ניהל הנאשם את העיריה ביד רמה והטיל חתתו על עובדי ועובדות העירייה. כאשר מי מהעובדים לא נעתר לדרישותיו, דאג הנאשם לא פעם לבוא עמו חשבון, על ידי כך שביצע כלפיו פעולות נקמניות במסגרתן סילק, פיטר, ביטל פרויקטים, ושלל תקציבים, וזאת כדי לפגוע בעובד שהמרה את פיו.

עוד נטען בכתב האישום, כי במהלך התקופה האמורה ובאופן שיטתי ניסה ופעמים אף הצליח הנאשם לקיים קשרים מיניים עם נשים רבות, במצב משפחתי ובגילאים שונים ומגוונים, אותן פגש במהלך עבודתו. עת שמישהי נשאה חן בעיני הנאשם, ומבלי שאותן נשים הביעו רצונן להיות בקשר עמו, היה הנאשם מלטף את הנשים במקומות שונים בגופן, ומנשקן, נצמד לגופן או פונה אליהן בביטויים בוטים שונים המתייחסים למיניותן. הנאשם עשה כן פעמים רבות בלשכתו בעירייה, וכן במקומות שונים, וזאת על אף שנשים רבות לא הסכימו לביצוע המעשים האמורים ופעמים רבות אף ניסו לגרום לו לחדול ממעשיו.

כדי לגרום לנשים העובדות עימו לקיים עמו קשרים אינטימיים, ניצל ראש העיר את מעמדו ותפקידו, וביצע שורה של מעשי מרמה והפרת אמונים, תוך שפעל במספר דרכים. כך, נהג הנאשם להיטיב עם הנשים שנעתרו לו, על ידי כך שגנב בעצמו, או באמצעות אחרים שמילאו את הוראותיו, נכסים שהגיעו אליו מכח תפקידו כראש העיר, או לעירייה, לרבות מחשבים אישיים, שוברי שי, וכן טובות הנאה אחרות שנרכשו מתקציב העירייה או שנועדו לצורך פעילות העירייה. ראש העיר נאשם כי חילק רבים מהכספים הללו למקורביו, לבני משפחתו ולעושי דברו בעירייה.

בנוסף, יוסף הורה על שיפוץ מפואר של לשכות הנשים שנעתרו כאמור לדרישותיו, או נשים אותן רצה לרומם, זאת מתקציב העירייה ופעמים רבות על חשבון תקציבים שנועדו לצרכים אחרים. יוסף אף נהג להזמין את הנשים לסעוד איתו במסעדות שונות, וכן נהג לצרפן לטיולים בהם השתתפו מקורביו או גורמים שונים בעירייה, או לטיולי גיבוש של עובדי העירייה במימון העירייה.

כמו כן, לעיתים קידם יוסף נשים שנעתרו לו ושנמצאו בקרבתו, וזאת על אף שלעיתים הקידום לא תאם את כישוריהן, יכולותיהן או דרישות התפקידים אותם קיבלו, תוך שהוא מפטר או מעביר מתפקידם עובדים אחרים, ללא כל הצדקה עניינית.

במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט להורות על הארכת התנאים המגבילים שהוטלו על יוסף עם שחרורו ממעצר. לטענת הפרקליטות, מסוכנותו של יוסף נלמדת "מתדירות ביצוע המעשים המיניים, וההיקף חסר התקדים של מעשיו, המתפרס לאורך שנים, לצד היותו מחזיק בתפקיד הבכיר ומשמעותי בעירייה. מספרן הרב של הנשים ועובדי העירייה שנפגעו ממעשיו, לרבות נשים הכפופות לו ושאינן, והשרירותיות של מעשיו, כלפי נשים כמעט בכל גיל, או מצב משפחתי, וכן מהעובדה כי לביצוע העבירות עשה שימוש במעמדו, ובאמצעים הנתונים לו מכוח מעמדו, מלמדים כי מורא הדין אינו חל על יוסף".

באחת מההחלטות למעצרו של יוסף קבע בית המשפט כי מדובר באחד מתיקי החקירה החמורים כנגד ראש עירייה: "אני סבור שמדובר באחד מתיקי החקירה החמורים, המורכבים, המסועפים, שנפתחו אי פעם נגד ראש עיר מכהן במדינת ישראל. בתיק בוצעו מאות פעולות חקירה ונאספו חומרי חקירה שיש בהם כדי ליצור מארג ראייתי שמסבך עד מאוד את החשוד".

יצוין כי בתחילת חקירותיו הכחיש יוסף את ביצועם של מעשים מיניים כלשהם. בהמשך, הודה בחלק מהעובדות וחלק מהעבירות. בעבירות של גניבת הכספים הוא הודה שנתן כספים למקורביו והנשים שעמן היה בקשרים מיניים. לגבי המעשים המיניים וההטרדות המיניות – הוא אישר באופן מצומצם וחלקי חלק מהאירועים, והודה בקיום יחסי מין עם מספר נשים שאינן עובדות של העירייה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:222
קומיט וכל טופס במתנה