שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הישראלי שפרץ למחשב של מדונה וגנב קבצי מוזיקה נידון ל-14 חודשי מאסר

חדשות

הישראלי שפרץ למחשב של מדונה וגנב קבצי מוזיקה נידון ל-14 חודשי מאסר , צילום: צילום: Getty images Israel
הישראלי שפרץ למחשב של מדונה וגנב קבצי מוזיקה נידון ל-14 חודשי מאסר
13/07/2015, עו"ד אורי ישראל פז

עדי לדרמן הודה במסגרת הסדר טיעון בחדירה לחשבונות הדוא"ל של עשרות אנשים בתעשיית הבידור בארה"ב, בהם המנהל המוזיקלי של מדונה, וכן לחשבונות "ענן" שבהם אוחסנו קבצי מוזיקה, בהם גרסאות מוקדמות שטרם פורסמו לשירים מאלבומה האחרון של הזמרת

בית משפט השלום בתל אביב גזר בשבוע שעבר (ה', 9.7) 14 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 15 אלף שקל על עדי לדרמן, שהודה והורשע בחדירה למחשביהם של אנשים הקשורים עם הזמרת מדונה. במסגרת גזר הדין הורה השופט צחי עוזיאל על השמדת כל חומרי המחשב שנתפסו אצל לדרמן וכן אסר על הפצת עותקים מהם.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לדרמן הודה, במסגרת הסדר טיעון שנחתם עימו, בכתב אישום מתוקן המייחס לו עבירות של חדירה למחשב שלא כדין, פגיעה בפרטיות והפרת זכות יוצרים בגין חדירה לחשבונות של מספר אנשים שעבדו עם מדונה ומכירת קבצי מוסיקה של מדונה שהעתיק מאותם מחשבים לשניים מלקוחותיו.

בגזר הדין קבע השופט עוזיאל כי "הקלות בביצוע עבירות מהסוג הנידון על ידי מי שניחן בכישורים בתחום, כדוגמת הנאשם, והקושי לחשוף את העבירות ואת העבריין, מחייבים תגובה עונשית הולמת בעלת מסר מרתיע ובלתי מתפשר".

התיק הוא תוצאה של חקירה שביצעה יחידת הסייבר בלהב 433, בפיקודו של סנ"צ מאיר חיון, תוך שיתוף פעולה עם ה-FBI, והוא נוהל על ידי עורכי הדין סטיב בוארון ודורין בן ציון מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בסיועו של ד"ר חיים ויסמונסקי, ראש תחום משפט וטכנולוגיה בפרקליטות.

עם השיקולים שהובילו לחתימה על הסדר הטיעון, כפי שהוצגו בבית המשפט, נמנים נסיבות רפואיות אישיות של לדרמן, הרצון להימנע מהרחבת מעגל הנחשפים למידע פרטי של נפגעי העבירה שנלקח ממחשביהם, שבהליך הוכחות היה מוצג בבית המשפט, כמו גם קשיים ראייתיים נוספים.

כפי שסוקר בפורטל חדשות תקדין, לדרמן בן ה-39 מתל אביב, חדר בשיטתיות לחשבונות הדוא"ל של עשרות אנשים בתעשיית הבידור בארה"ב, בהם המנהל המוזיקלי של מדונה, וכן לחשבונות "ענן" שבהם אוחסנו קבצי מוזיקה. בין הקבצים שהשיג וסחר בהם היו גרסאות מוקדמות לשירים מאלבומה האחרון של מדונה Rebel Heart, עוד בטרם הוחלט לפרסמם.

לדרמן, ממשתתפי תכנית הריאליטי "כוכב נולד", הואשם בעשרות מעשי חדירה למחשב שלא כדין, האזנת סתר שלא כדין, פגיעה בפרטיות והפרת זכויות יוצרים, וכן בשיבוש מהלכי משפט.

בכתב האישום נטען כי שרה זמברנו ואנג'י תיאו, שניים מאנשי צוותה של מדונה, וכן המנהל המוזיקלי שלה, קווין אנטונס, אחסנו קבצי מוזיקה של מדונה בחשבונות "ענן", המשמשים לאחסון חומרי מחשב באופן המאפשר כניסה אליהם באמצעות שם משתמש וסיסמא. הם ואחרים אף השתמשו בשרת דואר מסוים לביצוע התכתבויות שונות בין האנשים המעורבים בפעילותה של מדונה והועברו קבצים מסוגים שונים ובהם מסמכים, מוזיקה, וחלקים מיומן הפגישות שלה.

בכתב האישום המקורי נטען כי במהלך 2014 ביצע לדרמן האזנת סתר לחשבונות דוא"ל שונים, ובהם לחשבונות של תיאו ואנטונס, כך שהוא קיבל באופן שוטף הודעות דוא"ל בזמן אמת. כך הוא השיג בדרכים שונות, ללא רשות ולעיתים באמצעות "תוכנות פריצה", את שם המשתמש והסיסמא לחשבונות הענן ולתיבות דוא"ל שלהם ושל אחרים לשם ביצוע עבירות ובהן יצירת עותקים מפרים ופגיעה בפרטיות. משחדר לחומרי המחשב, העתיק הנאשם קבצים לשם מסחר בהם. במסגרת זו, הוא גם אסף מידע על כתובות דוא"ל של אחרים הקשורים בפעילותה של מדונה, וניסה לחדור ללא רשות לחומרי המחשב המצויים גם בהן, תוך שימוש ב"תוכנות פריצה" ובקבצים הכוללים רשימות של סיסמאות נפוצות.

 

ת"פ 58772-02-15

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

כתב אישום נגד עדי לדרמן שחדר למחשבים של מדונה ומכר הקלטות שירים שלא פורסמו

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:28
קומיט וכל טופס במתנה