שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד ביקש מבג"ץ להקפיא את ההליכים נגד חברו בחו"ל הנמצא במצוקה כלכלית

חדשות

עו"ד ביקש מבג"ץ להקפיא את ההליכים נגד חברו בחו"ל הנמצא במצוקה כלכלית, צילום: בית המשפט העליון, צילום: שפרה לויתן
עו"ד ביקש מבג"ץ להקפיא את ההליכים נגד חברו בחו"ל הנמצא במצוקה כלכלית
23/06/2015, עו"ד אורי ישראל פז

שופטי בג"ץ דחו בקשה בהולה שהגיש עורך דין לטובת חברו הישראלי, הנמצא בחו"ל ונתון במצוקה נפשית וכלכלית קשה, לאחר שאבדו עקבותיו, בבקשה להורות לכל רשויות אכיפת החוק להקפיא את כל ההליכים המשפטיים התלויים נגדו מחשש שיתאבד ולסייע באיתורו

שופטי בג"ץ דחו עתירה שהגיש עורך דין לטובת חברו בחו"ל נתון במצוקה נפשית וכלכלית קשה שעלול להתאבד, לאחר שאבדו עקבותיו, ובג"ץ נדרש להורות ל"כל רשויות אכיפת החוק מערכת המשפט כולה" להקפיא את כל ההליכים המתנהלים נגדו.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

עו"ד נפתלי גור אריה פנה תחילה בפרשה במכתב בהול לנשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, אך זו החליטה שיש להתייחס לפנייה אליה כאל עתירה לבית המשפט הגבוה לצדק, והטיפול בה יבוצע על פי הנהלים הרגילים של טיפול בעתירות לבג"ץ.

במוקד עתירה זו עומד מכתב שקיבל עו"ד גור אריה מחברו הישראלי, הנמצא ככל הנראה בחו"ל, ושבו הוא מבקש את עזרתו. במכתב סיפר החבר לעו"ד גור אריה כי הוא נתון במצוקה נפשית וכלכלית קשה, ותיאר בהרחבה את הסתבכותו העסקית ואת ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדו. בסוף המכתב, הוסיף החבר כי הוא אינו מסוגל להירגע והוא עלול להתאבד.

בעתירתו לבג"ץ טען עו"ד גור אריה כי הוא אינו יודע היכן נמצא חברו כעת ואינו יודע כיצד עליו לפעול למען הצלתו. למרות זאת, מצא עו"ד גור אריה לנכון לפנות בבהילות לבית המשפט העליון כדי שזה יוצא צו המורה לכל רשויות המדינה ולבנקים לסייע לו בכל פניותיו אליהם, ובפרט באיתור חברו.

כמו כן ביקש עו"ד גור אריה כי הצו יורה על הקפאת כל ההליכים המשפטיים התלויים ועומדים נגד חברו עד להודעה חדשה. לשם כך, הוא ביקש כי ימונה שופט של בית המשפט המחוזי בירושלים, אשר ירכז את הטיפול בצווים שיפוטיים מסוגים שונים, וירכז תחת סמכותו את כלל ההליכים נגד החבר. עוד ביקש עו"ד גור אריה כי הוא עצמו ימונה לבעל תפקיד מטעמו של בית המשפט העליון עד להסדרת כל הנחוץ ועד לאחר הצלת חייו של חברו.

"לאחר העיון בעתירה ובהתכתבות בין החבר לעותר המצורפת לה, הגענו לכלל מסקנה כי דין העתירה להידחות על הסף", פסק השופט צבי זילברטל, בהסכמת הנשיאה נאור והשופט אורי שהם. "הסעד אותו מבקש העותר הוא סעד כוללני וגורף ולפיכך גם קיים קושי מובנה לאתר קיומה של סמכות ליתן את הסעדים המבוקשים", פסקו השופטים.

בנוסף, היה על העותר למצות את ההליכים ולפנות תחילה לרשויות ולגופים אותם הזכיר בעתירתו, חלקם גופים פרטיים. "העותר מבקש מבית משפט זה להורות על קיום הליכים שאינם קיימים בדין מבלי שהצביע על מקור הסמכות לעשות כן. על העותר לפעול באפיקים המשפטיים המתאימים הפתוחים בפניו, ככל שקיימים כאלה, כדי לסייע לחברו בהליכים המתנהלים נגדו.

לכן, פסקו שופטי בג"ץ כי "אין בידינו להושיט סעד לעותר". עם זאת, "אין בכך כדי להקל ראש בדבריו, ויש להניח ולקוות שהוא יאתר את חברו ויפעל להושטת כל עזרה שתידרש להקלת מצבו".

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של עו"ד נפתלי גור אריה.

 

בג"ץ 4277/15

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:62
קומיט וכל טופס במתנה