שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד אפי נוה: הטיפול במסיגי גבול מקצוע עריכת הדין הוא בראש סדר העדיפויות

חדשות

עו"ד אפי נוה: הטיפול במסיגי גבול מקצוע עריכת הדין הוא בראש סדר העדיפויות, צילום: עורך דין, צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
עו"ד אפי נוה: הטיפול במסיגי גבול מקצוע עריכת הדין הוא בראש סדר העדיפויות
23/06/2015, ליאור שדמי שפיצר

ביהמ"ש המחוזי אסר על אדם שהציע שירותי עריכת צוואות, תצהירים וטיפול בתביעות קטנות ובתיקי הוצל"פ להסיג את גבול המקצוע, בעקבות תביעה שהגישה הוועדה להגנת המקצוע בלשכת עורכי הדין. עו"ד נוה: יש להצטער על היחס המקל של גורמי האכיפה כלפי אלה המרשים לעצמם לעבור על החוק

בית המשפט המחוזי בבאר שבע אסר על אדם שהסיג את גבול מקצוע עריכת הדין להעניק שירותים משפטיים בניגוד לחוק, בעקבות תביעה שהגישה הוועדה להגנת המקצוע בלשכת עורכי הדין. על פי כתב התביעה, הנתבע, יעקב נועם משדרות, נהג להציג את עצמו בציבור כמי שעסק בניסוח כתב דין, תביעות קטנות, הוצאה לפועל, עריכת צוואות, תצהירים, כתבי תביעה ועוד. הוועדה להגנת המקצוע בלשכה הגישה את כתב התביעה באמצעות עו"ד ערן זהר ממשרד עדני-זהר, בין היתר על סמך חקירה ועדות מוקלטת עם הנתבע.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בעקבות החקירה של הוועדה להגנת המקצוע בראשות עו"ד גד שילר נמצא כי הנתבע ערך צוואות ללקוחות בהסתמך על נוסח לצוואה שהיה לו, תמורת 400 שקל, תוך שצירף במידת הצורך חתימת עורך דין על הצוואה, וכי הוא טיפל בלמעלה מ-250 תיקי הוצאה לפועל בלשכות ההוצל"פ באזור הדרום.

במסגרת הסכם הפשרה שקיבל תוקף של פסק דין, הסכים הנתבע כי יינתנו נגדו צווים האוסרים עליו לתת שירותים משפטיים ולפרסמם, וכי הוא ישלם 1,500 שקל הוצאות ללשכה ו-10,000 שקל פיצוי בגין כל הפרה עתידית.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, אמר כי "בשנים האחרונות אנו עדים להתפשטות התופעה המדאיגה והבלתי חוקית של הסגת גבול מקצוע עריכת הדין לכל תחומי המשפט. המדובר בגורמים ללא השכלה משפטית או הכשרה כלשהי, המרשים לעצמם להטעות את הציבור הרחב ולהציע לו שירותים משפטיים גרידא בתחומי המשפט השונים. אין להשלים עם תופעה זו בשום אופן. לא בכדי ייחד המחוקק ביצוע פעולות מסוימות לעורכי דין בלבד. המחוקק ראה לנגד עיניו את טובת הציבור וביקש להבטיח כי הציבור יקבל את השירות המשפטי הטוב ביותר ורק ממי שהוכשרו ורכשו השכלה מתאימה".

עו"ד נוה הוסיף כי "בניגוד למה שאולי סבורים אלו המרשים לעצמם לעבור על החוק, המחוקק לא שינה את עמדתו בנוגע לבלעדיות שנתן לעורכי הדין לעסוק בעניינים משפטיים ולהעניק שירותים משפטיים. השינוי שיש להצטער עליו הוא רק ביחס המקל של גורמי האכיפה כלפי אותם מפרי חוק. הלשכה בראשותי לא תשלים עם המצב, והטיפול במסיגי גבול המקצוע מוצב מבחינתי בראש סדר העדיפויות. מומלץ לכל גורם המבקש לפגוע בפרנסתם של עורכי הדין בניגוד לחוק לחדול מכך לאלתר".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:212
קומיט וכל טופס במתנה