שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אתר Attorney.org.il מציג דפי פרופיל מזויפים של עו"ד לצד פרטיהם האישיים

חדשות

אתר Attorney.org.il מציג דפי פרופיל מזויפים של עו"ד לצד פרטיהם האישיים, צילום: עורך דין. צילום: Getty images Israel
אתר Attorney.org.il מציג דפי פרופיל מזויפים של עו"ד לצד פרטיהם האישיים
25/05/2015, ליאור שדמי שפיצר

האתר המכנה עצמו "אתר הבית של עורכי הדין בישראל" מדביק תחומי עיסוק אקראיים לשמות עורכי דין ומפרסם דפי פרופיל המזמינים את הלקוחות להגיע למשרדו של עורך הדין – בכתובת הרשומה בלשכת עוה"ד, שהיא במקרים רבים כתובת המגורים. עו"ד רונאל פישר, למשל, מציע את שירותיו באתר בתחום השוחד והחקירה המשטרתית

אתר האינטרנט Attorney.org.il, המכנה עצמו "אתר הבית של עורכי הדין בישראל" מדביק תחומי עיסוק אקראיים לשמות עורכי דין ומפרסם דפי פרופיל המזמינים את הגולשים ליצור קשר עם עורך הדין בטלפון המצוין או להגיע למשרדו – בכתובת שהיא הכתובת הרשומה בלשכת עורכי הדין. עורכי דין מוכרים ובעלי מוניטין בתחום עיסוקם מופיעים באתר כעוסקים בתחומים שונים לחלוטין, ואילו עורכי דין שכלל אינם עוסקים במקצוע מצאו עצמם מציעים את שירותיהם המקצועיים בשלל תחומים, ואף מזמינים את הלקוחות הפוטנציאלים להגיע ל"משרדם" – לרוב כתובת המגורים שבה הם רשומים בלשכה. גם חלק מהתמונות המופיעות לצד שמות עורכי הדין נלקחו ככל הנראה מהרשתות החברתיות או ממקור אחר, בהן תמונות פרטיות בעליל שאינן נוגעות לעבודתם המקצועית של עורכי הדין.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בבדיקה קצרה שערכנו, נראים תחומי העיסוק ששודכו לעורכי הדין אקראיים למדי. כותבת שורות אלו, למשל, שכבר אינה עוסקת בעריכת דין, מציעה את שירותיה, כך מסתבר, בתחומי המסים, רישום פלילי, פטנטים, תביעות מגרמניה והימורים, אף לא אחד מהם קשור לעיסוקיה המקצועיים בעבר או בהווה. עם זאת, במקרה של עו"ד רונאל פישר, המואשם בשימוש במידע רגיש מחקירות משטרה מול חשודים ולקוחות פוטנציאליים תמורת בצע כסף, נראה העיסוק אקראי פחות. דף הפרופיל של פישר מציין כי "ניתן לקבל שירותי פלילי, הונאה ומרמה. השירות ניתן באופן דיסקרטי ומקצועי. לייעוץ בנושאים שוחד, עבידות שוטרים, הונאה ומרמה, שלילת רישיון או כל נושא אחר ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון ... או להגיע למשרד הממוקם ב.... בנוסף, משרדנו מתמחה בטיפול בתיקי פלילי, שוחד וחקירה משטרתית".

תקנון האתר, הרשום באסטוניה, מציין כי מפעיליו אינם אחראיים לתוכן המוצג בקבצי האתר, לבדיקתם ואמינותם, וכן לא יחויבו בגין כל נזק שהוא תוצאה של מידע לא נכון או מוטעה. עוד צוין כי על האתר, הפונקציות שלו ותנאיו יחולו דיני מדינת אסטוניה בלבד או בית המשפט באיחוד האירופי והוא לא יהיה כפוף בשום אופן לכללי ברירת הדין בישראל. מספר הטלפון המצוין באתר, לעומת זאת, מגיע למרכזיית שירות לקוחות הנמצאת בג'ורג'יה שבארצות הברית ודובר אנגלית בלבד.

האתר מנוהל על ידי איציק סבג, המציין בו כי בתחילת 2014 גמלה בלבו ההחלטה לערוך שינוי ולהציג את התנהלות מערכת המשפט על כל היבטיה, וזאת לאחר שנחשף לעוולות, התאכזרויות וחוסר חמלה כלפי החלשים והמוחלשים בחברה. לדברי סבג, "הקמת האתר היא מיזם פרטי שמעוניין לערוך שינוי משמעותי בחברה שלנו שהפכה אכזרית כלפי הפרט ולדאבוני שכחה את מידת האנושיות הבסיסית כלפי החלש... האתר יהווה שופר לאלו שקולם הושתק, אנחנו ננסה לערוך שינוי ולהוקיע את המתאכזרים ולשבח את המיטיבים הנמנים במערכת ללא מורא מהנציגים ב'גילדה' או ב'ברנז'ה' או לדומיהם. אנו נחושים לסייע לכל אדם שחש נפגע מהמערכת, נבחן כל נושא לעומק ונסייע באמצעות מגוון הכלים שעומדים לרשותנו. אנו מתחייבים להתנהל ללא מורא כלפי נציגים במערכת הצדק של מדינת ישראל כגון עורכי דין, שופטים, רשמי הוצל"פ ומחזיקים בתפקידים בכירים למיניהם שלא מהססים להתחבא מאחורי ספרי החוקים ולפגוע באזרחים תמימים".

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה: "לשכת עורכי הדין אינה מעבירה כל מידע או פרטים אישיים של עורכי דין המופיעים באתר הלשכה בספר עורכי הדין, המשקף את המידע הקיים במאגר החברים. חשוב לציין כי תחומי העיסוק של כל עורך דין המופיעים באתר הלשכה מוגבלים לארבעה תחומים, והם מתפרסמים בהתאם לבקשת עורך הדין בלבד".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:32
קומיט וכל טופס במתנה