שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > משרדי עוה"ד על הכוונת של רשות המסים: 17% מהמשרדים שנבדקו העלימו הכנסות

חדשות

משרדי עוה"ד על הכוונת של רשות המסים: 17% מהמשרדים שנבדקו העלימו הכנסות, צילום: צילום: Getty images Israel
משרדי עוה"ד על הכוונת של רשות המסים: 17% מהמשרדים שנבדקו העלימו הכנסות
19/05/2015, ליאור שדמי שפיצר

עובדי יחידות ניהול הספרים של רשות המסים ביצעו בשבוע שעבר ביקורות ב-104 עסקים בתל אביב, רובם ככולם משרדי עורכי דין. בעל משרד עורכי דין גדול שלא רשם הכנסות של כ-50 אלף שקל הסביר: "הצ'קים הגיעו עם שליח והפקידה הייתה עסוקה"

זרקור הביקורות של רשות המסים הושם בשבוע שעבר על משרדי עורכי הדין בתל אביב. עם בוקר יצאו עובדי יחידות ניהול ספרים לביקורות ב-104 עסקים בעיר, רובם ככולם משרדי עורכי דין. ב-17% מהעסקים שנבדקו נתפסו הכנסות שלא נרשמו כנדרש על פי החוק.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

הביקורות חשפו העלמת הכנסות בהיקף של למעלה מ-100 אלף שקל במשרדי עורכי הדין. במשרד עורכי דין גדול וידוע גילו המבקרים צ'קים בסך של 49 אלף שקל, שהתקבלו מספר ימים לפני הביקורת אך לא נרשמו בספרי העסק.  בעלי המשרד הסבירו כי "הצ'קים הגיעו עם שליח והפקידה הייתה עסוקה". ברשותו של שותף במשרד אחר התגלו שני צ'קים בסך של כ-38 אלף שקל והוא טען כי מדובר בצ'קים לביטחון בלבד.

מעטפה ובה 400 שקל במזומן, ששולמו עבור חתימה נוטריונית, חשפה אי רישום הכנסות גדול יותר בהיקף של 4,000 שקל, ואילו אצל עורך דין אחר נמצאו צ'קים בסך של 14 אלף שקל ללא רישום בספרי העסק. עורך הדין טען כי "הצ'קים התקבלו לפני מספר ימים ולא הספקתי לרשום". גם העברה בנקאית בסך 2,600 שקל לטובת עורך דין אחר לא עמדה בכללי המס ולא נרשמה בספרים. טענתו של עורך הדין כי ההעברה הבנקאית היא בגין חשבון נאמנות, וכי הוא עוקב אחר הכספים ולבסוף מבצע רישום, אינה עומדת בדרישות החוק. 

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. מנהל הרשות משה אשר הנחה את המשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר באמצעות עריכת מבצעי שטר שמטרתם להביא לדיווחים ולגביית מס אמת ולהגברת השוויון בנטל בקרב האזרחים.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

רו"ח סייע ללקוח לבצע עבירות בהיקף של מאות מיליוני שקלים ולהשמיד ראיות

 

עורך דין שהעלים הכנסות ישלם רבע מיליון שקל כופר לרשות המיסים

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:41
קומיט וכל טופס במתנה