שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום חמור נגד תושב באר שבע שהבריח את שתי בנותיו הקטינות לתאילנד

חדשות

כתב אישום חמור נגד תושב באר שבע שהבריח את שתי בנותיו הקטינות לתאילנד, צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום חמור נגד תושב באר שבע שהבריח את שתי בנותיו הקטינות לתאילנד
13/04/2015, עו"ד אורי ישראל פז

האב הוציא במרמה דרכונים לילדות, בנות 3 ו-6, והבריח אותן ממשמורת אמן דרך טורקיה ורוסיה, ביודעו כי אמנת האג להחזרת חטופים אינה חלה בתאילנד וכי אין בין ישראל לתאילנד הסכם הסגרה. הבנות נמצאו והוחזרו לידי האם בתום מבצע משטרתי רחב היקף, בעוד שהאב נשאר בתאילנד במשך כשנה עד שחזר לישראל ונעצר 

כתב אישום חמור הוגש במהלך חג הפסח נגד אב שהבריח את שתי בנותיו הקטינות לתאילנד. פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אב תושב העיר, בן 46, שחטף לפני כשנה ממשמורת חוקית את שתי בנותיו, בנות ה-6 ו-3, והבריח אותן לתאילנד, ביודעו כי אין בין ישראל לתאילנד הסכם הסגרה וכי אמנת האג להחזרת ילדים חטופים אינה חלה בתאילנד.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

רק לאחר שחלפו קרוב לחודשיים לאחר חטיפת הילדות, במבצע משטרתי רחב היקף ובשיתוף המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, הוחזרו שתי הבנות לידי אימן בתאילנד. האב נשאר לשהות בתאילנד כמעט שנה נוספת, על אף שידע כי הוא דרוש לחקירה, והוא חזר לארץ רק לפני כחודש ונעצר לפני כשבועיים בצפת.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מירב עמר-כהן מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), לאחר שניתנה בבית המשפט לענייני משפחה החלטה כי משמורת זמנית של הקטינות תהא בידי אימן, החליט האב לחטוף את הבנות למדינה, שעמה אין לישראל הסכם הסגרה.

האב תכנן מבעוד מועד את החטיפה. הוא הוציא במשרד הפנים במרמה דרכונים לבנות, על בסיס הצהרות כוזבות ושקריות, ובסוף שבוע באפריל אשתקד, שבו הבנות היו אצלו לפי הסדרי הראיה, עזב את הארץ יחד עם הבנות ליוון, משם בהפלגה לטורקיה, מטורקיה לרוסיה ומרוסיה לתאילנד. הנאשם הגיע לתאילנד לאחר שביצע בירורים וידע כי אמנת האג להחזרת חטופים אינה חלה בתאילנד, כמו גם העובדה, שאין הסכם הסגרה בין ישראל לתאילנד.

האב הנאשם שהה בתאילנד יחד עם הבנות, על אף שהוברר לו על ידי המשטרה כי הוא עובר עבירה ועליו להשיב את הבנות החטופות ארצה. אחותו של האב, אחיו וגיסו פעלו ביחד כדי להסתיר את מיקומו של האב ואת מיקומן של הבנות. האב שוחח איתם בטלפון ומסר להם הנחיות למכור את מכוניתו ואת ביתו ואת הכסף להעביר לו לתאילנד, ביקש שישלחו לו מסמכים וטלפון נייד. הנאשם, בשיתוף פעולה עם קרובי משפחה, אף סחטו את אימן של הבנות והתנו את חזרתן ארצה בהסכמתה לחתום על המסמך כי הבנות עזבו את הארץ באישורה ובהסכמתה. בעניינם של שלושת החשודים, קרובי משפחתו של האב, שלחה הפרקליטות מכתבי שימוע לקראת הגשת כתבי אישום גם כנגדם.

בעקבות מבצע של המשטרה, בשיתוף עם המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד לסלי קאופמן, הגיעו נציגי המשטרה לתאילנד, איתרו את מיקומו של האב, לקחו ממנו את הבנות והעבירו אותן לחזקת אימן, שהוטסה לתאילנד לשם כך.

גם לאחר חזרתן של הבנות ארצה, המשיך האב לשהות בתאילנד ולא חזר ארצה כשהוא יודע שהוא דרוש לחקירה. במהלך החודש שעבר חזר האב ארצה ומאז הסתתר בארץ. ב-26 במרץ הוא נעצר על ידי שוטרי משטרת צפת בסיור שגרתי, כשהוא לחוץ ומנסה להיכנס לקבר בניהו.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את האב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו, שכן לטענתה מדובר בעבריין נמלט. "חומרת המעשים, העזות הרבה של התכנון מבעוד מועד של מעשה החטיפה, המרמה כלפי משרד הפנים והוצאת הדרכונים במרמה, הגעה למדינת תאילנד שאינה מדינה עם הסכמי הסגרה לישראל – כל הללו מבססים מסוכנות אינהרנטית וחמורה ביחס למשיב שבאה לידי ביטוי בתיק זה", טוענת הפרקליטות בבקשתה. "המשיב עבר עם בנותיו כמפורט בכתב האישום מיוון לטורקיה ומטורקיה לרוסיה ולתאילנד. המשיב לא נרתע מאימת המשטרה גם כאשר הוברר לו במהלך התהליך כי הוא עובר עבירה ועליו להשיב את הבנות החטופות ארצה. המשיב העיד על עצמו, במעשיו בתיק זה, כי אין מורא הרשויות חל עליו".

כתב האישום מייחס לאב ביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, חטיפה ממשמורת חוקית, הסתרת חטוף, קבלת דבר במרמה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, סחיטה באיומים , שיבוש מהלכי משפט והדחת עד.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

אמנת האג לא תחול על בנות שהוריהן נדדו איתן בעולם כדי לזכות ביתרונות מס

 

העליון אישר: העלייה לישראל עם המשפחה היתה תרגיל מתוכנן לחטיפת הילדה

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:46
קומיט וכל טופס במתנה