שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעל חוב מזונות של 864 אלף שקל ביקש את פריסת החוב עד הגיעו לגיל 109

חדשות

בעל חוב מזונות של 864 אלף שקל ביקש את פריסת החוב עד הגיעו לגיל 109, צילום:
בעל חוב מזונות של 864 אלף שקל ביקש את פריסת החוב עד הגיעו לגיל 109
07/04/2015, ליאור שדמי שפיצר

רשם ההוצל"פ שדחה את בקשתו העיר כי טענתו של החייב כי יש לשקול לקולה את העבודה שילדיו כבר בגרו היא לעג לרש, המהווה תמריץ שלילי לאבות להתאמץ ולשלם את דמי המזונות כסדרם: "אדם משכיל שלומד שני מקצועות צריך להפנות את זמנו ומרצו לפרוע את חוב המזונות. ייתכן שהשינוי שצריך להיעשות הוא בסדר העדיפויות"

 

רשם ההוצל"פ סירב לפריסת חוב מזונות ערב בסך של 864 אלף שקל שמשמעותה כי החוב ייפרע כאשר יגיע החייב לגיל 109. הרשם ערן אביטל ציין בהחלטתו כי טענותיו של החייב כי יש לשקול לקולה את העובדה שילדיו כבר בגרו, כמו גם הצעתו לפרוס את החוב לסך של 1,200 שקל לחודש הן לעג לרש, המהווה תמריץ שלילי לאבות להתאמץ ולשלם את דמי המזונות כסדרם.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

החייב הוכרז פושט רגל וקיבל צו הפטר מחובותיו בדצמבר 2012. בין הצדדים הושג הסכם לפיו כל עוד ישלם החייב לזוכה סך של 3,500 שקל לחודש, יעוכבו כל הליכי ההוצאה לפועל בתיק.

בבקשה שהגיש טען החייב כי נוכח מצבו הבריאותי, הוא אינו עובד מזה כשלושה חודשים כקופאי, והכנסתו מסתכמת בסך של 2,000 שקל בחודש מעבודתו כמורה בבית הספר א.ד. בתל אביב. לטענתו, גם אם ישוב למקום עבודתו כקופאי, הוא ירוויח לכל היותר סכום חודשי של 6,000 שקל ולכן אין הוא יכול לעמוד בתנאי ההסכם. עוד ציין החייב כי אמו תומכת בו כספית והיא זו המשלמת את חוב המזונות.

לטענת החייב, יש להבדיל בין חוב לתשלום מזונות שוטפים לבין חוב שהצטבר בשל אי פירעון חוב מזונות  עבר, שכן בשעת הצורך הזוכה כבר גבתה את המזונות מביטוח לאומי. עוד הדגיש החייב כי כל ילדיו בגרו, ולכן אין מדובר בחוב מזונות שוטף הנועד לספק את צרכיהם מדי חודש.

האם טענה מנגד כי לאורך השנים החייב נמנע והשתמט מתשלום מזונות ילדיו ולפיכך אין לו להלין אלא על עצמו. לטענתה, על האב חלה חובה להתאמץ עד קצה גבול יכולתו לשם קיום חובותיו כלפי משפחתו. כך, אדם שכוחו במותניו, בעל השכלה גבוהה, מורה בבית ספר הלומד להיות טוען רבני ולומד הוראה בכירה, שעבד בעבר ועודו מסוגל לעבוד 14 שעות ביממה, צריך לפרוע את חוב מזונות ילדיו.

רשם ההוצל"פ ערן אביטל דחה את בקשת החייב וקבע כי בחייב גלום פוטנציאל השתכרותי גבוה. "מדברי החייב, הן בדיון והן במסגרת כתבי הטענות שהגיש, התרשמתי כי החייב הינו אדם בריא בגופו", כתב הרשם בהחלטתו. "מדובר באדם משכיל שלומד שני מקצועות במקביל ועומד בכבוד בתשלומים שהתחייב אליהם במסגרת ההסכם הזמני... ייתכן שהשינוי שצריך להיעשות הוא בסדר העדיפויות שהחייב מציב לעצמו. על החייב להפנות את מרצו וזמנו לשם פירעון חוב המזונות".

הרשם ציין כי החוב העומד על למעלה מ-850 אלף שקל ייפרע בהתאם למתווה ההסכם הזמני כאשר ימלאו לחייב 70 שנים. לעומת זאת, על פי המוצע על ידי החייב, הוא יסיים לפרוע את החוב כאשר יהיה בן 109 שנים.

"טיעוניו של החייב לפיהם יש לקחת את העובדות שילדיו בגרו והמדובר בחוב עבר כשיקולים לקולא כמו כן הצעתו לפרוס את החוב לסך של 1,200 שקל מדי חודש כמוהם כלעג לרש", קבע הרשם. "אילו נתייחס לטיעונים אלו לגופם, מה לו לחייב פלוני כי יתאמץ וישלם את דמי המזונות כסדרם שנים בודדות בטרם יהפוך בנו לבגיר? טוב יהיה לו שימתין עד יהפוך בנו לבגיר, ולאחר מכן יפנה בבקשה מסודרת לרשם ההוצאה לפועל לפריסת חוב העבר על פני שנים רבות".

לאור האמור, קבע הרשם כי לא נפגעה יכולת הקיום הבסיסית של החייב, וכי באפשרותו של להמשיך ולשלם כפי שהתחייב במסגרת ההסכם הזמני עם הזוכה.

 

לקריאה נוספת, ראו:

ביהמ"ש המחוזי: "קבלת הפטר גם מחוב מזונות – במקרים קשים וחריגים בלבד

 

פנסיונר שהתחייב למזונות גרושתו לכל חייה עתר לביהמ"ש: "טעיתי טעות גסה"

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:124
קומיט וכל טופס במתנה