שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום חמור בעבירות של אלימות במשפחה בוטל בשל היעדר שימוע

חדשות

כתב אישום חמור בעבירות של אלימות במשפחה בוטל בשל היעדר שימוע , צילום: השופט אביטל חן. צילום: אתר בתי המשפט
כתב אישום חמור בעבירות של אלימות במשפחה בוטל בשל היעדר שימוע
29/03/2015, עו"ד אורי ישראל פז

סנגורו של הנאשם בתקיפת בת זוגו טען כי התביעה נוהגת איפה ואיפה כאשר היא מעניקה זכות שימוע במקרים רבים גם בתיקי אלימות במשפחה לפני הגשת כתב האישום, למרות התקנות המחריגות. התביעה לא הסבירה מהם השיקולים להענקת זכות שימוע במקרה אחד ובמקרה אחר לא, והשופט אביטל חן ביטל את כתב האישום

האם מהיום יחויבו רשויות התביעה של המשטרה והפרקליטות לערוך הליכי שימוע לפני הגשת כתבי אישום גם בעבירות לחשד בנקיטת אלימות במשפחה? שופט בית משפט השלום בירושלים, אביטל חן, ביטל באחרונה כתב האישום בהיעדר עריכת שימוע על אף שמדובר בעבירת אלימות במשפחה לאור הנסיבות שטען להן הנאשם והיעדר תגובה מצד התביעה לטענותיו.

התביעה המשטרתית הגישה כתב אישום המייחס לגבר עבירה של איומים ועבירה של תקיפת בן זוג, שננקטו כלפי בת זוגו של הנאשם. על פי הטענה, דחף הנאשם את בת זוגו ושפך עליה אקונומיקה. בסמוך לכך הוא איים עליה באומרו כי אם תפעל להרחקתו מהבית, ישחט אותה ובנה יישאר יתום.

סנגורו של האיש הגיש בקשה לביטול כתב האישום בשל אכיפה בררנית וטענות נוספות. השופט אביטל חן קיבל כאמור את הבקשה וקבע שיש לבטל את כתב האישום.

סנגורו של הנאשם טען כי התביעה נוהגת איפה ואיפה שעה שבמקרים רבים היא מעניקה זכות שימוע גם בעבירות של אלימות במשפחה, על אף התקנות המחריגות מקרים של אלימות במשפחה לעניין זכותו של אדם לשימוע טרם הוגש נגדו כתב אישום. נוכח הטענות שהעלה הסנגור בכתבי טענותיו נדרשה תגובת התביעה, אך זו לא הוגשה.

השופט אביטל חן התייחס לטענת הנאשם כי המתלוננת הגישה תלונתה נגדו רק לאחר שזומנה לחקירה בתלונה שהוא הגיש נגדה, וכן לגיליון התלונות ממנו עולה כי המתלוננת הגישה למשטרה 11 תלונות בגין עבירות אלימות ועבירות נוספות, ולעובדה שלאחרונה הוגש נגד המתלוננת כתב אישום בגין עבירות אלימות ותקיפה סתם שהופנו כנגד הנאשם, והורה כאמור על ביטול כתב האישום.

השופט דחה בהמשך את בקשת התביעה להשלמת טיעון וקבע כי לא ראה לשנות מהחלטתו משלא הובאה התייחסות עניינית לשאלה מהם השיקולים שבגינם תינתן לחשוד זכות שימוע במקרה אחד ובמקרה אחר לא. "אם מחליטה המאשימה להעניק זכות שימוע בסוגים נוספים של תיקים או לציבור מסוים, הרי שיש להסביר, במה נבדלים אותם תיקים או אותו ציבור שלהם ניתנו זכויות יתר", כתב השופט בהחלטתו. "כך לא ניתן מענה לטענת הסנגור בעניין מתן זכות שימוע בעבירות אלימות במשפחה המבוצעות על ידי שוטרים".

"בנסיבות אלה", קבע השופט חן, "ובהתאם למידע המצוי בפני בעת הזו, אקבע כי ניהול ההליך הפלילי עומד בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית".

 

ת"פ 51091-10-13

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

נאשם זוכה מפגיעה בערך טבע מוגן – החוק לא נאכף באותה מידה כלפי נשים

 

ח"כ לביא: "הנתון של 2,365 תיקי אלימות במשפחה שנסגרים בשנה דורש הסבר"

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:42
קומיט וכל טופס במתנה