שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש החמיר בעונשו של השייח ראאד סלאח שהורשע בהסתה לאלימות ולגזענות

חדשות

ביהמ"ש החמיר בעונשו של השייח ראאד סלאח שהורשע בהסתה לאלימות ולגזענות , צילום: צילום: Getty images Israel
ביהמ"ש החמיר בעונשו של השייח ראאד סלאח שהורשע בהסתה לאלימות ולגזענות
29/03/2015, עו"ד אורי ישראל פז

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית נידון ל-11 חודשי מאסר בפועל במקום 8 חודשים, בשל נאום שנשא ובו קרא לאינתיפאדה איסלאמית "מהאוקיאנוס לאוקיינוס". ביהמ"ש: "יש להרחיב את מתחם העונש כדי להוקיע את מי שאוחזים ברטוריקה זו, העלולה ללבות שנאה אשר בבוא הזמן עלולה לפרוץ לכדי אלימות"

עונשו של השייח ראאד סלאח הוחמר ל-11 חודשי מאסר בפועל, במסגרת גזר דין משלים שניתן בשבוע שעבר (ה', 26.3) בבית משפט השלום בירושלים בהמשך להרשעתו בעבירות של הסתה לאלימות. בגזר הדין המקורי נגזרו על השייח סלאח שמונה חודשי מאסר.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

כפי שדווח בפורטל חדשות תקדין, בנובמבר 2013 הורשע השייח ראאד סלאח על ידי בית משפט השלום בעבירה של הסתה לאלימות. לאחר כשנה, קיבל בית המשפט המחוזי פה אחד את ערעור המדינה והרשיע את סלאח בעבירה נוספת של הסתה לגזענות, בשל דברים שנשא בנאום בהר הבית.

בין השאר אמר ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, בנאומו את הדברים הבאים: "אנו אף פעם לא הרשינו לעצמנו ללוש את הלחם של ארוחת שבירת הצום בחודש הרמדאן המבורך בדמם של ילדים. ואם מי שרוצה הסבר יותר מורחב אז שישאל מה היה קורה לחלק מהילדים של אירופה, אשר דמם היה מתערבב בבצק של הלחם הקדוש. א-לוהים גדול, האם זו דת? ככה אלוהים רוצה? אלוהים עוד יתמודד אתכם על מה שאתם עושים".

כמו כן, קרא סלאח לעולם המוסלמי לפתוח באינתיפאדה באומרו: "אנו מבקשים מכל מוסלמי וערבי בהווה האסלאמי והערבי, באם היה שופט או מדען או מפלגה או מוסד ציבורי או פלגים או עמים. אנו חומדים מהם עכשיו, שעכשיו באה חובתם לסייע לעם הפלסטיני. עכשיו באה חובתם להוציא לדרך אינתיפאדה אסלאמית ערביה מהאוקיינוס לאוקיינוס, כתמיכה בירושלים הקדושה ומסגד 'אל אקצא' המבורך".

סנגורו של סלאח, עו"ד אביגדור פלדמן, טען להגנתו כי כי אינו חולק על כך שמדובר בנאום בוטה וחריף בהתאם להשקפת עולמו של סלאח שנאמר במטרה לזעזע את ציבור שומעיו. אולם לטענת עו"ד פלדמן, מדובר בנאום אחד עם כוונה אחת והוא משרה אותה השפעה על קהל השומעים וברור כי אלה לא עשו הפרדה בין הפסקאות ולא הושפעו מכך בצורה שונה.

אלא שבגזר הדין המשלים קבעה השופטת חנה מרים-לומפ כי "נראה, אם כן, שהמקרה שבפניי הוא במדרג חומרה גבוה יותר מהמקרים שנדונו בעבר על ידי בתי המשפט בישראל, וזאת בהתחשב במעמדו הרם של הדובר, בקהל שומעיו, הנסיבות בהן הדברים נאמרו, חומרת הביטויים ופוטנציאל הנזק האינסופי הטמון בהם".

עוד קבעה השופטת מרים-לומפ כי "יש להרחיב את מתחם העונש ההולם... וזאת כדי לתת ביטוי לסלידת החברה מאמירות גזעניות ומקריאה לאלימות, וכן בשל הצורך להוקיע את מי שאוחזים ברטוריקה זו, העלולה לזרוע בליבות שומעיה מסרים פוגעניים ואלימים וללבות שנאה מגדרית אשר בבוא הזמן עלולים לפרוץ לכדי אלימות חמורה כלפי כוחות הביטחון וכלפי מי שאמונים עליו, והכול בהקשר למקום שהוא אחד הרגישים ביותר לדת היהודית והמוסלמית – הר הבית".

המדינה יוצגה בתיק על ידי עו"ד ג'ני אבני מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) והמתמחה יוסי נדב. את השייח סלאח ייצג כאמור עו"ד אביגדור פלדמן.

על סאלח נגזרו גם שמונה חודשי מאסר על תנאי.

 

ת"פ 5425-08

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

התקבל ערעור המדינה: מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית הורשע בהסתה לגזענות

 

הרשעה: השיח' ראאד סלאח הפריע לשוטר במילוי תפקידו ממניע דתי

 

המדינה מערערת על קולת עונשו של השייח ראאד סאלח: חוששים מהשלכות רוחב

 

הפרקליטות מערערת על זיכויו של השייח' ראאד סלאח מעבירת הסתה לגזענות

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:145
קומיט וכל טופס במתנה