שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עתירה: לפסול את 'עלה ירוק' הדוגלת בלגליזציה של קנאביס

חדשות

עתירה: לפסול את 'עלה ירוק' הדוגלת בלגליזציה של קנאביס, צילום: צילום: Getty images Israel
עתירה: לפסול את 'עלה ירוק' הדוגלת בלגליזציה של קנאביס
12/02/2015, עו"ד אורי ישראל פז

בעתירה שהגישה עמותת 'תנו לאדם לחיות' לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת, שנדונה כעת בוועדה, נטען כי מפלגת "עלה ירוק", בטענה כי המפלגה מפיצה קמפיין בחירות שערורייתי באמצעות מימון ההמון באתר headstart.co.il שבו מוצעות לתורמים אנונימיים מתנות שונות ומשונות לכל מי שיתרום למפלגה ולקמפיין שלה בניגוד לחוק ובחשד לעבירות שוחד בחירות

היום אחר הצהריים (ה', 12.2) יערך דיון בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20 בראשות השופט סלים ג'ובראן. בעתירה שהגישה עמותת "תנו לאדם לחיות" נגד מפלגת "עלה ירוק", בטענה כי המפלגה מפיצה קמפיין בחירות שערורייתי בניגוד לחוק ובחשד לעבירות שוחד בחירות.

לטענת העותרת, הפועלת לעשיית צדק חברתי, בתחילת ינואר 2015 יצאה מפלגת עלה ירוק – אשר דוגלת בהסדרת לגליזציה של השימוש בקנאביס ומניעת הפללת אזרחים בעניין זה, בקמפיין בחירות שערורייתי, באמצעות מימון ההמון headstart.co.il במסגרתו מוצעות מתנות שונות ומשונות לכל מי שיתרום למפלגה ולקמפיין שלה. בין המתנות ניתן לראות – שוברים לקבלת קנאביס, פתיחת בית עסק לממכר קנאביס, ארוחת ערב עם יו"ר המפלגה וכדומה. יודגש כי המתנות יינתנו לתורמים רק באם תיבחר המפלגה לכנסת ותוכל להכשיר את המתנות הללו.

יועמ"ש המפלגה דאז, עורכת הדין יעל תותחני, התריעה בפני המפלגה כי הדבר נוגד את החוק ואף הודיעה שתתפטר מתפקידה באם ימשיך הקמפיין הבעייתי – אשר היא עצמה לא ידעה עליו. אך המפלגה המשיכה בשלה, תוך התעלמות מוחלטת מחוות הדעת המשפטית ומהחוק עצמו.

בין יתר הטענות המועלות כנגד מפלגת עלה ירוק והקמפיין שלה – מדגשות אלו: עבירה על האיסור הקבוע בחוק מימון מפלגות, עבירה על האיסור הקבוע בחוק הבחירות דרכי תעמולה – איסור על קבלת מתנות אסורות, סעיף 122 לחוק הבחירות – מתן שוחד בחירות (עבירה פלילית של ממש), בסיס העתירה הינו סעיף 7 א לחוק יסוד: הכנסת. פגיעה בדמוקרטיה, פעילות בניגוד לסעיף 7א לחוק יסוד הכנסת – פגיעה בדמוקרטיה, המפלגה גייסה שלא כדין עדה כה כעשרות אלפי שקלים.

לטענת העותרת, מדובר במקרה חמור של פגיעה בטוהר המידות והבחירות. בעתירה נטען כי "מפלגת עלה ירוק אינה בוחלת באמצעים, לרבות אמצעים לא חוקיים, אשר פוגעים כאמור בכל מידות היושר והטוהר הנדרשות ממועמדים לכנסת. וכל זאת, תוך הפרה בוטה של החוקים הרלוונטיים לעניינים אלו".

מעבר לכך, נטען כי בדרך זו מפלגת עלה ירוק "אף מעודדת בכך (בעקיפין) פעילות בלתי לגיטימית – שימוש בקנאביס, או למצער, אמירה לפיה – בואו תעזרו לנו לאפשר לכם להשתמש בקנאביס".

לכן סבורה העותרת כי "פסילת מפלגת עלה ירוק מהתמודדות בבחירות לכנסת ישראל, היא החלטה ופעולה מתחייבת, באם רצון כולנו הוא לחיות במדינה מתוקנת, אשר ערכיה ומראות השתייה שלה – הינן טהורות, דמוקרטיות וישרות".

את "תנו לאדם לחיות" מייצגים עורכי הדין רועי כהן ותמי פפיסמדוב. עלה ירוק מיוצגת על ידי עורכי הדין חגי קלעי ואוהד רוזן.

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:56
קומיט וכל טופס במתנה