שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התביעה המשטרתית תחשוף לראשונה את תיקי חקירות תקיפה והעלבת נבחרי ציבור

חדשות

התביעה המשטרתית תחשוף לראשונה את תיקי חקירות תקיפה והעלבת נבחרי ציבור, צילום: צילום: istock
התביעה המשטרתית תחשוף לראשונה את תיקי חקירות תקיפה והעלבת נבחרי ציבור
10/02/2015, עו"ד אורי ישראל פז

ביהמ"ש הורה לחשוף את תיקי החקירה במסגרת משפטה של קטינה הנאשמת בתקיפת ח"כ אחמד טיבי במהלך כינוס בחירות באוניברסיטת בר אילן. בא-כוחה של הנאשמת, עו"ד איתמר בן גביר, ביקש לקבל לידיו את תיקי החקירה בעבירות דומות, במטרה להוכיח כי מדובר באפליה ובאכיפה בררנית

התביעה המשטרתית תחשוף לראשונה את רשימת כל תיקי החקירה שנפתחו בעניין תקיפה והעלבה של נבחרי ציבור. שופטת בית משפט השלום לנוער בתל אביב, לייזי פרויינד, נעתרה לבקשת בא-כוחה של קטינה הנאשמת בתקיפה ח"כ אחמד טיבי לחשוף את תיקי החקירה, לאחר שנטען כי המשטרה והפרקליטות פועלות באופן מפלה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

ראשיתה של הפרשה בשנת 2012 כאשר במהלך כינוס בחירות באוניברסיטת בר אילן התבטא טיבי באופן קשה נגד מדינת ישראל ובתגובה הקטינה ירקה לעברו. כנגד הקטינה הוגש כתב אישום בבית משפט השלום לנוער בתל אביב.

בפתח המשפט ביקש עורך הדין של הקטינה, איתמר בן גביר, לקבל לידיו את רשימת התיקים שנפתחו בעבירות דומות, כאשר נטען כי רשימה זו תסייע להוכיח שמדובר באפליה ואכיפה בררנית. עוד ביקש עו"ד בן גביר לקבל לידיו תיק ישן שנפתח בזמנו כנגד אחמד טיבי בגין תקיפה של חיילי צה"ל.

המשטרה התנגדה וטענה כי העברת רשימת התיקים תפגע בפרטיות חשודים שונים וכי מדובר במשימה מכבידה מאוד על רשויות התביעה.

שופטת בית משפט השלום לנוער בתל אביב לייזי פרויינד קבעה כי יש לאפשר לנאשמת להציג את הגנתה וקבעה שאין בהעברת רשימת תיקים משום הכבדה בלתי אפשרית על התביעה, ודאי לא הכבדה שמצדיקה דחיית בקשת הגנה במשפט פלילי.

השופטת הורתה  למשטרה להעביר את כל רשימת תיקי החקירה שנפתחה בעניינם של תקיפת אנשי ציבור והעלבת אנשי ציבור בשנה שלפני הגשת כתב אישום ובשנה עובר להגשת כתב האישום.

יחד עם זאת דחתה השופטת את הבקשה לקבל את תיק החקירה הישן נגד טיבי וקבעה כי אין בתיק זה כדי לסייע לנאשמת.

עו"ד איתמר בן גביר מוסר בתגובה כי "מדובר בהחלטה חשובה מאוד שתעזור לי להגן על הנאשמת במשפט הפלילי. אני מבין שהמשטרה חוששת מאוד שהמידע יחשוף כי מדיניותה היא מדיניות מפלה, אך טוב עשה בית המשפט שהורה על חשיפת החומר".

המשטרה הודיעה כי תגיש ערעור על ההחלטה.

 

ת"פ 23138-08-13

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

בוטלו כתבי אישום נגד בחורי ישיבות שהבריחו סיגריות בשל אכיפה בררנית

 

נאשם זוכה מפגיעה בערך טבע מוגן – החוק לא נאכף באותה מידה כלפי נשים

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:28
קומיט וכל טופס במתנה