שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 27 חודשי מאסר בפועל לאדם שנהג ללא ביטוח, ללא רישיון ומבלי שלמד נהיגה

חדשות

27 חודשי מאסר בפועל לאדם שנהג ללא ביטוח, ללא רישיון ומבלי שלמד נהיגה , צילום: צילום: אודי שטיינוול
27 חודשי מאסר בפועל לאדם שנהג ללא ביטוח, ללא רישיון ומבלי שלמד נהיגה
14/01/2015, עו"ד רונן שיכמן

שוטרים שהיו בסיור הבחינו ברכב הנוסע לפני הניידת שיצא לפתע לעקיפה מסוכנת בדרך שאינה פנויה, דבר שאילץ את הנוסעים בנתיב הנגדי לסטות לשולי הכביש. לאחר מכן נסע נגד כיוון התנועה, פגע ברכב וגרם לפציעתה של הנהגת. לאחר שנמלט מהשוטרים שהגיעו לעצור אותו, הגיע לתחנת המשטרה ומסר דיווח כוזב לפיו רכבו נגנב

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר 27 חודשי מאסר בפועל, מאסרים על תנאי, קנס ופיצוי על נהג אשר הורשע בשורה של עבירות תעבורה, גרם לפציעתה של נהגת אחרת וסיכן חיי אדם בכך שנהג ללא רישיון וללא ביטוח ולמעשה מבלי שלמד כלל נהיגה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

במהלך סיור משטרתי, הבחינו שוטרים ברכב הנוסע לפני הניידת, שיצא לפתע לעקיפה מסוכנת בדרך שאינה פנויה, דבר שאילץ את הנהג שנסע בנתיב הנגדי לסטות לשולי הכביש. השורים הפעילו את הסירנה וכרזו לנאשם לעצור, אך זה המשיך בנסיעתו הפרועה בעודו ממשיך לבצע עקיפות מסוכנות וגורם למספר רכבים לסטות לשוליים על מנת שלא להיפגע. לאחר מכן, הנאשם פנה לכיוון היישוב, כשהוא נוהג נגד כיוון התנועה, פגע ברכב שנסע בכיוון הנגדי וגרם לפציעתה של הנהגת. כאשר ירדו השוטרים מהניידת על מנת לעצור את הנאשם, הוא יצא מן הרכב ועזב את מקום התאונה בריצה, ומאוחר יותר פנה לתחנת המשטרה ומסר ידיעה כוזבת לפיה רכבו נגנב.

הנאשם, אשר לא למד נהיגה באופן מסודר ומעולם לא הונפק לו רישיון נהיגה, הודה בעובדות כתב האישום במסגרת הסדר טיעון, והורשע על פי הודאתו בעבירות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, מסירת ידיעות כוזבות, עזיבת מקום תאונה, גרימת נזק לאדם ולרכוש ונהיגה ברכב ללא ביטוח וללא רישיון נהיגה.

השופטת יפעת שטרית ציינה כי במקרה זה, לאור מדיניות הענישה המחמירה שהתווה בית המשפט העליון ובחינת נסיבות העניין, מתחם העונש ההולם נע בין 12 לבין 48 חודשי מאסר בפועל, בצירוף עונשים נלווים. לשיטתה, במקרה זה אין לסטות ממתחמי העונש ההולמים לחומרה או לקולה. השופטת הביאה בחשבון בקביעת העונש את נסיבותיו האישיות של הנאשם, בהם עברו הפלילי, את האמור בתסקיר שירות המבחן, ומנגד את הודאת הנאשם, לקיחת האחריות והחיסכון בזמן שיפוטי יקר. באיזון הראוי בין כל אלה, קבעה השופטת, יש למקם את העונש לנאשם ברף הבינוני-נמוך של מתחמי העונש ההולמים שנקבעו.

עוד ציינה השופטת כי ראוי להשית על הנאשם מאסר על תנאי, אשר יהיה "כחרב המתהפכת" מעל לראשו כצופה פני עתיד, וכן לחייבו בתשלום קנס ופיצוי לנפגעת העבירה. על הנאשם הוטלו 27 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וכן פסילה מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה למשך 18 חודשים, בתוספת 8 חודשי פסילה מותנית לעבירות שבהן הורשע. הנאשם יפצה את נפגעת העבירה בסך של 2,500 שקל וישלם קנס בסך של 3,000 שקל או 25 ימי מאסר תמורתו. 

 

ת"פ 14971-02-14

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:61
קומיט וכל טופס במתנה