שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תלונה לנציבות הביקורת: משנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים מונה ללא מכרז

חדשות

תלונה לנציבות הביקורת: משנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים מונה ללא מכרז, צילום: צילום: Getty images Israel
תלונה לנציבות הביקורת: משנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים מונה ללא מכרז
12/01/2015, עו"ד אורי ישראל פז

הפורום המשפטי למען ישראל פנה לנציבת הביקורת על מערך התביעה, השופטת הילה גרסטל, בבקשה לבדוק את אי-תקינות הליך מינויו של עו"ד עמית איסמן לתפקיד משנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים: "בכירי המערכת מרשים לעצמם מה שלא היו מרשים לאחרים"

הפורום המשפטי למען ישראל פנה לנציבת הביקורת על מערך התביעה, השופטת הילה גרסטל, בבקשה לבדוק את אי-תקינות הליך מינויו של המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו"ד עמית איסמן, באופן לא תקין וללא מכרז. 

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

עו"ד תומר ישראל מהפורום המשפטי פנה לשופטת (בדימוס) גרסטל בתביעה לבחון את תקינותו של הליך המינוי, שכן מינויו של עו"ד איסמן בוצע ללא מכרז כנדרש וכנהוג במסגרת שירות המדינה, וזאת לאחר שבמשך שנתיים התפקיד לא אויש ולא פורסם מכרז כדי לאייש אותו.

יצוין כי מי ששימש בעבר בתפקיד היה פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, אשר פעל למנות את עו"ד איסמן, כאמור, ללא מכרז.

עו"ד ישראל כתב לנציבה כי "מינוי אדם למשרה בכירה בשירות המדינה בניגוד לנהלים ולמקובל מהווה פגיעה חמורה באמון הציבור במערכת המשפט. גם אם מינויו של עו"ד איסמן עומד בכללי התקשי"ר, (שכן יהיה מי שיטען כי מדובר במינוי בפועל) מתקבלת תחושה בציבור שבכירי המערכת מרשים לעצמם מה שלא היו מרשים לאחרים".

לדברי מנכ"ל הפורום, נחי אייל, "אין לנו דבר כנגד עו"ד איסמן ואין לנו מידע על מידת התאמתו לתפקיד. יש לנו קושי עם הדרך שבה הוא מונה ועם העובדה כי במשרד המשפטים מדלגים על ההליכים הנדרשים. המינויים במשרד המשפטים בכלל ובפרקליטות המדינה בפרט צריכים להיות נקיים ושקופים ללא רבב. לצערי, נראה כי במקרה הזה בחרו לפעול שלא על פי הנדרש ועל כן בקשתנו מהנציבה לבדיקה ולבירור העניין".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:40
קומיט וכל טופס במתנה