שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ועדת האתיקה מפרסמת את המותר והאסור לעורכי דין ברשתות החברתיות

חדשות

ועדת האתיקה מפרסמת את המותר והאסור לעורכי דין ברשתות החברתיות, צילום: רשתות חברתיות. צילום: Getty images Israel
ועדת האתיקה מפרסמת את המותר והאסור לעורכי דין ברשתות החברתיות
12/01/2015, ליאור שדמי שפיצר

עורכי הדין יימנעו מדברי שבח עצמיים ומפרסום תוכן מקצועי ושאינו מקצועי העלול ליצור הטעיה, שידול אסור או פגיעה בכבוד המקצוע. פרסום בתשלום ייעשה בצורה המזוהה באופן ברור כפרסומת, באמצעות הדגשת המילים "מודעה", "פרסומת" או "sponsored"

ועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין הוציאה גילוי דעת הקובע את המותר והאסור לעורכי דין בפעילות ברשתות החברתיות באינטרנט. מטרתו של גילוי הדעת היא להסדיר את הפעילות והשימוש של עורכי הדין ברשתות אלו, היות שהתחום פרוץ כיום לחלוטין. רשתות חברתיות לעניין כללים אלה כוללות, בין היתר את פייסבוק, טוויטר, LinkedIn, YouTube, Google+, Whatsapp ופורומים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בין השאר קבעה הוועדה כי עורכי הדין יימנעו מפרסום תוכן המערב תוכן מקצועי ושאינו מקצועי העלול ליצור הטעיה, שידול אסור, פגיעה בכבוד המקצוע או הפרה אחרת של כללי האתיקה המקצועית. עוד קבעה הוועדה כי הדף או החשבון של עורך הדין ברשת החברתית, יכול לכלול את כל הפרטים המותרים לפרסום באמצעות האינטרנט.

הוועדה קבעה עוד כי עורך דין לא יתבטא באופן הפוגע בכבוד המקצוע או באופן החורג מהוראות כל דין, ולא יעשה שימוש במידע, כגון תמונות, אם יש בו כדי לפגוע בכבוד המקצוע או בחובותיו כעורך דין, לרבות חיסיון עורך דין לקוח.

לפי גילוי הדעת, לא ייכללו בדף או בחשבון של עורך הדין כל דברי שבח עצמיים, דברים מטעים או דברים שיש בהם משום שידול. עורך דין רשאי להביא לידיעת חבריו ברשתות החברתיות ידיעות משפטיות, לרבות ידיעות אודות פסקי דין ומאמרים, בין אם נטל בהם חלק ובין אם לאו. עם זאת, במקרה שבו ההתבטאות מביעה את נכונות עורך הדין לקבל על עצמו עבודה או להציע את שירותיו, הוא יזהה את עצמו כעורך דין. בנוסף, על התבטאות כאמור לעמוד בכללי הפרסומת.     

עוד קבעה הוועדה כי עורך דין המבקש לפרסם עצמו ברשת חברתית בתשלום יפעל על מנת שהפרסום יעשה בצורה המזהה באופן ברור כי מדובר בפרסומת, בין היתר תוך הדגשת המילה "פרסומת" מעל הפרסום, או מילה אחרת הנהוגה כברירת מחדל באותה רשת חברתית (כגון: "חסות", sponsored"", "מודעה", "פוסט ממומן", "פוסט מקודם" וכיו"ב), ובהתאם לגופן ולצורה שמאפשרת אותה רשת חברתית.

בנוסף, עורכי דין המשתמשים ברשתות חברתיות כדי לתקשר עם לקוחותיהם ישתמשו בממשקי הרשתות המאפשרים שיח בין שני אנשים בלבד, תוך שמירה והקפדה שתוכן השיחה לא יפורסם על גבי ממשקים המאפשרים צפייה בו על ידי ציבור משתמשים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:62
קומיט וכל טופס במתנה