שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אישום: עו"ד לשעבר העניק חזות חוקית לפעילות עבריינית של סחר באיברים

חדשות

אישום: עו"ד לשעבר העניק חזות חוקית לפעילות עבריינית של סחר באיברים, צילום: צילום: Getty images Israel
אישום: עו"ד לשעבר העניק חזות חוקית לפעילות עבריינית של סחר באיברים
22/12/2014, עו"ד אורי ישראל פז

רונן מילרד מואשם כי הונה חולים הזקוקים להשתלת כליה ומוכרים שקיבלו הסכמה לבצע ניתוח קצירת כליה מגופם, תוך ניצול מצוקתם הכלכלית, הנפשית והפיזית. לטענת הפרקליטות, מילרד שימש צינור להעברת הכספים והסתיר את טיבה של ההתקשרות האמיתית, האסורה על פי חוק

עורך דין לשעבר העניק חזות חוקית לסחר באיברים, כך טוענת הפרקליטות בכתב אישום חסר תקדים שהגישה אתמול (א', 21.12) לבית המשפט המחוזי בירושלים, נגד רונן מילרד.

פרקליטות מחוז ירושלים מאשימה את מילרד בעבירות של איסור תיווך, סיוע לעושק, קבלת דבר במרמה, הפרת הוראה חוקית, התחזות כאדם אחר, מסירת ידיעה כוזבת בפרט חשוב לקבלת דרכון ושימוש שלא כחוק בדרכון שאינו שלו. בנוסף, מואשם מילרד, ביחד עם אדם אחר, בניסיון לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות כבעל תעודה, זיוף בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי כתב האישום, סמי שם טוב שימש כעובד במחלקת הרשומות הרפואיות בבית החולים "הדסה עין כרם". בין השנים 2006-2010, לאחר פרישתו לגמלאות, הוא יצר קשר עם אנשים שהיו מוכנים לקצור כליה מגופם בחייהם לצורך השתלה תמורת תשלום, ותיווך בינם לבין אנשים הזקוקים להשתלת כליה בגופם ובני משפחתם, בעבור בצע כסף, תוך ניצול מצוקתם הכלכלית, הנפשית והפיזית, מצבם הפגיע וחוסר ניסיונם ותוך הפעלת אמצעים כגון הטעיה, הצגת מצגי שווא או איומים.

לאורך השנים נעזר שם טוב בשירותיו המשפטיים של רונן מילרד, אשר שימש כעורך דין ולטענת הפרקליטות העניק לפעילות העבריינית חזות חוקית כדי לרכוש את אמונם של המוכרים והחולים וכדי להסתיר את טיבה של ההתקשרות האמיתית, האסורה על פי חוק. כחלק מפעילות זו, הופקדו חלק מכספי העסקאות בידי מילרד בנאמנות עד השלמת הניתוח והעברתם לידי שם טוב ולמוכרים בניכוי שכר טרחתו.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ענת ארוסי-כהן, שימש מילרד צינור להעברת אותם כספים אסורים וסייע בכך להסוואת מקורם ולהסתרת עסקאות הייסוד העומדות מאחוריהם. כמו כן, ביחד עם שם טוב הונו השניים את החולים והמוכרים וקיבלו את הסכמתם לביצוע ניתוח קצירת הכליה מבלי שמסרו להם את כל המידע הרפואי הדרוש להם לצורך קבלת ההחלטה, מבלי שהוסברו להם הסיכונים הגופניים והנפשיים הכרוכים בכך, מבלי שהוסברו להם תופעות הלוואי והסיכונים האפשריים של הניתוח בטווח המיידי והארוך, מבלי שנבחנה כשירותם הרפואית והנפשית לעבור את ההליך ומבלי שהובטחה להם השגחה רפואית נאותה לאחר הניתוח.

כמו כן, מואשמים מילרד ואדם נוסף בניסיון לקבל 28 מיליון שקל במרמה בנסיבות מחמירות מבנק באמצעות מסמך מזויף.

בגין מעשים אלה נעצר מילרד בקיץ 2010, ולאחר מספר ימים שוחרר בערבות למעצר בית והוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ. כחודשיים לאחר מכן ניגש מילרד למרינה בהרצליה, כשהוא מתחזה לאדם אחר ועלה לשייט לכיוון לרנקה. מאז ועד היום שהה מילרד בחו"ל בעוד צו מעצר בינלאומי תלוי ועומד נגדו.

בסמוך למועד הגשת כתב האישום נגדו, גורש מילרד לישראל ממדינת קזחסטן, אליה נמלט. בשיתוף פעולה ובתיאום עם גורמי אכיפה זרים הוא הועבר למשטרה ונעצר עם נחיתתו בשדה התעופה בן גוריון.

הפרקליטות מבקשת לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "הימלטותו של מילרד מהארץ מקיימת חשש סביר ששחרורו יביא להתחמקותו מהליכי שפיטה ולפיכך קמה עילת מעצר נגדו", טוענת הפרקליטות בבקשה למעצרו. "העבירות המיוחסות לו בוצעו על ידו בתחכום ולאורך תקופה ארוכה. ריבוי העבירות, חומרתן והעובדה שהפר תנאים קודמים שנקבעו ונמלט מהארץ למספר שנים, מבססות את המסקנה, כי אין לתת בו אמון ואין תחליף ראוי למעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו".

הדיון הבא בבקשת מעצר עד תום ההליכים נקבע ל-6 בינואר, ויערך בפני השופט רם וינוגרד בבית המשפט המחוזי בירושלים.

 

ת"פ 41366-12-14

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

השופט יוסף אלון: יכול להיות שהחוק האוסר על סחר באיברים הוא מופרז

 

גבר ואישה ששימשו מתווכים בסחר באיברים להשתלה נידונו למאסר על תנאי

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:46
קומיט וכל טופס במתנה