שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ענישה מחמירה על העסקת עובדים בשעות נוספות ללא היתר וללא מנוחה שבועית

חדשות

ענישה מחמירה על העסקת עובדים בשעות נוספות ללא היתר וללא מנוחה שבועית, צילום: בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. צילום: באדיבות גוגל מפות
ענישה מחמירה על העסקת עובדים בשעות נוספות ללא היתר וללא מנוחה שבועית
16/12/2014, עו"ד אורי ישראל פז

חברת פלסטו-ווק, המנהלת מפעל למוצרי פלסטיק, הורשעה בהעסקת עובדים בשעות עבודה נוספות וארוכות, במקרים רבים מעל 12 ו-14 שעות עבודה ביום, מבלי לתת להם יום מנוחה שבועי כנדרש בחוק, ונקנסה בסך של 137 אלף שקל. משרד הכלכלה: "אנו נחושים למצות את מלוא ההליכים נגד מעסיקים ונושאי משרה בתאגיד, בגין הפרת זכויות עובדים"

חברת פלסטו-ווק שהורשעה בעבירות העסקת עובדים בשעות נוספות ללא היתר וללא מנוחה שבועית תיקנס בסך של כ-137 אלף שקל ותחתום על התחייבות של חצי מיליון שקל להימנע מעבירות נוספות. במסגרת הביקורת שערך משרד הכלכלה נמצא כי החברה, שעוסקת בהפעלת מפעל למוצרי פלסטיק, מעסיקה עובדים במקרים רבים במשך שעות עבודה נוספות וארוכות ובמועדים רבים מעל 14 שעות עבודה ביום, ללא שניתן לה היתר לעשות כן. בנוסף, העסיקה החברה עובדים מבלי לתת להם יום מנוחה שבועי וזאת בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

גזר הדין ניתן בימים האחרונים בהמשך לביקורת מפקחי אגף האכיפה של מחוז תל אביב שבמשרד הכלכלה, חוסיין אבו גוש ועבד פדילה. במסגרת הביקורת נמצא כי פלסטו-ווק מעסיקה עובדים במקרים רבים במשך שעות עבודה נוספות וארוכות ובמועדים רבים מעל 12, 13 ו-14 שעות עבודה ביום, וזאת בניגוד להוראות הדין בעניין שעות עבודה ומנוחה האוסרות להעסיק עובדים מעבר ל-12 שעות עבודה ליום (או אף פחות מכך לפי היתרים ספציפיים אחרים). בנוסף, החברה העסיקה עובדים מבלי לתת להם יום מנוחה שבועי, בניגוד להוראות החוק שאוסר על העסקת עובדים ביום המנוחה השבועי שלהם אלא אם הדבר נעשה במקרים מיוחדים ועל פי היתר כחוק.

לאחר גיבוש הראיות בתיק, הגיש משרד הכלכלה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, באמצעות משרד עו"ד אסף תומר, כתב אישום נגד החברה. השופטת רוית צדיק הרשיעה את הנאשמת בעבירות המיוחסות לה, לאחר שזו הודתה בעובדות הרלוונטיות נשוא כתב האישום. בעקבות כך, נגזר על החברה עונש פלילי בסך של 136,800 שקל והיא חויבה לחתום על התחייבות כספית בסך כולל של חצי מיליון שקל להימנע מביצוע עבירות נשוא כתב האישום למשך שלוש שנים מיום גזר הדין. משמעות הפרת התחייבות זו תביא לידי חיובה בסכום זה. 

לדברי יפה סולימני, מנהלת מינהל הסדרה ואכיפה, "העסקה בשעות נוספות בניגוד למותר וכן אי נתינת יום מנוחה שבועי כקבוע בחוק מהוות הפרות בסיסיות של חוקי עבודה שמינהל הסדרה ואכיפה אמון על אכיפתם. על המעסיקים להבין כי במידה וישללו זכויות סוציאליות מעובדיהם, המגיעות להם על פי חוק, הם יהיו חשופים הן לעיצומים כספיים מינהליים שסכומם נע בין 5,110-35,740 שקל לכל עובד ולכל הפרה והן לכתבי אישום פליליים".

עו"ד יובל אברהם, ממונה בתביעה במשרד הכלכלה, בירך על גזר הדין ועל ההתחייבות הכספית המרתיעה שהוטלו על החברה: "חובת המעסיקים לשמור ולהקפיד על מילוי זכויותיהם הסוציאליות של עובדיהם. משרד הכלכלה נחוש למצות את מלוא ההליכים כנגד מעסיקים ונושאי משרה בתאגיד, בגין הפרת זכויות עובדים וכל שכן בגין הפרות שיטתיות או בוטות, כגון אי מתן מנוחה שבועית באופן מתמשך או העסקה תבניתית של עובדים בשעות מרובות ללא היתר. במקרים כאלו, מעסיקים ונושאי משרה בתאגיד יהיו צפויים לאכיפה מוגברת ולענישה משמעותית והולמת, כדי להבטיח כי עובדים לא ינוצלו לרעה וחוקי עבודה שבתחום סמכותנו לא יופרו. לצורך כך בשנתיים האחרונות הוגשו 26 כתבי אישום כנגד מעסיקים שהפרו את הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה וכן ניתנו בתקופה זו 30 גזרי דין על מעסיקים שהורשעו בעבירות על חוק זה".

מתחילת השנה נפתחו 1,199 תיקים מינהליים כנגד מעסיקים שהפרו את סעיף 9 ו-6 לחוק שעות עבודה ומנוחה, ניתנו 20 עיצומים כספיים בגובה למעלה ממיליון שקל, 513 התראות מינהליות והתנהלו רק שלושה תיקים פליליים.

 

ת"פ 29930-01-12

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

רשת טיב טעם הורשעה בהעסקת עובדים בשבת ונקנסה ברבע מיליון שקל

 

קנס פלילי לחברה שניכתה סכומים משכר עובדת אך לא העבירה לקרן הפנסיה

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:106
קומיט וכל טופס במתנה