שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רו"ח סייע ללקוח לבצע עבירות בהיקף של מאות מיליוני שקלים ולהשמיד ראיות

חדשות

רו"ח סייע ללקוח לבצע עבירות בהיקף של מאות מיליוני שקלים ולהשמיד ראיות , צילום: צילום: Getty images Israel
רו"ח סייע ללקוח לבצע עבירות בהיקף של מאות מיליוני שקלים ולהשמיד ראיות
09/12/2014, ליאור שדמי שפיצר

רו"ח ברוך מלכה הורשע בכך שסייע ביודעין ללקוחו לבצע שורת עבירות של העלמת מס, הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות, הפצת תלושי משכורת מזויפים ודיווחים כוזבים לרשויות המס, ואף סייע לאחיו של הלקוח לאחר מעצרו להשמיד קבצים ומסמכים שהיו במשרדו, העשויים להידרש כראייה

רו"ח ברוך מלכה הורשע על ידי בית משפט השלום בפתח תקווה בביצוע עבירות מס חמורות ובשיבוש הליכי משפט. מלכה הורשע כי בהיותו רואה החשבון של יניב בן דוד, שנכלא לשש וחצי שנות מאסר בפועל בגין שורת עבירות של העלמת מס, הפצת חשבוניות פיקטיביות, הפצת תלושי משכורת מזויפים ועוד, סייע ביודעין לביצוע עבירות אלו ואף סייע לאחיו של בן-דוד להשמיד ראיות המעידות על מעשים אלו לאחר שלקוחו נעצר.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

ראשית הסתבכותו של מלכה הייתה עם מעצרו של לקוחו, יניב בן-דוד, במסגרת חקירה משותפת ורחבת היקף שכונתה "עקיצה ברשת" של חקירות מכס ומע"מ תל אביב, חקירות מס הכנסה תל אביב והיחידה לפשיעה כלכלית במשטרת ישראל. בן-דוד הורשע כי הקים מערך חברות אשר פעלו בתחום אספקת כוח אדם וביצוע עבודות תשתית בתחום הכבלים, וכי במטרה להקטין את גובה תשלום המס שלו ושל החברות שבבעלותו, ביצע יחד עם אנשי קש בהם שלט וכן עם מעורבים נוספים, ובהם מלכה, שורת עבירות ובהן הפצת וקיזוז חשבוניות פיקטיביות, דיווחים כוזבים לרשויות המס ועוד. היקפי העבירות, על פי כתב האישום שהוגש בזמנו נגד בן דוד והוגדר על ידי השופט נויטל שדן במעצרו, כאחד "מן החמורים והמסוכנים בהם נתקל", הצטברו לסכומים של מאות מיליוני שקלים שנגזלו במרמה מקופת המדינה.

מלכה, בן 55 מראשון לציון בעל משרד ראיית חשבון בתל אביב, הורשע בכך שרשם את החשבוניות הפיקטיביות שבן-דוד סחר בהן בספרי החשבונות של החברה וניכה אותן כתשומות בדיווחיהן התקופתיים של קבוצת החברות, למרות חובת האמון בה חב לנוכח תפקידו כרואה החשבון של החברות. החשבוניות הפיקטיביות שקיזז כללו עסקאות שלא התקיימו בפועל בהיקף של למעלה מ-113 מיליון שקל, כאשר המע"מ שנגזר מהן עומד על כ-16 מיליון שקל.

בנוסף, מלכה ניצל את האמון שרשויות המס נתנו כדי לדווח רק על חלק מן העובדים בחברות ועל שכר נמוך יותר מזה ששולם להם בפועל, על מנת להקטין עוד יותר את התשלום למס הכנסה ולביטוח הלאומי. כפועל יוצא מכך, העובדים, שלא בידיעתם, לא זכו בתנאים סוציאליים, וסכומי מס ההכנסה והביטוח הלאומי שהופרשו ממשכורתם לא הועברו לשלטונות המס והביטוח הלאומי.

 מלכה הורשע גם בעבירות של שיבוש הליכי משפט, בכך שעל פי כתב האישום סייע לאחיו של יניב בן דוד, להשמיד את קבצי הנהלת החשבונות הממוחשבת ולהעלים את המסמכים הפיזיים שהיו במשרדו, וזאת בידיעה מלאה כי עקב מעצרו של בן דוד, הם עשויים להיות דרושים כראיה בהליך שיפוטי.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:43
קומיט וכל טופס במתנה