שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ארבע שנות מאסר נגזרו על יצואן מתכות שקיבל במרמה 26 מיליון שקל ממע"מ

חדשות

ארבע שנות מאסר נגזרו על יצואן מתכות שקיבל במרמה 26 מיליון שקל ממע"מ , צילום: צילום: Getty images Israel
ארבע שנות מאסר נגזרו על יצואן מתכות שקיבל במרמה 26 מיליון שקל ממע"מ
02/12/2014, עו"ד אורי ישראל פז

ארנון פרי ניצל את המבנה העסקי של החברות שהקים – הוא פתח מדי שנתיים חברה חדשה למסחר במתכת, ורכש מהן סחורה באמצעות חברת הייצוא שלו פרימטלס. חברות הביניים קיבלו חשבוניות פיקטיביות שאותן קיזזו בדיווחים החודשיים למע"מ

פרשת "סיבוב" חשבוניות: ארבע שנות מאסר בפועל נגזרו על יצואן מתכות שקיבל במרמה כ-26 מיליון שקל ממע"מ באמצעות שימוש במערך חברות מלאכותיות מתוחכם שהקים. שנות המאסר נגזרו על ארנון פרי, בעליו ומנהלו בפועל של מערך חברות למסחר מתכות, בגין שימוש בחשבוניות פיקטיביות בסכום של למעלה מ-171 מיליון שקל, באמצעות ניצול מתוחכם של המבנה העסקי של החברות שהקים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

פרי, תושב תל אביב בן 63, כבר הורשע בדצמבר 2013 בתיק אחר בעבירות דומות, ואת העבירות בגינן הורשע כעת ביצע, בין היתר, במקביל לניהול ההליך הפלילי נגדו בתיק הקודם.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי היחידה לתיקים מיוחדים ברשות המסים ונוהל על ידי עוה"ד אורי שפיגל ואסתי ששון, באמצעות חברת הייצוא שלו, פרימטלס בע"מ, ייצא פרי לחו"ל גרוטאות מתכת למיחזור שנקנו על ידי חברות ביניים, שאף הן בבעלותו, מסוחרים ברשות הפלסטינית תוך שימוש בלמעלה מ-500 חשבוניות פיקטיביות.

על פי האישומים, שהתבססו על ממצאים מחקירה שנערכה על ידי יחידת חקירות מע"מ ומכס ת"א, פרי פתח מדי שנתיים חברה חדשה למסחר במתכת אשר רכשה סחורה מסוחרים פלסטינים שלא הנפיקו חשבוניות מס כדין בגין הסחורה שמכרו לו, במטרה לטשטש את עקבותיו ולהרחיק את חברת הייצוא שלו "פרימטלס בע"מ" מן העבירות. על מנת בכל זאת לקזז את הוצאות הרכישה, קיבלו חברות הביניים הללו שבבעלותו של פרי (פ.מ.מ. מתכות, מ.א.י.א. מתכות ומיאר מתכות, שבינתיים כבר אינן פעילות) חשבוניות פיקטיביות, אותן קיזזו בדיווחים החודשיים למע"מ.

פרי רכש את הסחורה מחברות הביניים באמצעות חברת פרימטלס, ובתורו – קיזז את המע"מ על רכישת הסחורה באמצעות החברה, כל זאת בין השנים 2001 ל-2005. השופטת דניאלה שריזלי מבית משפט השלום בתל אביב קבעה בהכרעת הדין כי פעולותיו של פרי נעשו תוך "ניצול מעמד הביניים של החברות כדי לבנות מערך מסחרי מלאכותי וכוזב... מתוך מודעות ומתוך כוונה להשיג את התוצאה – שהיא קבלת החזר כספי המע"מ במרמה". שרשרת העבירות הובילה לכך שפרי, באמצעות חברת פרימטלס, דרש וקיבל החזרי מע"מ שלא כדין בסך של כ-26 מיליון שקל. הוכחת השימוש בחברות הביניים לצרכים זרים ומלאכותיים, הובילה להרשעתו של  פרי וחברת הייצוא שלו, פרימטלס, גם בסעיף של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

השופטת שריזלי גזרה כאמור על פרי ארבע שנות מאסר בפועל וכן 12 חודשי מאסר על תנאי. כמו כן, הטילה על פרי קנס של 1.2 מיליון שקל וקנס נוסף בסך 100 אלף שקל על חברת פרימטלס. בנוסף לקנסות שהושתו בהליך הפלילי, הוציאה רשות המיסים לפרי שומה במסגרת ההליך האזרחי אשר ננקט בעניינו.

 

ת"פ 5305-06

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:135
קומיט וכל טופס במתנה