שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התקפה חסרת תקדים של ראש לשכת עורכי הדין על נשיא בית המשפט העליון

חדשות

התקפה חסרת תקדים של ראש לשכת עורכי הדין על נשיא בית המשפט העליון , צילום: נשיא ביהמ"ש העליון אשר גרוניס. צילום: לשכת עורכי הדין
התקפה חסרת תקדים של ראש לשכת עורכי הדין על נשיא בית המשפט העליון
18/11/2014, עו"ד אורי ישראל פז

עו"ד דורון ברזילי טען כי בעקבות החרם שהטיל עליו נשיא ביהמ"ש העליון, בעקבות החזרת משוב השופטים, נמנע מלשכת עורכי הדין להעניק מלגות לזכרו של השופט עדי אזר ז"ל לסטודנטים מצטיינים: "התנהגות הנשיא נוגדת כל אמת מידה משפטית וערכית, שאין לה מקום במערכת המשפט שאמורה לשמש דוגמה ומופת"

התקפה חסרת תקדים של ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, נגד נשיא בית המשפט העליון ד"ר אשר גרוניס ומנהל בתי המשפט השופט מיכאל שפיצר. "הנשיא גרוניס מונע מלשכת עורכי הדין להעניק מלגות לזכרו של השופט עדי אזר ז"ל לסטודנטים מצטיינים", טוען ברזילי.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לשכת עורכי הדין הודיעה למשפחת השופט עדי אזר ז"ל ולהנהלת בתי המשפט כי לא תוכל להעניק מלגות לסטודנטים למשפטים מצטיינים בשווי של עשרות אלפי שקלים, בעקבות הוראתם של נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, ומנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, לא לזמנה לטקס הענקת המלגות לזכרו של השופט ד"ר עדי אזר ז"ל שייערך ב-8.12.14.

בהודעה ששלחה לשכת עורכי הדין נטען כי כבכל שנה מזה כעשור, לשכת עורכי הדין עורכת טקס לזכרו של השופט עדי אזר ז"ל, שבמסגרתו מוענקות מלגות בסך עשרות אלפי שקלים לסטודנטים למשפטים. השנה התבקשה הלשכה מהנהלת בתי המשפט לערוך את הטקס באוניברסיטת תל אביב. לאחר שהלשכה הסכימה, התברר כי בעקבות החרם שהטיל נשיא בית המשפט העליון ומנהל בתי המשפט על ראש הלשכה והוועד המרכזי, לא הוזמנו השנה לראשונה ראש הלשכה או נציג מטעם הלשכה להשתתף בטקס, ואלו אף איימו לבטלו אם נציגים אלה יוזמנו. "במקביל", טוענים בלשכה, "וכמי שמבקשת לצאת ידי חובה, זימנה הנהלת בתי המשפט פוליטיקאים מקומיים שאינם מייצגים את מנגנון הלשכה המרכזי".

עו"ד ברזילי הביע צער על החלטתו של נשיא בית המשפט העליון, ואמר כי "הנשיא מביא בהתנהגותו את המערכת המשפטית בכל פעם לשפל חדש. התנהגותו נוגדת כל אמת מידה משפטית וערכית, שאין לה מקום לא בחברה הישראלית, לא בציבוריות הישראלית ובטח שלא במערכת המשפטית שאמורה לשמש דוגמה ומופת. לא ייתכן שאובססיביות של נשיא בית המשפט העליון ובעקבותיו מנהל בתי המשפט יפגעו בכבוד השופטים, עורכי הדין ומערכת המשפט כולה וכעת גם בכבודה של משפחת אזר ובסטודנטים המצטיינים".

יצוין כי בתקופה האחרונה מתקיים חרם מצד הנהלת בתי המשפט נגד לשכת עורכי הדין, בעקבות החזרת "משוב השופטים" בקרב עורכי הדין.

תגובת הנהלת בתי המשפט לפניית פורטל חדשות תקדין טרם נמסרה.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

לשכת עורכי הדין מבקשת להצטרף לעתירה נגד נוהל גרוניס לדחיית דיונים

 

בלשכת עורכי הדין לא נסוגים: "משוב השופטים יתקיים בחודש נובמבר הקרוב"

 

נקבע תאריך למשוב השופטים 2014: יחל ב-25 בנובמבר עד ה-15 בדצמבר

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:98
קומיט וכל טופס במתנה