שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נוהל האדמו"רים בנתב"ג בוטל בעקבות עתירת הקליניקות המשפטיות ב"שערי משפט"

חדשות

נוהל האדמו"רים בנתב"ג בוטל בעקבות עתירת הקליניקות המשפטיות ב"שערי משפט", צילום: צילום: Getty images Israel
נוהל האדמו"רים בנתב"ג בוטל בעקבות עתירת הקליניקות המשפטיות ב"שערי משפט"
30/10/2014, עו"ד אורי ישראל פז

הנוהל המאפשר ל-45 רבנים להגיע עם רכבם הפרטי עד כבש המטוס בוטל בעקבות עתירה שטענה לשיקולים זרים ופסולים ולפגיעה בשוויון בפני החוק. הרשימה כללה בעיקר אדמו"רים אשכנזים חרדים, אך נכללו בה גם רבנים מקובלים, בהם הרב איפרגן (הרנטגן) והרב פינטו, שלא הוצא ממנה גם לאחר שנחשד בפלילים

נוהל האדמו"רים בנמל התעופה בן גוריון בוטל אמש (יום ד׳, 29.10) בעקבות עתירה לבג"ץ שהגישו הקליניקות המשפטיות במרכז האקדמי "שערי משפט", באמצעות עורכי הדין רחלי הכהן ופרופ' אביעד הכהן. לטענת העותרים, הנוהל המאפשר ל-45 רבנים להגיע עם רכבם הפרטי עד כבש המטוס נקבע תוך כדי חריגה מסמכות של רשות שדות התעופה, וחורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

רשימת הרבנים הורכבה רובה ככולה מאדמו"רים אשכנזים חרדים, אבל היו בה גם רבנים-מקובלים, בהם גם הרב פינטו, שלא הוצא מהרשימה על אף שהפך לחשוד בפלילים באוקטובר 2012. רב מפורסם אחר הוא הרב איפרגן (הרנטגן). לפני כחודשיים נחת הרב איפרגן בנתב"ג ונסע ישר לביתו מבלי לעבור בדיקה במכס. נציגו הגיש תצהיר שהרב מחזיק בתיק קטן בלבד אבל כשנציגי המכס ביקשו לבדוק את התיק, הסתבר שהרב כבר נסע לביתו. באותו זמן טענו ברשות שדות התעופה שמדובר בתקלה נקודתית שלה אחראית חברה פרטית המטפלת בווי.אי.פי בשדה, אך הנוהל עצמו לא בוטל.

נוהל האדמו"רים מתקיים אף שכל אדם יכול לשכור את שירותיה של חברה פרטית שתמורת 260 דולר תסיע אותו היישר מכבש המטוס לטרקלין מצדה. לשם מגיע שליח המחתים את דרכונו, מסדיר את ענייני המכס ודואג להסיעו לביתו.

"הרכב הרשימה מעלה יותר מחשד כי הנהנים ממנה זכו ב'זכות' להיכלל בה על בסיס שיקולים זרים ופסולים״, נכתב בעתירה. לטענת העותרים, כל יום נוסף שבו מתקיים הנוהל, "מביא עמו פגיעה נוספת בעקרון השוויון בפני החוק וזילות נוספת לכבודה של תורת ישראל ולערכיה".

מאז שהוגשה העתירה, רשות שדות התעופה לא הצליחה להסביר מי קבע את הרשימה ומה היו הקריטריונים, ומשרד התחבורה כלל לא השיב לפניות.

פרופ' אביעד הכהן הגיב לביטול הנוהל ואמר כי "זה היה מהלך מתבקש. במקום להרבות כבוד תורה הרבה הנוהל חילול שם שמים, יצר תופעה של איפה ואיפה תוך הפליית 'מקורבים' שלא תמיד גדלותם בתורה הביאה להעדפתם אלא קשריהם עם פקיד זה או אחר ברשות שדות התעופה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:42
קומיט וכל טופס במתנה