שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 2,154 נבחנים ייגשו היום לבחינות ההסמכה בכתב של לשכת עורכי הדין

חדשות

2,154 נבחנים ייגשו היום לבחינות ההסמכה בכתב של לשכת עורכי הדין, צילום: טקס הסמכת עורכי דין. צילום: סער יעקב, לע"מ
2,154 נבחנים ייגשו היום לבחינות ההסמכה בכתב של לשכת עורכי הדין
29/10/2014, ליאור שדמי שפיצר

מדובר במועד האחרון שיתקיים במתכונת הבחינה הנוכחית. החל ממועד הקיץ הקרוב, תכלול הבחינה חלק נוסף של ניסוח מסמכים משפטיים. השינוי במתכונת הבחינה בא על רקע הרפורמה שמקדמת שרת המשפטים, הכוללת בין היתר את שינוי מתכונת הבחינה כך שתכלול גם שאלות מהותיות על מקרים לדוגמה ולא רק שאלות טכניות

היום בשעה 11:00 ייגשו 2,154 נבחנים לבחינות ההסמכה בכתב של לשכת עורכי הדין. הבחינות יתקיימו בגני התערוכה בתל אביב ובבית לשכת עורכי הדין בירושלים. מדובר במועד האחרון שיתקיים במתכונת הבחינה הנוכחית. החל ממועד הקיץ הקרוב, במאי 2015, תכלול בחינת ההסמכה בכתב חלק נוסף שעניינו "ניסוח מסמכים משפטיים", בהתאם להחלטת הוועדה הבוחנת מטעם לשכת עורכי הדין.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

השינוי הצפוי במתכונת הבחינה בא על רקע תזכיר חוק שהפיצה שרת המשפטים ציפי לבני, הכולל, בין השאר, רפורמה לשינוי בחינות ההסמכה כך שיורכבו משאלות מהותיות על מקרים לדוגמה ולא רק שאלות טכניות, ויכללו גם שאלות הנוגעות להתמודדות עם תיקים ושימוש מושכל בפסיקה ובחוק.

על פי החלטת הוועדה, הנבחן יענה בנוסף על שאלון רב ברירה, הכולל 100 שאלות, על שאלה אחת מתוך שלוש שאלות העוסקות בניסוח מסמכים משפטיים. בוועדה סבורים כי המהלך הוא בהתאם לתקנה 18ב (ג) לתקנות לשכת עורכי הדין (סדרי בחינות בדיני מדינת ישראל, באתיקה מקצועית החלה על עורכי דין זרים ובמקצועות מעשיים), התשכ"ג-1962, לפיה הוועדה רשאית לכלול בבחינה בכתב גם חלק של ניסוח מסמכים משפטיים.

בהתאם לתקנה 20 (א) לתקנות הללו, בתום הבחינה בעל פה תקבע הוועדה הבוחנת האם עבר הנבחן או נכשל, וזאת על יסוד התרשמותה מתשובות הנבחן בבחינה בעל פה, מהמסמכים המשפטיים שניסח ובהתחשב בתוצאות בחינתו שבכתב.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, איחל הצלחה לכל הנבחנים ואמר כי "המתמחים של היום מהווים את פני העתיד של מערכת המשפט בישראל. אנו בלשכה נמשיך לעמוד על טיבם של הבאים להצטרף לשורות המקצוע לטובת כלל חברי הלשכה, המערכת המשפטית והציבור. כראש הלשכה, אדאג אף שההמלצות לשינוי מבנה ההתמחות וההסמכה שהוצעו בתזכיר החוק האחרון, ושעליהן התרעתי במשך שנים, ייושמו בהקדם ויביאו לפתרון סוגיית הצפת המקצוע".

במסגרת ההיערכות לבחינות, התאימה הלשכה אולמות ותספק תנאים נוספים לנבחנים בעלי מוגבלויות ולבעלי צרכים מיוחדים. מנכ"ל לשכת עורכי הדין, עו"ד גיל סלומון, אמר כי ״מנגנון הלשכה נערך לכמות גדולה של נבחנים, בהם גם בעלי מוגבלויות ובעלי צרכים מיוחדים. כדי לשמור על אחידות ושוויון בין כלל הנבחנים, דאגה הלשכה להתאים עבורם אולמות ולספק להם תנאים מיוחדים נוספים. אני מאחל הצלחה לכל הנבחנים, ומבטיח שהלשכה תעשה את כל המאמץ הנדרש כדי שיום הבחינה יעבור בצורה מיטבית".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

בחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין יכללו פרק של ניסוח מסמכים משפטיים

 

 

ביהמ"ש: "הלשכה לא משתמשת במבחן ההסמכה ככלי לטיפול בבעיית הצפת המקצוע"

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:20
קומיט וכל טופס במתנה