שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפרקליטות מבקשת להכריז על כומר כבר הסגרה לרוסיה בגין ביצוע עבירות מין

חדשות

הפרקליטות מבקשת להכריז על כומר כבר הסגרה לרוסיה בגין ביצוע עבירות מין, צילום: צילום: Getty images Israel
הפרקליטות מבקשת להכריז על כומר כבר הסגרה לרוסיה בגין ביצוע עבירות מין
22/09/2014, עו"ד אורי ישראל פז

ממשלת רוסיה ביקשה את הסגרתו של הכומר גלב גרוזובסקי, בן 35, לצורך העמדתו לדין פלילי במספר עבירות של אונס ומעשים מגונים בילדות. עתירתו של הכומר, שהגיע לארץ כתייר, נגד החלטת משרד הפנים לדחות את בקשתו לאזרחות ישראלית טרם הוכרעה

המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה להכריז על הכומר גלב גרוזובסקי כבר-הסגרה לרוסיה, בגין ביצוע עבירות מין במספר קטינות מתחת לגיל 14. אתמול עצרה המשטרה את גרוזובסקי לצורך הסגרתו, והפרקליטות תבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו עד לתום הליכי ההסגרה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

ביוני 2014 ביקשה ממשלת רוסיה את הסגרתו של גרוזובסקי, בן 35, לצורך העמדתו לדין פלילי במספר עבירות של אונס ומעשים מגונים, תוך שימוש בכוח או איומים כלפי הנפגע ותוך ניצול מצבו כחסר ישע כמי שטרם מלאו לו 14 שנה, עבירה שדינה עד 15 שנות מאסר לפי חוק העונשין הרוסי.

מבקשת ההסגרה עולה כי גרוזובסקי ביצע לכאורה עבירות מין חמורות בילדה בת 11 שהיתה בקייטנת ילדים אורתודוקסית-נוצרית בסנט-פטרבורג בקיץ 2011, כאשר גרוזובסקי שימש ככומר. בנוסף, הוא ביצע לכאורה עבירות מין חמורות בשתי קטינות נוספות, בקייטנת קיץ באי קוס שביוון אליה התלווה, תוך שהוא מנצל את תמימותן ואת בורותן, כמו גם את מעמדו ככומר בקייטנה.

בבקשה להכריז עליו כבר-הסגרה, שהוגשה באמצעות עורכת הדין ג'ני קרמנב מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, נאמר כי גרוזובסקי הגיע לישראל בספטמבר 2013 כתייר וביקש אזרחות, אך בקשתו סורבה והוא התבקש לעזוב את ישראל. גרוזובסקי עתר לבג"ץ נגד החלטת משרד הפנים, ועתירתו טרם הוכרעה. בנובמבר 2013 הוצא נגדו צו מעצר ברוסיה.

יצוין כי ישראל והפדרציה הרוסית חתומות שתיהן על האמנה האירופית בענייני הסגרה של עבריינים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:226
קומיט וכל טופס במתנה